Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماه محرم در مهاباد را می‌توان نماد اتحاد شیعه و سنی در آذربایجان‌غربی عنوان کرد، زیرا در این ماه مسلمانان با ارج نهادن به سنت‌های یکدیگر به طور مشترک به عزاداری می‌پردازند.

در این مراسم مسلمانان اهل تسنن همراه با برادران شیعه و عاشقان و دوست‌داران پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) با همراهی دسته‌های عزاداری در سوگ شهدای کربلا عزاداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان امروز /دوشنبه/ همزمان با تاسوعای حسینی در قالب دسته‌های سینه‌زنی با عبور از خیابان‌های شهر به عزاداری و سوگواری پرداخته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

شیفتگان امام حسین (ع) در این شهرستان در قالب هیات‌های عزاداری از ساعات ۱۰ صبح امروز با اجتماع در مسجد چهارده معصوم مهاباد با انجام مراسم سینه‌زنی در سوگ شهادت مظلومانه امام حسین (ع) به سوگواری پرداختند.

عزاداران حسینی در مهاباد پس از گذشتن از چند خیابان در مسجد چهارده معصوم این شهرستان گرد آمده و با سینه‌زنی و عزاداری و نشان دادن غم و اندوه خود از واقعه عاشورا، ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت عباس (ع) و دیگر شهدای کربلا ابراز کردند.

مردم و هیات‌های مذهبی مهاباد و دیگر شهر‌های جنوب استان از اول محرم با برافراشتن بیرق‌های عزا و نصب پرده‌های سیاه بر در و دیوار منازل، ادارات، بازار، مساجد و حسینیه‌ها در عزای حضرت امام حسین (ع) به سوگ نشسته‌اند.

انتهای پیام/ج

مهاباد در تاسوعای حسینی غرق در ماتم شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی شرکت کنندگان حمایت خود را از عملیات غرور آفرین وعده صادق اعلام کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقاعلی عباس+فیلم
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی در شهرستان بن