Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: از ساعات ابتدایی نهمین روز از محرم الحرام که به نام روز تاسوعا شهرت دارد، هیئت‌های مذهبی قم از نقاط مختلف شهر خود را به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها رساندند تا در صحن آیینه حرم مطهر عزاداری کنند.

دسته‌های عزاداری در قالب سینه‌زن و زنجیرزن پس از عبور میدان آستانه به حرم کریمه اهل بیت(ع) مشرف می‌شوند تا تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را محضر بانوی کرامت تسلیت بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمادهای محرمی نصب شده در میدان آستانه جلوه خاصی به مسیر منتهی به حرم مطهر داده است هر چند که این نمادها تکراری شده و در سال‌های اخیر بارها از آن استفاده شده است.

در دو طرف مسیر نیز بسیاری از زائران با دسته‌های عزاداری همراهی کرده و به سینه و سر می‌زنند و خیل عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در خیابان‌های اطراف و منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) ارادت خود را به شهید کربلا و یاران باوفایش نشان می‌دهند و در مصیبت خاندان اهل بیت (ع) بر سر و سینه می زنند.

ایستگاه‌های صلواتی بسیاری در سطح شهر و اطراف حرم مطهر از روزهای ابتدایی ماه محرم و به خصوص در روز تاسوعا از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با حضور در ایوان صحن آیینه به عزاداران و هیئتهای مذهبی خوش آمد گفت.

همزمان با به صدا درآمدن آوای ملکوتی اذان ظهر، نماز جماعت ظهر تاسوعا با حضور خیل کثیری از عزاداران در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به امامت آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع تقلید برگزار شد.

نماز ظهر تاسوعای حسینی(ع) به صورت جماعت در صحن صاحب‌الزمان(عج)، صحن فاطمی، ضلع شرقی حرم و میدان آستانه و همچنین در مسجد اعظم و شبستان امام خمینی(ره) نیز اقامه شد.

بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، دسته‌های عزاداری که تا پشت درب حرم مطهر حضرت معصومه(س) آمده بودند و به خاطر اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا حرکت خود را متوقف کردند و نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند، عزاداری خود را از سر گرفتند و با ورود به صحنه آیینه حرم مطهر، مصیبت این روز درد آور را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.

هیئت عزاداری حضرت ابوالفضل(ع) که متعلق به افغانستانی‌های مقیم قم است نیز با شور وصف نشدنی در میدان آستانه عزاداری کردند که تعدادی از مدافعان حرم از تیپ فاطمیون نیز با سربندهای مدافعان حرم در این هیئت حضور داشتند.

زیارت ناحیه مقدسه که سوگواره امام زمان(عج) بر جد بزرگوارشان است در مسجد الوندیه واقع در خیابان چهارمردان قم برگزار شد که بسیاری از عزاداران در این مراسم حضور یافتند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که از دیشب در مراسم عزاداری بیت پدرش آیت الله آملی لاریجانی در شهر قم حضور داشته امروز نیز در مراسم عزاداری بیوت مراجع تقلید شرکت کرد.

دسته طویریج که ویژه نجفی‌ها و کربلایی‌های مقیم قم است فردا بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا از گلزار شهدا به سمت محل برپایی نمادین خیام حسینی(ع) حرکت کرده و از آنجا به سمت حرم مطهر معصومه(س) دوان دوان رهسپار می‌شوند.

کد خبر 4715103

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی قم حضرت عباس ع حرم حضرت معصومه س مراسم عزاداری ماه محرم بوشهر قزوین هفته دولت شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان مراسم عزاداری اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر