Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:09:36 GMT

احیای قرآنی شب عاشورا در ۲۰ مسجد قم برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۲۰۰۹

احیای قرآنی شب عاشورا در ۲۰ مسجد قم برگزار می شود

محمد خامه یار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بر اساس روایت ها،‌ احیای شب عاشورا ثواب ۷۰ سال عبادت را دارد گفت: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در شب عاشورا،‌ به راز و نیاز، مناجات و قرائت قرآن پرداختند که این سنت عاشورایی در حال تبدیل به جریان فرهنگی در قم است.

وی با بیان اینکه احیای شب عاشورا را مصداق تمسک به قرآن و عترت دانست و ادامه داد: احیای شب عاشورا به عنوان یک فرهنگ اصیل عاشورایی امسال به صورت گسترده تر در قم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه عزاداری اباعبدالله(ع) باید شور همراه شعور باشد، افزود: احیای قرآنی شب عاشورا با حضور قاریان برجسته استانی و ملی در حرم حضرت معصومه(س)، امامزاده ابراهیم، برخی بقاع شاخص و  ۲۰ مسجد استان در شب عاشورا حسینی ترتیب خواهد یافت.

خامه یار ادامه داد: عزاداران حسینی در شب عاشورا،‌پس از اقامه نماز مغرب و عشا و اقامه عزاداری مراسم احیای قرآنی را آغاز و تا بامداد روز عاشورا ادامه خواهند داد.

وی افزود: همانگونه که اباعبدالله(ع) در شرایط سخت میدان نبرد از قرآن و نماز فاصله نگرفتند، عزاداران امام حسین(ع) نیز باید با الگوگیری از سیدالشهدا، رابطه خود را با قرآن و نماز مستحکم تر کنند که در این زمینه برنامه ریزی و توجه هیات های عزاداری به احیای این سنت ها ضروری است.

حدود یک هزار و ۵۰۰ هیات عزاداری و همچنین ۲۵۰ هیات عزاداری اتباع غیر ایرانی از کشورهای افغانستان،‌پاکستان و عراق در این استان وجود دارد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی قم ستاد اقامه نماز کشور محرم ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان یزد: حجت الاسلام موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان از سازندگان پویانمایی با تقدیم لوح و هدیه‌ای به رسم یادگار، تقدیر و تشکر بعمل آورد.   این پویانمایی به کاگردانی مهسا زینی و حمید نخعی، انیماتوری و طراحی حمید نخعی و نویسندگی سید محمد جواد صداقت کشفی ساخته شده است و توانست رتبه شایسته تقدیر ویژه را در جشنواره فجر تا فجر را از آن خود کند.   این پویا نمایی ایثار و از خود گذشتگی فرزند شهید مدافع حرمی را روایت می‌کند که بعد از شهادت پدر خود برای کمک به یک نیازمند فرشی با دستان خود بافته و آن را به فروش می‌رساند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود