Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بسته تازه‌های پزشکی امروز از تفاوت استرس با اضطراب و تاثیر گلاب بر جوانسازی پوست خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید، دنبال می‌کنیم.

آیا تا به حال به تفاوت مفهوم استرس و اضطراب فکر کرده‌اید؟

استرس و اضطراب، علائم فیزیکی مشابه زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر عصبی و پرتنش باشید و از چیزی رنج ببرید، احساسات پراسترس و تشویش‌انگیز هردو باعث برانگیختگی احساساتان می‌شود. احساسات پرتنش یا تشویش‌برانگیز، می‌تواند ضربان قلب را بالا ببرد و موجب تنفس سریع شود، البته باعث کشیدگی عضلات هم خواهد شد. زمانی که دچار اضطراب می شوید، علائمی همچون، لرز، سردرد، گرگرفتگی و درد قفسه سینه  شدید خواهد شد.

تفاوت استرس با اضطراب: اختلالاتی  میان استرس و اضطراب وجود دارد، اما نهایتا این دو احساس از دو منشا متفاوت می‌آیند. در مورد استرس، ما می‌دانیم چه چیزی نگرانمان می‌کند، اما در مورد اضطراب، آگاهی کمتری نسبت به چیزی که مضطربمان می‌کند داریم و واکنش نشان دادن تبدیل به یک معضل می‌شود و شروع می‌کنیم به مضطرب شدن. یادتان باشد فرونشاندن اضطرابتان کوچک‌ترین ارتباطی به این ندارد که آیا چیزی غیرمنتظره روی می‌دهد یا نه.  سلسله ترس‌های احمقانه، شما را از حضور داشتن در چیزی که هست باز داشته و مطمئنا مانع لذت بردن شما از چیزی که در این لحظه وجود دارد، می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه از شر افسردگی لحظات بارداری خلاص شوید؟

ضرروت  وجود گردش خون در بدن

 وجود گردش خون برای سلامت بدن شما ضروری است. زمانی که سیستم گردش خون شما به خوبی کار می‌کند، می‌تواند اکسیژن مورد نیاز بدن را فراهم کند و به دفع مواد زائد کمک کند. اما اگر گردش خون ضعیف باشد، خون در سرتاسر بدن به خوبی جریان پیدا نمی‌کند و نشانه‌هایی همچون کرختی و بی حسی در انگشتان دست و پا، تجمع مایع، نفخ و کمبود انرژی به وجود می‌آید. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بهبود گردش خون استفاده از تمرینات ورزشی است. زمانی که عضلات قلب با ضربان بالاتری منقبض می‌شود، خون با سرعت بیشتری به رگ‌های خونی می‌رسد و همین امر باعث بهبود گردش خون می‌شود. برخی از تمرینات مقاومتی باعث می‌شود الیاف عضلانی منقبض شوند. انقباض عضلات باعث می‌شود خون به ناحیه خاصی از بدن ارسال شود. 

عرق گیاهی که حاوی آنتی اکسیدان است

گلاب دارای اثرات آنتی اکسیدانی و مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد است. به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان، گلاب می‌تواند به تقویت سلول‌های پوست و احیای بافت پوست کمک کند. حتی می‌تواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد که پوست حساسی دارند. علاوه بر این آنتی اکسیدان‌های گل سرخ به آن خواص ضد دیابتی، کاهش دهنده درد، ضد ویروسی، ضد باکتری و احتمالاً حتی ضد سرطان می‌دهند.گلاب شامل آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد که مسئول آسیب پوست و علائم پیری پوست مانند چین، لکه‌های تیره، خشکی هستند، مبارزه می‌کنند.


سرما؛ عامل بیماری‌های زمستانی نیست

هوای خیلی سرد در زمانی که هیپوترمی (کاهش خطرناک دمای بدن که معمولا در اثر تماس طولانی مدت با هوای سرد ایجاد می‌شود) و یخ زدگی اتفاق می‌افتد، می‌تواند سلامتی ما را تهدید کنید، اما در مورد بیماری‌های زمستانی مثل سرماخوردگی‌های سطحی، عطسه و گرفتن صدا عامل سرما خیلی مشکل ساز نیست. در حقیقت بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که محیط‌ سرد می‌تواند برای سلامتی ما مفید هم باشند. مسئله‌ای مثل فراموش کردن دستکش در یک روز سرد زمستانی می‌تواند پوست دست شما را کمی خشک کند، اما مسئله جدی‌ به وجود نمی‌آورد و ویروسی از این راه انتقال پیدا نمی‌کند میزان ابتلا به آنفلوانزا و ویروس‌های سرماخوردگی در زمستان بیشتر است. سرماخوردگی‌ها و گلودرد‌ها در ماه‌های زمستانی شایع‌تر هستند، اما لزوما این اتفاقات به دلایلی که شما فکر می‌کنید نیست.


قرارگرفتن در معرض آب و هوای سرد به خودی خود موجب ابتلا به آنفلوانزا نمی‌شود، اما آب و هوای سرد می‌تواند آن را تشدید کند. این گفته می‌تواند به توضیح این مسئله که چرا آنفلوانزا در فصل زمستان رخ می‌دهد کمک کند. با این وجود حتی در شرایطی که لباس‌های بافتنی هم بپوشید باز هم امکان سرماخوردگی وجود دارد؛ بنابراین می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که ویروس‌ها در زمستان به نقطه اوج خود می‌رسند و هنگامی که شما در معرض تغییر دمای هوای گرم داخل خانه و هوای سرد بیرون از خانه قرار بگیرید، ممکن است سرما بخورید. هوای سرد و خشک، با آنفلوانزا و پنومونی همراه است و می‌تواند برای افراد مبتلا به آسم نیز بسیار وحشتناک باشد، این در حالی است که نوسان دما می‌تواند مشکلات فشار خون را نیز به وجود آورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد