Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@16:29:49 GMT

سیب زمینی قاتل بینایی/بخوانید+جزییات

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۵۱۷

سیب زمینی قاتل بینایی/بخوانید+جزییات

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بر اساس یک گزارش جدید، مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ شده، علاوه بر چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان، منجر به صدمه به سیستم عصبی، به ویژه اعصاب بینایی می شود.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله Annals of Medicine منتشر شده، محققان دانشگاه بریستول در انگلستان، در گزارشی نوشتند: "نتایج تحقیق بر روی یک پسر بچه نوجوان که با مشکل بینایی مواجه بود، نشان داد که این پسر بچه بیرویه از چیپس و سیب زمینی سرخ شده، استفاده می کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

نوروپاتی نوری با مشکلات تغذیه ای برای این بیمار تشخیص داده شد. این بیماری می تواند در اثر داروها، سوء جذب مواد غذایی، رژیم غذایی ضعیف یا سوء مصرف الکل ایجاد شود.

ویتامین ها برای بسیاری از واکنش های سلولی ضروری هستند و کمبود این ویتامین ها می تواند منجر به تولید فرآورده های سمی متابولیسم و در نهایت به آسیب سلول های عصبی شود.

از بین رفتن بینایی ناشی از نوروپاتی نوری تغذیه اگر زود تشخیص داده شود، به طور بالقوه قابل برگشت است.

به این نوجوان مکمل های غذایی تجویز شد که از بدتر شدن بینایی وی جلوگیری می کرد. این نوجوان همچنین به دلیل اختلال خوردن به خدمات بهداشت روان ارجاع داده شد.

آزمایش‌های انجام شده نشان داد که وی به دلیل رژیم غذایی نادرست به کمبود ویتامین ب-۱۲ و کم‌خونی ماکروسیتیک مبتلا است، سندرومی که باعث می‌شود متوسط اندازه گلبول‌های قرمز فرد بزرگتر از حد معمول (صد فمتولیتر) باشد. 

آن موقع بود که اعتراف کرد از دوران ابتدایی از خوردن برخی غذاهای خاص امتناع کرده و تنها سیب زمینی سرخ شده، چیپس پرینگلز، نان سفید، گوشت فرآوری شده و سوسیس خورده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابتلا به بیماری چاقی سیب زمینی گوشت مصرف بیش از حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، براساس اعلام پلیس استرالیا، یک نوجوان ۱۶ ساله پس از حمله با چاقو به یک فرد، به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

راجر کوک، رییس دولت ایالت استرالیای غربی با تایید این خبر گفت که فرد زخمی به بیمارستان منتقل شده است و شرایط پایداری دارد. همچنین به گفته وی، هیچ نشانه‌ای مبنی بر انگیزه‌های افراطی در این حمله وجود ندارد.

به گفته مقامات، سه افسر پلیس پس از دریافت گزارش حمله با سلاح سرد، به محل حادثه اعزام و پس از شلیک با تپانچه برقی و هشدار به مظنون، مجبور به شلیک و از پا درآوردن او شدند.

کد خبر 6096994

دیگر خبرها

  • اگر بیش از حد به دیگران وابسته می شوید بخوانید
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • دستگیری پسری که پدر خود را به قتل رسانده بود
  • نکونام قاتل پرسپولیس را می‌خواهد؟
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم