Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@21:25:53 GMT

بیمار هرمزگانی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۰۱۲۳

یک بیمار ۵۲ ساله در استان هرمزگان که دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای کبد و دو کلیه اش به سه بیمار نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

رییس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بیمار یک آقای ۵۲ ساله بود که به دلیل تصادف و ضربه به سر دچار مرگ مغزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمود حسین پور بیان داشت: پس از تایید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان متخصص مغز و اعصاب، با رضایت خانواده اش، دو کلیه و کبد وی توسط تیم فوق تخصصی پیوند و با همکاری واحد اهدای عضو هرمزگان، برای انجام عمل پیوند به بیمارستان سینا شیراز ارسال شد.

وی بیان داشت: با فرهنگسازی و اطلاع رسانی صورت گرفته در خصوص اهدای عضو، طی چند ماه اخیر چندین مورد اهدا و پیوند عضو بیماران مرگ مغزی در هرمزگان انجام شده است.

رییس واحد اهدای عضو هرمزگان گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک با راه اندازی بخش پیوند در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، بتوانیم خدمات بهینه تری به بیماران نیازمند ارایه دهیم.

وی شمار بیماران نیازمند به اهدای عضو در هرمزگان را ۱۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: براساس آمارهای موجود سالانه به طور میانگین ۴۵ نفر در استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را ازدست می دهند.

متخصصان علم پزشکی می گویند، مرگ مغزی درمان ندارد، اما می توان با اهدای اعضای بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده، به دیگر بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

پیوندهای متداول عبارتند از کلیه ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان، پوست و قرنیه؛ همچنین برخی از ارگان ها و بافت ها را می توان زمانی که شخص اهدا کننده زنده است به شخص دیگری پیوند زد مانند یکی از کلیه ها و بخشی از کبد اما در بیشتر موارد اهدای عضو زمانی صورت می گیرد که فرد اهدا کننده در قید حیات نباشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید

آفتاب‌‌نیوز :

دانش آموز نوجوان پارمیدا رضایی که بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده و اهدای اعضای بدن خود جان سه بیمار دیگر را نجات داد.

این اهدای عضو روز گذشته و در بیمارستان گلستان اهواز انجام شده بود.

مراسم خاکسپاری این دانش آموز نوجوان امروز در شهر لالی انجام شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار