Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:35:36 GMT

مطالعه دشمنان از اسلام بیش از ما بوده است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۹۸۵

مطالعه دشمنان از اسلام بیش از ما بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا ارفعی‌ارفع شامگاه دوشنبه در برنامه «قبیله خورشید» که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان و با حضور بدیعه زکزاکی، دختر شیخ عیسی زکزاکی به‌عنوان میهمان ویژه این برنامه برگزار شد، به بیان وقایع عاشورا پرداخت و گفت: حضرت زینب (س) شخصی بود که به جای ناله و شیون، به بیان دو جمله اعتقادی و سیاسی بر بالای پیکر امام حسین (ع) پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ‌کس مستحق‌تر از خود حضرت زینب برای گریه کردن به اتفاقات روز عاشورا که ۱۸ نفر از عزیزان خود را از دست داده بود، وجود ندارد، افزود: زمانی که حضرت زینب (س) به جای سر دادن ناله و شیون، بر پیکر امام حسین (ع) حاضر و جمله تاثیرگزار «خداوندا این قربانی را از ما قبول کن» سر دادند، همین امر طعنه سیاسی و اعتقادی عجیبی برای سربازان دشمن در آن شرایط بود.

ارفعی با یادآوری اینکه جمله دوم و تاثیرگزار حضرت زینب (س) در روز عاشورا حاکی از آن بود که امام حسین (ع) در این روز به شهادت نرسید، بلکه ۴۹ سال قبل در قضیه ثقفیه این اتفاق افتاد، ادامه داد: قطع یقین زمانی که به این جمله بیشتر دقت می‌کنیم، درمی‌یابیم که تا زمانی که امت اسلامی به شعور نرسد، آن امت مسیر خوشبختی را پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه منظور از به شعور نرسیدن امت اسلامی، غفلت از رجوع به حاکمان و اولیای امت به جای رجوع به جای رجوع صرف به امام‌زاده‌های شفابخش است، تصریح کرد: همین غفلت‌ها باعث شده است تا دشمنان با مطالعه در خصوص اسلام، در صدد ضربه زدن به ما برآیند و با این کارشان، اسلام، قرآن و امام را مورد هدف قرار داده‌اند.

این کارشناس دینی با تاکید بر اینکه اهل‌بیت (ع) همواره از زنان جامعه این انتظار را داشتند که در کنار حفظ عفاف و حجاب، تحلیل درستی نسبت به جامعه و امت اسلامی داشته باشند، اظهار کرد: این موضوع حاکی از آن است که تا زمانی که زنان جامعه ما نتوانند به این تحلیل درست دست یابند، قادر نخواهند بود جایگاه واقعی یک زن را در جامعه پیدا کنند.

ارفعی ضمن ابراز خرسندی از حضور دختر شیخ عیسی زکزاکی در زنجان، خاطرنشان کرد: این شیخ با اقداماتی که تا به امروز انجام داده، ثابت کرده است که استخوانی در گلوی دشمنان است.

کد خبر 4715172

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم استاد حوزه و دانشگاه ماه محرم بوشهر قزوین هفته دولت شیراز ایلام گرگان مراسم عزاداری شهرکرد اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام در مورد حضرت حمزه سیدالشهدا فرمودند جناب حمزه علیه السلام مظهر یک شخص متدین، شجاع، مدافع و مجاهد است و یک فرد مسلمان اهل تقوا و با ایمان باید در جای خودش مجاهد و جان فدا باشد.



وی در مورد نحوه شهادت حضرت حمزه علیه السلام این گونه بیان کرد: ایشان برای شهادت شناسایی شدند و به گونه ای مظلومانه بعد از شهادت مثله شدند، و از آنجایی که خانواده ای نداشت، زنان جمع شدند و به خانه حمزه رفتند و برای ایشان نوحه خوانی کردند.



نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه شهادت حضرت حمزه سلام الله علیه برای اعتلای پرچم اسلام، نماز، شهادتین و دین جزو خون های اولیه است، جان فدا شدند، تصریح کرد: اسلام دین عافیت طلبی، دین نشستن و عدم نیاز نیست؛ بلکه دین دفاع و مجاهدت است به شرطی که جان فدا کند و نکته این است در برابر چه کسی؟ البته که در برابر مشرکان و کفار و نامسلمانان باید مجاهدت و دفاع کرد.



حجت الاسلام پورذهبی بیان کرد: اکنون زمان، زمان آن است که مسلمانان در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند و آن صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار است.

وی افزود: واقعا بد است که مسلمانان در مقابل همدیگر قرار گیرند و بحمدالله در این اتفاقات اخیر مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مردم ایران در برابر صهیونیسم جهانی ایستادند و همه مردم جهان از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی خوشحال شدند.



نماینده ولی فقیه در کردستان ابراز داشت: دشمن واضح و روشن در مقابل ملت اسلام و بخصوص ملت مسلمان ایران قرار گرفته است و ما هم امروز باید با اقتدا به حمزه سیدالشهدا علیه السلام اکتفا می کنیم و از  فرمایشات ایشان پیروی کنید و مواظب باشید در این برهه دشمن شناسی بسیار مهم و ضروری است.

وی در پایان افزود: درود خدا به شهدای صدر اسلام شهید حمزه سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم و شهدای اخیر و همه کسانی که در این راه جان فدا کردند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند