Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:23:49 GMT

ویژگی‌های ارز دیجیتالی چین از زبان یکی از مقامات

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۴۰۱۷

ویژگی‌های ارز دیجیتالی چین از زبان یکی از مقامات

یکی از مقامات چینی اعلام کرد ارز دیجیتالی این کشور مشابه ارز دیجیتالی فیس بوک خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی چین گفته است که ارز دیجیتالی جدید این کشور که به زودی رونمایی خواهد شد، مشابه ارز دیجیتالی فیس‌بوک موسوم به "لیبرا" خواهد بود و قرار است در مرحله اولیه برای پرداخت در نرم افزارهایی نظیر " وی چت" و " علی پی" مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مو چونگ چون- معاون پرداخت‌های رئیس بانک مرکزی چین گفته است که توسعه این ارز باعث محافظت از امنیت ارزی چین در برابر کشورهای بیگانه خواهد شد. وی در یادداشتی اینترنتی نوشت: چرا اصرار به توسعه چنین پلتفرمی داریم آن هم زمانی که پرداخت اینترنتی این قدر گسترش یافته است؟ چون که می خواهیم از امنیت سیستم پولی خود و قانون مند بودن تراکنش‌ها مطمئن شویم.

بانک مرکزی چین از سال ۲۰۱۴ تاکنون در حال تحقیق برای راه اندازی ارز دیجیتالی خود است تا جایگزین بخشی از روش های سنتی پرداخت پول شود. آقای چون ماه گذشته گفته بود که ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین در مراحل پایانی راه‌اندازی خود قرار دارد و مجله فوربس نیز به نقل از منابع آگاه خود گزارش کرده بود که چین یازدهم نوامبر امسال از این ارز رونمایی خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، از زمانی که فیس بوک اعلام کرد به زودی ارز دیجیتالی خود را رونمایی خواهد کرد، چین به تلاش های خود شدت بخشیده است. بانک مرکزی چین می خواهد به وسلیه این ارز جلوی پولشویی و نفوذ شرکت های خارجی به نظام پرداختی خود را بگیرد.

ارز دیجیتالی فیس بوک با انتقادات گسترده‌ای در سطح جهان مواجه شده است و مقامات آمریکایی و اروپایی نسبت به آن مواضع سرسختانه ای اتخاذ کرده اند. مقامات وزارت خزانه داری آمریکا، فدرال رزرو و بانک مرکزی سوئیس از جمله کسانی هستند که معتقدند لیبرا هنوز به نگرانی های آن ها پاسخ مناسبی نداده است.  به مانند تمام ارزهای دیجیتالی دیگر، لیبرا و ارز چینی که هنوز نامی برایش انتخاب نشده است بر بستر بلاک‌چین فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارز دیجیتالی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

انتقادی که با پاسخ سریع از سوی بانک مرکزی همراه شد؛ قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم و در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

 

دیگر خبرها

  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم