Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز ظهر عاشورا در تبریز به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز اقامه می‌شود. ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی نماز ظهر عاشورا امروز با حضور عزاداران حسینی به امامت حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم استان آذربایجان شرقی به مانند دیگر مردم در سراسر کشور با درک پیام عاشورا که احیای ارزش‌های دینی بود، امروز را در سوگ امام حسین(ع) و اهل‌بیت آن حضرت می‌نالند و با شنیدن صدای اذان ظهر به مانند ظهر عاشورا صفوف نماز را تشکیل داده و نشان  می‌دهند که پیام این روز را به خوبی دریافته‌اند.

نماز ظهر تاسوعا در استان آذربایجان شرقی اقامه شدبوشهری‌های سوگوار نماز تاسوعای حسینی را با شکوه خاصی اقامه کردندنماز ظهر عاشورا در 234 بقعه متبرکه و امامزاده استان اصفهان اقامه می‌شود

در دیگر شهرستان‌های آذربایجان شرقی از قبیل اسکو، اهر، آذرشهر، بناب، ملکان، مرند، مراغه، جلفا، ورزقان، هریس، کلیبر، چاراویماق، شبستر، هوراند، بستان‌آباد، عجب شیر، سراب، خداآفرین، هشترود و میانه نیز نماز ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

فضای شهرهای استان امروز در عاشورای حسینی دل‌های آماده مردم ولایت‌مدار این استان را به  کربلای معلی می‌کشاند و در این روز دل‌های عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) به همراه اشک و شیون لحظه‌ای آرام ندارد و اشک ماتم از چهره دل‌سوختگان روان است.

به گزارش تسنیم شور و شعور حسینی امروز عاشورا با برپایی آئین‌های عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا در شهرها و روستاهای استان آذربایجان شرقی به اوج خود می‌رسد.

بازار تبریز که از قدیم مرکز فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی بود، در 5 روز هشتم تا دوازدهم محرم، به مرکزی برای تجمع عزاداران سید و سالار شهیدان تبدیل می‌شود که حضور چشمگیر جوانان و خانواده‌ها در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بر شکوه عزاداری روز عاشورا در تبریز افزوده است.

پخت غذای نذری و توزیع آن در بین عزاداران حسینی(ع)، قربانی کردن و پذیرایی از زائران در بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی از دیگر سنت‌هایی است که هر ساله در ایام محرم در مجالس عزاداری آذربایجان شرقی برقرار است.

انتهای پیام/ح

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه