Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@19:47:39 GMT

وضعیت آب سدهای تهران بهتر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۵۲۳۵

وضعیت آب سدهای تهران بهتر شد

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن رضوی در گفتگو با ایسنا در مورد میزان مخازن سدهای تهران توضیح داد: سدهای لتیان، ماملو کرج و طالقان حدودا ۸۵ تا ۹۰ درصد پر هستند و سد لار بر اساس ظرفیت اسمی حدود ۲۰ درصد، اما بر اساس ظرفیت آبگیری از زمان بهره برداری تاکنون ۴۵ درصد آب دارد.

وی در تشریح شرایط مخازن سدهای تهران گفت: شرایط نسبت به سال‌های نرمال شرایط خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحال حاضر درحال نزدیک شدن به سال آبی ۹۸-۹۷ هستیم و با حجم خوبی از مخازن وارد سال ابی جدید خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در ادامه درمورد وروردی سدهای تهران نیز اظهار کرد: ورودی سد کرج حدود هفت تا هشت مترمکعب در ثانیه، سد لتیان حدود شش متر مکعب در ثانیه،سد طالقان حدود هشت مترمکعب در ثانیه، سد ماملو حدود چهار مترمکعب و سد لار حدود هفت مترمکعب در ثانیه است.

بر اساس این گزاش، آخرین آماری که ابتدای تابستان ارائه شد حاکی از آن بود که ورودی سدهای پنج گانه تهران در سال آبی جدید ۱۲۰ درصد نسبت به سال آبی گذشته افزایش داشته است. میزان ورودی این سدها در سال آبی گذشته یک میلیارد و ۴۲ میلیون متر مکعب بود در حالی که این میزان در سال آبی جدید به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب رسید.

حجم مخازن سدهای تهران نیز در آن زمان یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون متر مکعب بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سدهای تهران لتیان ماملو سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رئوفی نسب عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به دنبال یک نیم فصل تقریباً خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگو ناپذیر هستند، افزود: با توجه به تغییرات مستمر الگوهای بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و در حال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از سد دز رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری این سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اظهار کرد: بخشی از آب به صورت مدیریت شده و بر اساس تاب‌آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

کد خبر 6096578

دیگر خبرها

  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟