Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@12:54:49 GMT

شب عاشورا سمنان حال و هوایی کربلایی داشت

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۴۷۷۳

شب عاشورا سمنان حال و هوایی کربلایی داشت

مردم عزادار و حسینی سراسر استان سمنان شب گذشته با حضور در محل‌های برگزاری برنامه‌های عزاداری شب عاشورا، برای سرور و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفای ایشان عزاداری کردند. ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سمنانی‌ها شب گذشته با نجوای «مکن ای صبح طلوع» دل خود را به اهل حرم لشگر امام حسین(ع) گره‌زده و با آنان هم‌نوایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سراسر یزد در ماتم امام حسین(ع) به سوگ نشستآئین روشن کردن 41 شمع در 41 مسجد تبریز در تاسوعا به روایت تصویراصفهان| روح نهضت حسینی غیرت دینی است

شب گذشته مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، معابر شهری، گلزارهای شهدا و آستان‌های متبرکه امام‌زادگان استان سمنان مملو بود از عاشقانی که در سوگ شهادت ارباب بی‌کفن خود ماتم‌زده بودند و برای این لشگر بهشتی مویه کردند.

‌شب گذشته حرکت دسته‌های عزاداری در سراسر استان سمنان، این استان را به شهر ماتم‌زده در عزای شهدای دشت نینوا بدل کرده بود و بیرق‌های عزای حسین(ع) در همه دسته‌های عزاداری به چشم می‌خورد.

اقشار مختلف شغلی و سنی در آئین‌های عزاداری شب گذشته در سراسر استان سمنان حضوری گسترده و پرشور داشتند و در این میان نوجوانان و جوانان پرشور سمنانی با حضور گسترده خود باری دیگر عشق و ارادت خود به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

شب گذشته نیز مانند دیگر روزها و شب‌های ماه محرم، به هر محله و خیابان از استان پهناور سمنان که سر می‌زدید؛ ایستگاه‌های صلواتی و توزیع غذای نذری را در آنجا می‌دیدید.

عطر خوش نذری در این ایام، همه محله‌های شهرها و روستاها در استان سمنان را فراگرفته و توگویی محرم، عطری از بهشت برای مردمان عزادار حسین فرستاده است.

آری دیشب مردم استان سمنان سوگوار شهادت حسین (ع) و 72 ستاره درخشان عاشورای 61 بودند و حال و هوای این استان را «کربلایی» کردند.

انتهای پیام/ح

R41366/P1357/S6,64/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند