Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:31:13 GMT

لاوروف و اوغلو درخصوص سوریه رایزنی کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۸۰۲

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاورف و مولود چاووش‌اوغلو وضعیت فعلی در روند حل و فصل مناقشه در سوریه را مطابق با مفاد قطعنامه شماره  ۲۲۵۴ شورای امنیت و توافق های روسای جمهور روسیه و ترکیه در شهر ژوکوفسکی را بررسی کردند.

قطعنامه ۲۲۵۴ اواسط سال ۲۰۱۶ تصویب شد و در آن بر تلاش برای پایان دادن به جنگ در سوریه، دعوت از طرف های مختلف برای شرکت در مذاکرات صلح، مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره و در نهایت برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیران خارجه روسیه و ترکیه همچنین بر ضرورت آغاز به کار کمیته قانون اساسی روسیه تاکید کردند و در ادامه بر سر مراحل آماده سازی اجلاس آتی کشورهای ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) به تبادل نظر پرداختند.

بررسی موضوعات دوجانبه از دیگر جوانب گفت وگوی تلفنی لاوروف و اوغلو بود.

ادلب استانی در شمال شرقی سوریه و هم مرز با ترکیه است که بیش از سه میلیون جمعیت دارد و به آخرین نقطه تجمع گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

سال گذشته میلادی ۲۰۱۸ ترکیه از بیم گسیل شدن آوارگان این منطقه به مرزهای خود از روسیه خواسته بود مانع حمله همه جانبه ارتش دولت قانونی سوریه به این منطقه شود و به ترکیه اجازه داده شود با کمترین هزینه گروه‌های تروریستی در این منطقه را خلع سلاح کند.

با وجود توافق سران روسیه و ترکیه و پذیرش توافق در قالب فرمت آستانه از سوی ایران، روس‌ها معتقدند که این درخواست ترکیه به تروریست‌ها فرصت داده است تا حضور خود در ادلب را توسعه دهند و شرایط را پیچیده‌تر کنند.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده‌اند که شرایط فعلی در ادلب مادام نخواهد بود و به نفع ترکیه است که هر چه زودتر کنترل ادلب در دستان دولت قانونی سوریه باشد.

به نظر می‌رسد ترکیه که همواره خود را حامی مخالفان مسلح دولت قانونی سوریه دانسته و معتقد است که باید حساب آنان را از تروریست‌ها جدا کرد بر سر دوراهی در خصوص ادلب مانده است.

در این میان آمریکا نیز به نظاره نشسته است و ضمن فشار بر ترکیه برای خودداری از اقدام نظامی جدی در سوریه، هر واکنشی از سوی دولت قانونی سوریه در مقابل حمله های گاه و بی گاه تروریست‌های مستقر در ادلب را حمله به غیرنظامیان و افراد بی گناه تعبیر می‌کند و حتی فضا را به سمتی برده که افکار عمومی جهان گمان کنند سوریه به دنبال حمله شیمیایی به ادلب برای رهایی این شهر از دست شورشیان است حال آنکه دولت قانونی سوریه و متحدان این کشور معتقدند که هر چه زودتر باید راهی برای نجات مردم بی گناه ادلب پیدا کرد و آنان را از چنگال تروریست‌هایی که شهر را به کنترل خود درآورده‌اند، نجات داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سوریه ایالات متحده آمریکا ایران ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد

به گزارش "ورزش سه"، هاکان چالهان اوغلو آنچه را قبل از پنالتی مقابل تورینو به لائوتارو مارتینز گفته بود، فاش کرد و همچنین تایید کرد که هرگز در جشن قهرمانی اینتر به میلان بی‌احترامی نخواهد کرد.

اینتر دوشنبه هفته گذشته با پیروزی 2-1 مقابل رقبای میلان، عنوان قهرمانی را به دست آورد، بنابراین برای بازی امروز جشن بزرگی در سن سیرو حاکم بود.

چالهان اوغلو در حالی که فرزندانش در کنارش با پیراهن‌های اینتر در کنارش بودند و با زبان ترکی روی پیراهنشان واژه "پدر" ثبت شده بود به دازن گفت: "فرزندانم مدام می‌پرسند چه زمانی می‌توانند وارد زمین شوند و امروز روز فوق العاده‌ای برای من و آن‌ها بود. خوشحالم که در یک استادیوم مملو از تماشاگر بازی می‌کنم و از فوتبالم بسیار لذت می‌برم.

گلزنی در بازی امروز؟

این به تمرکز مربوط می‌شود، همیشه متمرکز بوده‌ام، چون نمی‌خواهم اشتباه کنم، می‌خواهم به گلزنی ادامه دهم و توپ را در دروازه قرار دهم. رازم این است که سخت کار کنم و باور داشته باشم.

در جریان بازی به نظر می‌رسید چالهان اوغلو به سمت لائوتارو مارتینز رفت و از او سوال کرد که اگر تمایل دارد روی نقطه پنالتی گل بزند و به طلسم عدم گلزنی از ماه فوریه پایان دهد.

صحبت با لائوتارو مارتینز؟

می‌خواستم او از روی نقطه پنالتی گل بزند، زیرا دیدن او به عنوان بهترین گلزن برایم لذت بخش خواهد بود، اما او به من گفت که خودم این پنالتی را بزنم. ما گروه بزرگی در داخل و خارج از زمین داریم، زمان زیادی را با هم می‌گذرانیم و از این صمیمیت لذت می‌بریم.

جشن قهرمانی و احتمال کنایه به میلان؟

قبلا توضیح داده‌ام، امروز، روز فوق العاده‌ای است و نمی‌خواهم در مورد میلان صحبت کنم. می‌خواهم از امروز لذت ببرم. نه، من مشکلی ایجاد نمی کنم. با تمام احترامی که برای دیگران قائلم، این کاری نیست که من انجام می‌دهم.

اینتر برای تو نشانگر چیست؟

اینتر برای من نشان دهنده همه چیز است. آن‌ها ارزش من را بالا بردند، آنچه را در درونم داشتم از من بیرون آوردند و من همه این‌ها را مدیون اینتر هستم.

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید