Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاشورا نقطه زرین در تاریخ پُربار اسلام می باشد و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام امینی گفت: عاشورا در حقیقت مکتبی است که مربی و استاد آن حسین بن علی فرزند دختر رسول خدا(ص) است.

هرچند به گفته او، عاشورا و کربلا از لحاظ تاریخی سابقه طولانی دارد، اما مکتب پربار حسینی در سال ۶۱ هجری رسماً در سرزمین نینوا رقم خورد و راه رستگاری و هدایت را برای جویندگان حقیقت هموار ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این عالم دینی، نهضت عاشورا علاوه بر اینکه اثرات شگرف دینی، اعتقادی و معنوی را بجای گذاشت، برای همه اقشار مردم، اعم از علما،دانشگاهیان، بزرگ سالان و خردسال و زن مرد جامعه انسانی پیام دارد.

به باور وی، عاشورا را نمی شود به یکروز و نیز و یا یک نبرد خونین بین حق و باطل، کفر و ایمان در یک مدت محدود خلاصه کرد، بلکه دانشگاهی است که انسان را به معنی واقعی آن تربیت می کند و برای همه تا روز قیامت درس دارد.

به گفته وی، در مکتب امام حسین(ع) انواع خوبی ها و زیبایی ها از جمله ایمان و تقوی، شجاعت و غیرت، وفا داری، ادب و انسانیت به وضوح خودنمایی می کند.

آقای امینی همچنان اظهار داشت: جوانان ما امروز می توانند از علی اکبر و قاسم، عون عبدالله و سایر جوانان بنی هاشم که در سرزمین طف جانهای خود را برای دفاع از دین و ارزشهای اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند، درس شجاعت و حمیت و مردانگی را بیاموزند.
او همچنان گفت: عاشورا مکتبی است که مردان عالم باید درس صبر و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را از حضرت امام حسین و عباس علمدار اصحاب و یاران آن حضرت بیاموزند و زنان نیز درس حیا و عفت و صبر و استقامت را از دختر علی(ع) بیاموزند.

در یک جمله باید گفت: عاشورا یعنی دفاع از دین و مکتب، دفاع از مظلومیت و ایستادگی در برابر بی عدالتیها و بالاخره عاشورا یعنی امر به معروفها و نهی از منکرها و مبارزه با انواع مفاسد و ناهنجاریهای اجتماعی.
آقای امینی اضافه کرد: شعارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا و تمام حرکات و سکنات آن حضرت، از آغاز نهضت تا روز شهادت و از اسارت اهلبیت(ع) تا بازگشت آنان به مدینه در حقیت دایرة المعارفی را تشکیل داد که تا ابد برای جامعه بشری الگو ارائه می کند.
او در پایان علاوه کرد: عاشورا ضامن بقای اسلام و قرآن است و مسلمانان باید از این روز با وجه احسن و در خور این روز تاریخی تجلیل کنند و با حرکت های نا موزون، خرافات و اوهام، سیمای این روز را خدشه دار نسازند

انتهای پیام/با

مکتب عاشورا یعنی ایستادگی در برابر بی عدالتی ها

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والسلمین " الله‌نور کریمی‌تبار شامگاه دوشنبه شب در یادواره سنگر سازان بی سنگر در شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، بیان کرد: شهدای جهاد سازندگی جزو شهدایی هستند که در جامعه ما گمنام مانده‌اند، آنان به ندای امام راحل لبیک گفتند و برای ساختن کشور، جهاد سازندگی را تشکیل دادند و در آباد کردن روستاها در عرصه‌های مختلف، نام خود را جاودانه کردند و همین‌ها با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شدند و عنوان مقدس سنگرسازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ایجاد، سنگر و خاک‌ریز و جاده‌های مواصلاتی جزو سخت‌ترین کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، سنگرسازان بی‌سنگر بهترین هدف برای تانک، خمپاره و هواپیماهای دشمن بودند، دنبال راه‌سازی، پل‌سازی و سخت‌تر از آن، ایجاد خاک‌ریز در حین عملیات زیر گلوله‌های گوناگون دشمن بودند، این مردان شجاع برای خاک‌ریز زدن با آن شرایط، یک حائل دفاعی ایجاب می‌کردند که رزمندگان اسلام، بتوانند در سینه‌ی این خاک، جانشان را سالم نگه‌دارند.

وی تصریح کرد: ایثار، از خود گذشتگی، عشق و فداکاری در آن‌جا نمایان می‌شد و سنگرسازان بی سنگر، این گونه در مقابل دشمن ایستادند تا جان‌پناهی برای رزمندگان ایجاد کنند، بیان این شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی، فوق‌العاده سخت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهدای جهاد سازندگی، نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند، تلفیقی از ایثار، شجاعت، حماسه و دانش به‌هم آمیخت تا نقش سنگرسازان بی‌سنگر در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماندگار شود و این از فضل خداست که این انسان را در چنین جایگاهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی این است که در برابر دنیا می ایستد و عملیات غرورآفرین وعده صادق را انجام می‌دهد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌رغم رجز خوانی، جرأت نمی کننکوچک‌ترین عکس‌العملی در برابر اقتدار ایران اسلامی داشته باشند، امروز در دانشگاه‌های آمریکا، می‌بینیم دانشجو و اساتید، در برابر نسل کشی مسلمانان غزه تظاهرات می کنند و بی‌رحمانه مورد تهاجم پلیس این کشور قرار می‌گیرند.‌

وی گفت: دشمان، در برابر غرش موشک‌های جمهوری اسلامی دست تسلیم بالا برده‌اند و درخواست رئیس جمهور آمریکا از سران اسرائیل این است که هیچ عکس‌العملی نشان ندهید و این از برکات و ثمره خون شهدا است.

کد خبر 6092660

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است