Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:49:29 GMT

مسکو: اقدام هسته‌ای اخیر ایران تهدیدآمیز نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۹۷۰

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران به هیچ وجه از لحاظ مسائل مرتبط با منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای تهدیدآمیز قلمداد نمی‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که آغاز مجدد روند تحقیق و توسعه سانتریفیوژ‌های نسل پیشرفته در ایران به هیچ وجه یک تهدید تسلیحاتی قلمداد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح کرد: «از لحاظ منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، اقدام ایران در از سرگیری تحقیق و توسعه سانتریفیوژ‌ها هیچ تهدیدی را متوجه کسی نمی‌کند. نکته مهم این است که همه این کار‌ها توسط کارشناسان ایرانی و تحت نظارت دائم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود. یک گزارش مناسب نیز در این خصوص به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است. هیچ خطری در مورد احتمال انحراف تحقیقات ایران به سمت مصارف اعلام‌نشده وجود ندارد. ایران کاملاً به پیمان منع اشاعه پایبند است، توافق‌های پادمانی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رعایت می‌کند و پروتکل الحاقی را نیز اجرا می‌کند.»

در پی کوتاهی مجدد طرف‌های اروپایی برجام در اجرای تعهدات خود، ایران روز چهارشنبه گذشته با اعلام رئیس‌جمهور حسن روحانی گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای خود را آغاز کرد؛ اقدامی که واکنش منفی کشور‌های اروپایی و جوسازی مقامات آمریکا و رژیم صهونیستی را در پی داشت.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز شنبه جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران را تشریح و اعلام کرد گازدهی به سانتریفیوژ‌های زنجیر ۲۰ تایی آی‌آر ۴ و آی‌آر ۶ از دیروز شروع شده است.

ایران تأکید کرده است تا زمانی که طرف‌های اروپایی برجام به تعهدات خود عمل نکنند، کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد. با این حال مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله «کورنل فروتا» مدیرکل موقت این نهاد که روز یکشنبه در تهران با مقامات ارشد ایرانی دیدار کرد، بر تداوم تعاملات با ایران تأکید کرده و اذعان داشته‌اند که ایران همکاری نزدیکی با آژانس دارد و طی ماه‌های اخیر نیز مانند گذشته تغییرات برنامه هسته‌ای خود را به اطلاع آژانس رسانده است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت امور خارجه روسیه برنامه هسته ای ایران شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بهروز کمالوندی گام سوم کاهش تعهدات هسته ای ایران منع اشاعه تسلیحات هسته ای سامانه سماح ماه محرم سید مهدی صدرالساداتی فردو داستان اتم شب نهم محرم علیرضا فغانی سعید مرتضوی شبنم نعمت زاده تاسوعا عاشورا شب دهم محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان