Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه گزارشی از اجرا و برگزاری دومین مرحله از پروژه داوطلبانه نذر آب ۲ افزود: طرح نذر آب ۲ با توجه به تأکیدات ریاست جمعیت هلال احمر و در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه و به منظور ارتقاء سطح سلامت و تامین آب سالم با توجه به تنش‌های آبی موجود و کمک رسانی به آسیب‌پذیرترین مناطق بحرانی متأثر از خشکسالی در کشور در حال اجرا و برگزاری است و این خدمات بعد از دهه محرم نیز در شهرستان های یادشده ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این پروژه داوطلبانه کشور همچون سال گذشته مقرر شد ۱۷ کاروان سلامت در شهرستان های واقع در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی از دهم خرداد تا بیستم شهریور ۹۸ به اجرای خدمات درمانی به بیماران نیازمند و تأمین تانکرهای آب، احیاء منابع آبی و چاه‌های موجود اقدام کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ارائه خدمات سلامت محور ارائه خدمات معیشتی، تامین آب شرب و هم افزایی و حضور سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه از محورهای مورد نظر در برنامه نذر آب ۲ است، گفت: طبق گزارش های اولیه از اجرا و برگزاری این پروژه داوطلبانه کشور در «بخش خدمات سلامت محور» تاکنون ۱۹۱ نفر پزشک متخصص و پیراپزشک داوطلب در قالب کاروان سلامت در این استان به ارائه خدمات پرداختند که طی آن بیش از ۴۰ هزار نفر از خدمات درمانی ارائه شده آنان بهره‌مند شدند و بیش از ۱۷ هزار قلم دارو به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال در بین بیماران، پنج هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی به ارزش بیش از سه میلیارد ریال در میان بانوان و هزار و ۸۶۶ قلم تجهیزات پزشکی در میان افراد بیمار و کمتر برخوردار توزیع شده است.

نصیری اضافه کرد: همچنین در «بخش تامین آب شرب» نیز تاکنون بیش از ۳۷۹ تانکر آب در ظرفیت های مختلف و به ارزش بیش از ۶ میلیارد ریال تامین و بیش از ۳۰ هزار شل آب معدنی به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون ریال در میان مردم متاثر از خشکسالی توزیع شده است.

وی توضیح داد: همچنین در «بخش ارائه خدمات معیشتی» نیز تا کنون بیش از سه هزار سبد غذایی به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال، بیش از ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر به ارزش ۳ میلیارد و 500 میلیون ریال، دو هزار و ۹۰۰ قلم اسباب بازی به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال و در کل توزیع بیش از ۶۰ هزار بسته حمایتی شامل پوشاک، مواد غذایی، اسباب بازی، لوازم التحریر و نظایر آن به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توزیع شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر سایر خدمات ارائه شده توسط تیم های داوطلب را ارائه خدمات آموزشی برای مقابله با خشکسالی و بهداشت آب، ارائه خدمات عمرانی و دیدار با سالمندان و نیازمندان خانواده معظم شهدا در قالب طرح نیابت عنوان کرد و گفت: پشتیبانی های صورت گرفته برای اجرای این طرح داوطلبانه ملی استفاده از ۷۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین، هماهنگی کامل بین سازمان های داوطلبان، امداد و نجات و جوانان و سایر بخش های جمعیت هلال احمر برای اجرای هر چه بهتر طرح، هماهنگی با وزارت بهداشت جهت تامین دستگاه یونیت دندانپزشکی، هماهنگی با نماینده ولی فقیه در هلال احمر، شرکت و هماهنگی با شورای اداری استانها و هماهنگی با شبکه بهداشت استانها بوده است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از برگزاری دومین مرحله از پروژه داوطلبانه کشور(نذر آب ۲) در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: در اجرا و برگزاری این طرح ۱۳۳ تیم پزشکی مشارکت و فعالیت داشتند که با تلاش آنان ۲۰ هزار و ۸۰۷ نفر از خدمات درمانی بهره مند، ۲۷۳ عدد مخزن آب به ارزش سه میلیارد و ۶۱۷ میلیون و 500 هزار ریال نصب، یک دستگاه تصفیه آب به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال خریداری و نصب، یک مورد بانک امانات و تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال افتتاح و راه اندازی، ۶۵۰ مورد کلرزنی و سم زدایی به ارزش ۲۰ میلیون ریال انجام شده، تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد و 44هزار میلیون ریال استفاده شده، برای توزیع اقلام دارویی نیز سه میلیارد و 842میلیون و 426 هزار ریال هزینه شده، برای ارائه خدمات آموزشی به سه هزار و ۸۳۴ نفر مبلغ 245 و 130هزار ریال هزینه شده و به دو هزار و ۳۷۴ نفر خدمات فرهنگی ارائه شده است.

نصیری همچنین از توزیع سبدهای حمایتی شامل ۲۸۹۹ بسته غذایی، ۴۳۲۴ بسته بهداشتی، ۴۰۴۲ بسته آموزشی در مجموع (۱۰ هزار و ۹۶۵ بسته) به ارزش ۶ میلیارد و ۷۹۲ میلیون و ۱۵ هزار ریال در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در اجرا و برگزاری طرح نذر آب ۲ در این استان ۵۰۱۳ بسته پوشاک شامل (البسه، کیف و کفش) به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال، ۱۱۹ بسته لوازم خانگی شامل (اسپیلت، لوازم آشپزخانه، ظرف، فرش، کپسول گاز، پتو و بالشت) به ارزش ۳۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، ارائه خدمات عمرانی شامل (لوله و اتصالات، ساخت منزل مسکونی، ساخت سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی مدرسه و سیم کشی برق) به ارزش یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال و سایر خدمات از جمله توزیع ۲۴۸۱ بسته اسباب بازی، ۶۱ هزار و ۲۷۶ بطری آب معدنی، ۳۸۴ مورد خدمات دامپزشکی، ۹ مورد طرح نیابت، ۵۵ کیلو آبنبات، ۲۰ هزار عددماسک، ۲۵۰ عدد عینک و ۳۲۵ عدد کیف کمک های اولیه به ارزش دو میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال بوده است که جمع کل خدمات (حمایتی، پوشاک، لوازم خانگی، عمرانی و سایر آن در استان سیستان و بلوچستان تا کنون) ۱۴ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۶۲۵ هزار ریال است.

وی خلاصه گزارش آماری طرح نذر آب ۲ در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان را اعلام و اظهار داشت: در این شهرستان نیز از سوی تیم های داوطلب اعزامی خدمات حمایتی شامل توزیع (۲۵۰۰ ثوب لباس،۴۰۰ ست بهداشتی، ۵۰۰ تخته پتو، ۱۱۰ سبد غذایی،  ۳۰۰ جفت کفش،  هزار پرس غذای گرم) در میان مردم محروم و کمتر برخوردار به ارزش یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال انجام شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین آبرسانی با ۴۰ دستگاه تانکر، انجام فعالیت عمرانی در پنج مدرسه و منزل، ارائه فعالیت های فرهنگی و نشاط اجتماعی شامل توزیع (۲۰ هزار بسته لوازم التحریر و ۲۰ هزار بسته جعبه کمک های اولیه) از دیگر فعالیت های تیم های داوطلب اعزامی به شهرستان رودبار جنوب در استان کرمان بوده است.

وی افزود: در بخش ارائه خدمات درمانی به مردم محروم و کمتر برخوردار شهرستان یادشده نیز ۴۹۳ مورد عمل سرپایی ختنه، ۲۳۷ مورد ویزیت رایگان چشم، ۲۴۵ ویزیت رایگان اپتومتریست، ۲۷۳ مورد ویزیت رایگان زنان، ۱۹۱ مورد ویزیت بیماران عفونی، ۱۳۲ مورد سونوگرافی و ۲۰ مورد پیگیری درمان به ارزش ریالی ۹ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال انجام شده است که جمع کل خدمات ارائه شده در طرح نذر آب ۲ در این شهرستان ۱۱ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال است.

نصیری تعداد بهره وران اجرای طرح نذر آب ۲ را در شهرستان رودبار جنوب استان کرمان در حوزه های حمایتی ۲۰ هزارنفر،  درمانی ۱۷۰۰ نفر و فرهنگی ۳۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح در شهرستان یادشده ۶ موسسه خیریه،۳۰ نفر پزشک و پیراپزشک، ۵۰ نفر اعضا و داوطلبان و ۲۰ نفر از پرسنل جمعیت هلال احمر حضور و مشارکت داشته اند.

دومین مرحله «طرح نذر آب» در ۱۱ شهرستان هیرمند، نیکشهر، سیب و سوران، هامون، مهرستان، ایرانشهر، خاش، فنوج، میرجاوه، سرباز و نیمروز استان سیستان و بلوچستان، چهار شهرستان زیرکوه، سربیشه، نهبندان و طبس استان خراسان جنوبی، ۲ شهرستان رودبار جنوب استان کرمان و یک شهرستان بندرعباس استان هرمزگان که تنش های آبی دارند، در حال اجرا و برگزاری است که در اجرای این طرح ملی از توان استان های برخوردار از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، مرکزی، قزوین، گیلان، اردبیل، یزد، همدان، اصفهان، تهران، فارس، مازندران، قم، گلستان و خراسان رضوی به عنوان استان های معین شهرستان های یاد شده و استان های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، بوشهر و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده می شود.

سال گذشته با هزینه ای نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان و مشارکت پذیری جمع زیادی از اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب اجرای مرحله نخست طرح «نذر آب»، اتفاق های خوبی در آبرسانی، تامین معیشت، خدمات بهداشتی- درمانی و توانمندسازی سیستان و بلوچستان رقم خورد. همچنین خیرین و نیکوکاران این سازمان، بخشی از کمک های خود را برای تامین سیستم گرمایشی استاندارد مدارس این استان به طرح «ققنوس» اختصاص دادند که امیدواریم امسال نیز با همراهی خیرین و همچنین هم افزایی بیشتر با موسسه های خیریه و مردم نهاد بتوانیم مرحله دوم طرح «نذر آب» را نیز با توجه به فاصله گرفتن از تنش آبی و بارندگی های خوب اخیر، در ۱۱ منطقه از این استان و نیز جنوب استان کرمان، خراسان جنوبی و شرق هرمزگان اجرا کنیم.


ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گزارشی از میزان خسارت وارده شده به تاسیسات و زیرساخت‌های این استان را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی آخوندی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته درخصوص میزان خسارت‌های سیل اخیر در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که اکثر نقاط استان را تحت تاثیر قرار داد، ضمن برنامه‌ریزی برای پیگیری و آمادگی دستگاه‌های ذیربط، به مردم و کشاورزان و دامداران نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفت.

وی افزود: باوجود بارندگی‌های بسیار شدید در زمان کم (در بعضی نقاط مثل زیرکوه ۶۴ میلی‌متر و خوسف ۵۹ میلی‌متر)، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به واسطه سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، خسارت زیادی به بخش‌های مختلف وارد شد که بیشترین این خسارت ها مربوط به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده بین مزارع، عمران شهری، دیواره‌های حفاظتی و جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی در سطح استان است.

وی طی گزارشی از میزان خسارت‌های واره به تأسیسات استان و با بیان اینکه این ارزیابی‌ها تا دهم اردیبهشت جمع‌بندی شده است و البته همچنان ادامه دارد، گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر بر اساس بررسی‌های اولیه به بخشی از زیرساخت‌ های استان به ویژه کشاورزی و راه‌ها خسارت زد که مجموع ارزش آن ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال برآورد شد.

آخوندی به بیان جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر پرداخت و ادامه داد: سیلاب به ۲۹ کیلومتر کانال انتقال آب در حوزه جهاد کشاورزی به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال، ۱۲۵ استخر ذخیره آب بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات و مزارع به مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال، ۱۲۶ کیلومتر جاده‌های بین مزارع به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیل به ۱۰۱ رشته قنات به طول ۳۴ کیلومتر به مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال خسارت زد، عنوان کرد: ۸۴۹ رأس دام سبک (۹۵ میلیارد ریال) نیز در اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به خسارت سیل اخیر به پنج واحد مرغداری و تأسیسات آبیاری و دامی روستایی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به تأسیسات برق استان خسارت زد.

وی خسارت وارده به ۱۰ بند خاکی و آبخیزداری را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و به پنج مورد سیل‌بند روستایی را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در جریان این حوادث پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

آخوندی با بیان اینکه میزان خسارات به هزار و ۶۳۵ ابنیه فنی نظیر پل و آبنما بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این سیل به چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و شش طرح هادی روستایی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و ۴۸ واحد مسکونی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: خسارت وارده به ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آب به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال و چهار حلقه چاه آب بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: براساس برآوردها سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، به دیواره‌های حفاظتی و لایروبی فوری رودخانه‌ ها یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و سیل‌بند حفاظتی فرودگاه بیرجند ۱۰۰ میلیارد ریال و عمران شهری(معابر، آسفالت، کانال‌ ها، پل‌ها و فضای سبز) یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

کد خبر 749381

دیگر خبرها

  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان