Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی عزاداری در نقاط مختلف شهرها، بخش‌ها و روستا‌های استان با حضور گسترده و پرشور مردم برگزار شد؛

دیشب مردم کهگیلویه و بویراحمد در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در تمامی مناطق در غم شهادت جانسوز امام سوم شیعیان و ۷۲ یار باوفای آن حضرت سوگواری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شب عاشورای حسینی حسینیه ها، مساجد و خیابان‌های شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد همچون مناطق مختلف این استان صحنه دلدادگی و ارادت به ائمه اطهار (ع) بود.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، همواره عشق و ارادت ویژه‌ای به اهل بیت داشته اند و در ایام محرم و صفر مراسم و مجالس و برنامه‌های مختلف و متنوعی از جمله عزاداری‌های سنتی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

سخنرانان و مداحان در این آیین‌های سوگواری و عزاداری به تبیین بخشی از زندگی، ابعاد شخصیتی، فضائل اخلاقی و ویژگی‌های سومین امام شیعیان و برادر باوفایش حضرت عباس (ع) و اهداف نهضت عاشورا می‌پردازند.

از جمله مراسم سنتی عزاداری در استان می‌توان به زنجیرزنی، شروه خوانی، سینه زنی، طبخ و توزیع غذای نذری و روضه‌خوانی اشاره کرد.

انتهای پیام/د

محرم درکهگیلویه وبویراحمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم هیئت مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد