Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@13:37:56 GMT

تاثیرات منفی تحریم هواوی بر شبکه 5G در استرالیا

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۲۳۵

تاثیرات منفی تحریم هواوی بر شبکه 5G در استرالیا

ایتنا - کارشناسان معتقدند تحریم علیه هواوی می‌تواند توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G را به تعویق بیاندازد.
کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که تحریم علیه شرکت چینی هواوی توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در استرالیا را نیز به تعویق خواهد انداخت.

به گزارش ایتنا ازایسنا، شرکت چینی هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی و ارتباطی در جهان است که در طول یک سال گذشته تحت‌ تاثیر عوامل مختلفی همچون اتهام جاسوسی از اطلاعات کاربران آمریکایی و شنود از مقامات کاخ سفید با فشارهای مختلف و شدیدی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هواوی بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی در جهان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با همکاری دولت‌های مختلف در جهان سعی در توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G دارد.

حالا به تازگی کارشناسان و تحلیلگران اعلام کرده اند که تحریم علیه هواوی می تواند توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G را به تعویق بیاندازد. البته پیشتر نیز بسیاری دیگر از کارشناسان پیش بینی کرده بودند که توسعه و راه اندازی شبکه 5G در استرالیا با تحریم و اعمال محدودیت برای شرکت چینی هواوی به تعویق خواهد افتاد.

این بدان معناست که اگر هواوی در هند نیز تحریم شود و دولت این کشور تصمیم بگیرد که دیگر با این شرکت بزرگ چینی فعالیت و همکاری نکند، سامسونگ، زدتی‌ای، نوکیا و اریکسون قادر خواهند بود جای هواوی را بگیرند و با ارائه، نصب تجهیزات و توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری اینترنت 5G جایگزین رقیب دیرینه خود شوند.

پیش‌تر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران عنوان کرده بودند که در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر جهان در خصوص توسعه شبکه‌های مخابراتی 5G، کشورهای مختلف تبدیل به دو قطب مخالف شده‌اند که برخی از آنها تحت تأثیر نگرانی‌های امنیتی و احتمال جاسوسی هواوی از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران، قطع همکاری با این غول تکنولوژی را بر توسعه فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G ترجیح داده‌اند و برخی دیگر از کشورها نیز توجه زیادی به اتهامات وارده علیه هواوی نشان نداده و ترجیح می‌دهند که زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی شبکه 5G آنها هرچه سریع‌تر توسط شرکت هواوی برقرار و راه اندازی شود، چراکه اولاً این شرکت بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی در جهان به شمار می‌رود و دوماً اینکه فعالیت سایر اپراتورهای مشابه صرفه اقتصادی برای دولت‌ها نخواهد داشت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت lightreading، هواوی تاکنون با بیش از ۵۰ اپراتور و شرکت مخابراتی در جهان وارد مذاکره و همکاری شده است تا به برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی شبکه 5G اقدام کند.

از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

اپراتورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز در جهان وجود دارند که همگی به دنبال عرضه نخستین سرویس اینترنت با بهره‌گیری از فناوری نسل پنجم اینترنت 5G هستند که از مهم‌ترین و بزرگترین آنها می‌توان به نوکیا، هواوی، تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، اریکسون و غیره اشاره کرد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هواوی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در سال های اخیر منجر به پیشرفت های قابل توجه در صنایع مختلف شده است. در همین راستا یک شرکت دانش‌بنیان در کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری پردیس) با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء توانسته است محصولی را در حوزه حمل و نقل به بازار عرضه کند.

آیه غفرانی هم بنیان گذار این شرکت دانش‌بنیان در خصوص ایده اولیه تأسیس این مجموعه گفت: این شرکت از سال 1401 فعالیتش را در مرکز نوآوری دیجی‌کالا (دیجی‌نکست) واقع در کارخانه نوآوری آزادی آغاز کرده است. با وجود چالش های گسترده و متنوع در حوزه حمل و نقل،  تمرکز خود را بر حل مشکلات این حوزه با استفاده از فناوری های نو قرار داده که در نهایت منجر به تولید پلتفرم هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل شد.

وی افزود: پلتفرم مدیریت ناوگان با هدف کاهش هزینه و ریسک شرکت‌های پخش و حمل و نقلی، خدمات متنوعی را ارائه کرده است. این خدمات شامل یک پلتفرم جامع نرم افزاری در کنار انواع مختلف و متنوع ماژول‌های سخت افزاری می‌باشد. هدف اصلی ما، ایجاد یک بستر یکپارچه، هوشمند و مطمئن برای شرکت‌ها و سازمان‌هاست که بتوانند بهره‌وری فرایندهایشان را بهبود داده، کیفیت خدماتشان را بالا برده و با ابزارهای مختلفی که ما در اختیارشان قرار می‌دهیم هزینه‌های مربوط به سوخت، نگهداری تعمیرات و خسارات تصادفات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

غفرانی همچنین در خصوص امکانات این پلتفرم گفت: امکانات ارائه‌شده توسط سیستم مدیریت ناوگان شامل ۲ بخش نصب و راه‌اندازی ماژول‌های متنوع سخت افزاری و امکانات گسترده نرم افزاری است.

وی گفت: ماژول‌های سخت افزاری شامل نصب انواع مختلف ردیاب به منظور نظارت بر موقعیت لحظه‌ای خودرو و راننده، قفل هوشمند درب کابین، پایش اطلاعات مهم از کامپیوتر خودرو، پایش لحظه‌ای دما و رطوبت کابین جهت زنجیره حمل سرد و نصب دوربین کابین جهت رصد کامل و دقیق رخدادهای داخل کابین و جاده به صورت همزمان است.

هم بنیان گذار مجموعه کارپو ادامه داد: این شرکت توانسته است در کمتر از ۱ سال از آغاز فعالیت خود، عنوان دانش‌بنیان را کسب کرده و به عضویت مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران و پارک فناوری پردیس در بیاید.

وی در خصوص برنامه های این شرکت در سال 1403 نیز گفت: این شرکت در ۲ سال اول تاسیس خود، تمرکز خود را صرفاً برروی نیازسنجی بازار و توسعه محصول گذاشت. اما در سال جدید برنامه ما ورود جدی به بازار در کنار توسعه و ارتقاء همیشگی محصول است.

غفرانی در پایان، حضور در کارخانه نوآوری آزادی را موجب تسهیل برخی از فرایندها مانند کسب برخی مجوزها، ارتباط راحت‌تر با بازار، شبکه سازی گسترده و حضور در محیطی پویا برشمرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی