Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان کردستان پایتخت وحدت اسلامی و یکدلی کشور در سالروز تاسوعای حسینی در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان بار دیگر سیاه پوش شده است. ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محرمی که هر ساله با شعار ایثار، شهادت، امر به معروف، نهی از منکر و اقامه نماز و مبارزه با ظلم و جور و فساد، فضای هر شهر و دیاری که ارادتی به این ماه دارند را عزادار می‌کند امسال نیز مانند سال‌های گذشته فضای استانت کردستان را با عزا همراه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین عزاداری تاسوعای حسینی امروز همزمان با سراسر کشور، با حضور گسترده عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد و عاشقان ولایت و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به یاد شهدای دشت کربلا عزاداری کردند.

مردم سوگوار و عزادار استان کردستان اعم از شیعه و سنی با حضور پرشکوه در معابر عمومی، مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و تکایا در سوگ سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفای ایشان به‌ویژه حضرت ابوالفضل(ع) عزاداری و باشکوه و نظم خاص به نوحه‌خوانی پرداختند.

در کنار برگزاری مراسم عزاداری محرم از جمله سینه‌زنی، زنجیرزنی به‌مناسبت تاسوعای حسینی در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در استان، بسیاری از خانواده‌های کردستانی بر اساس سنت دیرینه به پختن غذاهای نذری و توزیع آن در بین نیازمندان و هیئت‌ها اقدام کرده و با پخش خرما، شربت، حلوا، چای و شیر از دسته‌های عزاداری پذیرایی کردند.

مشهدالرضا(ع) غرق عزاداری تاسوعای حسینی؛ حرم رضوی مملو از حضور زائران استنبرد آل‌الله در دشت بلا؛ جلوه‌هایی از آئین عزاداری محرم در اردبیل+فیلمروایت تسنیم از آیین‌های عزاداری مردم بافق در ماه محرم؛ از خرد کردن قند تا خیمه‌دوزی برای ابا عبدالله‌(ع)‌

مردم شهر سنندج امروز در تجمع بزرگ عزاداران حسینی که از میدان آزادی آغاز و با پیوستن هیئت‌های مذهبی در خیابان آیت‌الله طالقانی پایان یافت، دوش به دوش یکدیگر به عزاداری در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند تا بار دیگر عشق، محبت و ارادت خود را نسبت به خاندان پیامبر(ص) اعلام کنند.

حضور کودکان، نوجوانان و جوانان، مادران بچه بغل، پیرمردان و پیر زنان سوار بر ویلچر در طول مسیر برای شرکت در این آئین از جلوه‌های ویژه این مراسم باشکوه در سنندج بود.

بر اساس گزارش‌های ارسالی خبرنگاران تسنیم از سراسر استان، اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی امسال نیز همانند سال‌های گذشته در همه شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای کردستان برگزار شد و مسلمانان شیعه و سنی دیار وحدت و یکدلی، «عشق و محبت» خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ح

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وال استریت ژورنال به نقل از افراد آشنا گزارش داد که اپل در حال توسعه تراشه خود برای اجرای نرم افزار هوش مصنوعی در مراکز داده است.

اپل که در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود عقب افتاده است، از سؤال در مورد برنامه های خود برای این فناوری طفره رفته است.

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «ما همچنان نسبت به فرصت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار خوش‌بین هستیم و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام می‌دهیم.

در این گزارش آمده است که این پروژه با نام رمز داخلی «Project ACDC» (تراشه‌های اپل در مرکز داده) با هدف استفاده از تخصص طراحی تراشه اپل برای زیرساخت سرور آن است.

به گفته این روزنامه، این پروژه چندین سال است که در حال انجام است، اما مشخص نیست که چه زمانی رونمایی خواهد شد.

در این گزارش آمده است که برای تراشه سرور اپل، این مؤلفه احتمالاً بر روی اجرای مدل‌های هوش مصنوعی، که به عنوان استنتاج نیز شناخته می‌شوند، متمرکز خواهد بود تا بر روی آموزش مدل‌های هوش مصنوعی.

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وال استریت ژورنال گفت که اپل با شرکت تولید نیمه هادی تایوان برای طراحی و شروع تولید چنین تراشه هایی همکاری می کند؛ اما اضافه می کند که هنوز مشخص نیست که این دو شرکت درباره این موضوع به نتیجه قطعی رسیده اند یا خیر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقشه اصلی براندازان خدشه وارد کردن به عنصر انسجام است
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • مازندران در دهه کرامت غرق در جشن و سرور می‌شود
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در خوزستان
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • شهیدان راهنمایان جامعه محسوب می‌شوند
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران