Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@14:13:26 GMT

بازداشت یکی از مسئولان حماس توسط آل سعود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۳۱۱

بازداشت یکی از مسئولان حماس توسط آل سعود

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر بازداشت یکی از مسئولان آن در عربستان، از مسئولان سعودی خواست تا وی را آزاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، حماس روز دوشنبه بیانیه‌ای را در خصوص بازداشت «محمد الخضری» از مسئولان این جنبش فلسطینی که چند ماهی در عربستان بازداشت است، منتشر کرد.

در این بیانیه آمده که «دستگاه امنیتی عربستان روز چهارم آوریل سال جاری میلادی در یک اقدام عجیب و غیر قابل قبول، محمد الخضری را در شهر جده که حدود سه دهه مقیم آن است، دستگیر کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روسیاالیوم، در این بیانیه اعلام شد که «این مساله منحصر به بازداشت الخضری نمی‌شود، بلکه پسر ارشد وی به نام «هانی» نیز بدون هیچ توجیهی در چارچوب موج بازداشت شمار زیادی از فلسطینیان در عربستان، بازداشت شده است».

جنبش فلسطینی مذکور افزود: «الخضری ۸۱ ساله مسئول برقراری روابط حماس با عربستان سعودی به مدت دو دهه بود که شخصیت مبارز، سن بالا، وضعیت جسمانی و ابتلای وی به یک نوع بیماری مزمن و حتی جایگاهی علمی وی در رشته پزشکی، مانع بازداشت وی نشده است».

حماس تاکید کرد، «این جنبش فلسطینی حدود پنج ماه و نیم است که در برابر این موضوع سکوت کرده تا بتواند از راه میاجی‌گری و کانال‌های دیپلماتیک در خصوص آزادی الخضری رایزنی کند، اما نتیجه‌ای نداشت، لذا مجبور به صدور بیانیه‌ای در خصوص درخواست آزادی الخضری و فرزندش و همه فلسطینیان بازداشت شده در عربستان شده است».

پیشتر برخی فعالان و منابع رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی خبر داده بودند که مقامات سعودی دستور بازداشت تعدادی از نیرو‌های و مسئولان جنبش حماس را صادر کردند،، اما ریاض در خصوص این خبر هیچ گونه موضع‌گیری نکرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حماس جبهه مقاومت آل سعود عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند

رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت، حریقی در منطقه امامزاده ابراهیم شفت (استان گیلان) مخابره شد که خیلی زود به سر خط خبرها رسید؛ آتشی گسترده که گریبان بازار این امامزاده را گرفت و به سرعت وسعت یافت تا جایی که در نهایت از ده‌ها واحد مسکونی و تجاری جز تلی از خاکستر برجای نگذاشت.

رویدادی که به سرعت توجه بسیاری از هموطنان مان در سراسر کشور را به خود جلب کرد به ویژه از این رو که تصاویر مغازه ها و خانه ها قبل از حریق با ویرانه های برجای مانده از ماجرا بعد از آتش سوزی دست به دست می شد و این سوال را به دنبال داشت که آیا تدابیر لازم برای پیشگیری از این وقایع اتخاذ و اجرایی شده بود یا خیر؟

سوال مهمی که با بازدید میدانی برخی مسئولان از جمله دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از محل حادثه و تاکید بر تشکیل پرونده قضایی و صدور دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق، این انتظار به وجود آمد که پاسخ بیابد و حالا به نظر می رسد گام های موثری در این مسیر برداشته شده است.

این را می شود از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان دریافت که با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند