Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مراسم عزاداری محرم و برگزاری آیین های عزاداری به طور سنتی در اقصی نقاط کشور رایج بوده است و در استان تهران نیز به ویژه در دهه اول محرم و روز عاشورای حسینی عزاداری ها با شور و شوق و شکوه فراوان برگزار می شود.

در شمیرانات، مردم ولایت مدار این شهرستان در لواسان، اوشان فشم میگون و سایر نقاط این شهرستان در روز عاشورا در قالب دسته های عزاداری به خیابان ها آمده و تا ظهر این روز برای مظلومیت امام سوم شیعیان جهان به سوگواری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم گردانی در ورامین و تجمع در حرم عبدالعظیم حسنی در ری

در شهریار نیز ظهر عاشورا حال و هوایی دیگر داشت و مردم مومن این شهرستان غربی تهران با عزاداری های با شکوه روز پرشور و پر افتخار دیگری را در تاریخ این شهرستان رقم زدند.

در فشافویه، قلعه نو، کهریزک و دیگر مناطق شهرستان ری نیز مردم مذهبی این شهرستان در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تجمع کرده و در فضایی معنوی به عزای حسین(ع) پرداختند.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از تمام نقاط استان تهران و حتی نقاط دیگر کشور بود و زائران و ارادتمندان خاندان نبوت در قبله تهران گرد هم آمده بودند، تا افتخاری دیگر در کارنامه خود ثبت کنند.

وارثان قیام ۱۵ خرداد و مردم ولایی دشت ورامین نیز در در گلزار شهدای سید فتح الله و حسین رضا(ع) شهرستان ورامین با سینه زنی، زنجیرزنی و علم گردانی عاشورایی پر از غم و اندوه رقم زدند.

هیئات عزاداری ورامین به نوبت در گلزار شهدای سید فتح الله و حسین رضا(ع) تجمع کرده و به عزاداری پرداختند و فریاد «لبیک یا حسین» هم زمان با روز عاشورای اباعبدالله(ع) در ورامین طنین‌انداز شد.

عزاداری های پرشور در پیشوا، قرچک، بهارستان و اسلامشهر

در پیشوا نیز حرم حضرت جعفر ابن موسی(ع) محل تجمع عاشقان بود، همه آمده بودند، تا بر مظلومیت پسر دخت پیامبر خدا(ص) بگریند و فریاد «وا اسفا» سر دهند و از سویی دیگر بر تداوم راه آزادیخواهانه حسین(ع) تاکید کنند.

سراسر شهرستان بهارستان، از شهر گلستان گرفته تا صالحیه و نسیم شهر و دیگر مناطق ظهر عاشورا پر از غم و اندوه بود و مردم مومن بهارستان با رسوم آذری، لری، کردی و ... به عزاداری می پرداختند و در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سر و سینه زدند.

مردم خداجو اسلامشهر نیز روز سه شنبه هم زمان با عاشورای حسینی، در قالب هیأت های عزاداری در میدان اصلی این شهرستان اجتماع کرده و به عزاداری پرداختند.

هیات های عزاداری در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزن، با عبور از خیابان های این شهر آمدند، تا شور عزاداری حسینی را در کنار سایر عزاداران برپا کنند و مداحان، مرثیه سرایان و نوحه خوانان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بیان مصیبت خاندان عصمت و طهارت در قیام عاشورا به مداحی و نوحه سرایی پرداختند.

هزاران نفر از مردم قرچک نیز امروز در عزاداری های روز عاشورای حسینی حاضر شدند و با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

پذیرایی از عزاداران در قالب ایستگاه های صلواتی

تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان در کنار والدین خویش در حالی که پرچم‌های یاحسین(ع) و یاابوالفضل(ع) را در دست گرفته بودند، در ماتم سید و سالار شهیدان و شهدای با وفای دشت کربلا سینه‌زنی کردند و ده ها ایستگاه صلواتی مستقر در خیابان ها و میادین محل عبور هیئات با چای، شربت و شیر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

مراسم با شکوه روز عاشورای حسینی با حضور گسترده عزاداران و به خصوص  جوانان در حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع) فیروزکوه همراه بوده و مداحان در این مراسم درباره  واقعه کربلا، شجاعت و فداکاری امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

مراسم عزاداری روز عاشورا در پردیس نیز با حضور اقشار مختلف مردم در دسته‌جات عزاداری، هیات‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در شهرستان پردیس و شهر بومهن برگزار شد، سوگواران حسینی به عزاداری این روز پرداختند و این مراسم تا اذان ظهر ادامه خواهد داشت.

در بومهن مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مساجد و تکایا و خیابان های این شهر برگزار شد.

خیل عظیم سوگواران امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و قهرمانان حماسه تاریخ ساز کربلا در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن در استان تهران با طنین انداختن اذان ظهر وضو ساختند و نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

کد خبر 4714785

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستانهای استان تهران عاشورا تاسوعا و عاشورا ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت ایلام مراسم عزاداری گرگان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!

آفتاب‌‌نیوز :

فارغ از نتیجه‌ای که روز گذشــته در دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال رقم خورد، ثبت تساوی بدون گل، به ســود حســین پورحمیدی، دروازه بان تیم تراکتور هم شد.

ماجرا از این قرار بود که قبل از بازی روز گذشته، سیدحسین حسینی و حسین پورحمیدی به ترتیب با ۱۴ و ۱۳ کلین شیت، صدرنشین جدول کلین شیت کنندگان لیگ بیست وسوم بودند و با توجه به تعــداد هفته‌های باقی مانده و فاصله‌ای که بین آن‌ها و علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری با ۱۰ کلین شیت ایجاد شده بود، رقابت اصلی برای فتح این عنوان بین همین دو نفر خواهد بود.

روز گذشــته، سیدحسین حســینی دروازه بان و کاپیتان استقلال به دلیل محرومیت، فرصت حضور در دیدار با تراکتور را از دست داد و این بهترین شانس برای حسین پورحمیدی شد تا پس از درخشش در بازی جام حذفی مقابل ذوب آهن، بار دیگر نمایشــی بدون اشــتباه مقابل اســتقلال داشته باشــد و با بسته نگه داشتن دروازه اش مقابل آبی پوشــان، با ۱۴ کلین شیت همسایه حسینی در صدر جدول شود.

نکته درخورتوجه اینکه پورحمیدی در سال ۱۴۰۳ فقط یک کلین شیت داشت و آن هم در جریان بازی برابر سپاهان بود. پس از این مسابقه، چهار بازی رسمی به انجام رسید و پورحمیدی موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش نشد. این چرخه، ولی روز گذشته به پایان رسید و پورحمیدی در کنار حسین حسینی قرار گرفت.

منبع: شرق

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در زابل + تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان