Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، خسرو عزیزی درباره نتایج آمایش آموزش عالی در سراسر کشور اظهار کرد: با انجام آمایش آموزش عالی، برخی رشته‌ها تعطیل و برخی ادغام شدند. چه ضرورتی دارد دو دانشگاه در استان، یک رشته تحصیلی داشته باشند، آمایش باید به شکل پر کردن خلأها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دانشگاه لرستان، شورای راهبردی مدیریت سبز را داریم و بر این اساس، اصلاح الگوی مصرف و انرژی‌های تجدیدپذیر مورد توجه است، عنوان کرد: در بحث ایجاد باغات با نیاز آبی کم، جزو دانشگاه‌های برتر هستیم و ۳۰ هکتار باغ داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: در بحث انرژی خورشیدی، طرح‌های مطالعاتی صورت گرفته؛ اما چون کاری پرهزینه است با کمبود اعتبار نمی‌توان آن را به انجام رساند.

عزیزی عنوان کرد: اعضای هیئت علمی که از سال ۹۷ استخدام ‌شده‌اند برای تبدیل وضعیت 6 ماه تا یک سال در صنعت یا کشاورزی، دوره‌ای را می‌گذرانند تا در عمل یک‌سری تجربه‌ها کسب کنند.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به این‌که در سال ۹۳ دانشجوی خارجی در این دانشگاه نداشتیم؛ اما اکنون ۵۳ دانشجوی خارجی داریم، گفت: در این زمینه کارهای زیادی انجام شده، به عنوان نمونه تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های خارجی بسته‌ایم و تلاش ما تقویت دیپلماسی است.

عزیزی با بیان اینکه رتبه‌بندی‌های متعددی در جهان وجود دارد، اظهار کرد: یکی از رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها ISC است؛ دانشگاه لرستان در بین ۱۸۰ دانشگاه کشور حائز رتبه 41، در بحث کمیت تولید علم رتبه ۳۵ و در بحث کیفیت ۴۲ را داراست.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه ارتقا را به‌روزرسانی خواهیم کرد، افزود: تولید علم بسیار مهم است؛ چرا که سبب تولید ثروت می‌شود و باید چالشی از جامعه را حل کند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: هر هیئت علمی که بتواند ایده را به مقاله و مقاله را به فناوری تبدیل و سپس آن را تجاری‌سازی کند، در مورد او بسیاری از آیین‌نامه‌ها را وتو خواهم کرد.

عزیزی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل ایجاد کند، گفت: راه برون‌رفت از معضل بیکاری، ارتقای تعامل دانشگاه با جامعه بوده و توسعه هر کشوری در گرو دانشگاه آن است.

وی عنوان کرد: متأسفانه هنوز اعتماد و خودباوری بین دستگاه اجرایی و بخش خصوصی و جامعه با دانشگاه به وجود نیامده است.

انتهای پیام/

168 / 167 دانشگاه لرستان عزیزی دانشگاه لرستان آمایش آموزش عالی مدیریت سبز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه لرستان عزیزی دانشگاه لرستان آمایش آموزش عالی مدیریت سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است

یک روزنامه عبری زبان نوشت اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است که می‌تواند محافل دانشگاهی آن را به خطر انداخته و به اقتصاد آن شدیدا ضربه بزند و این در حالی است که کابینه آن در این رابطه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت ارزیابی‌های روبه‌فزونی دال بر این است که اسرائیل در پی تظاهرات‌ها علیه‌ خود در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است و چنین تحریم‌هایی می‌تواند محافل دانشگاهی رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته و زیان شدیدی را متوجه اقتصاد این رژیم کند.

رسانه‌های این رژیم می‌گویند نشانه‌هایی دال بر تحریم پژوهشگران صهیونیست در دانشگاه‌های خارجی وجود دارد و نگرانی‌ها در خصوص تحریم بین‌المللی آنها رو به افزایش است.

این رسانه‌ها به نقل از وزیر آموزش رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «قصد داریم در اسرع وقت طرح عملی را به کابینه ارائه کنیم اما چنین طرحی نیازمند بودجه بزرگی است.»

همچنین این رسانه‌ها تاکید کردند که چنین تحریمی می‌تواند محافل آکادمیک این رژیم را به خطر انداخته و به اقتصاد آن به شدت آسیب بزند.

رئیس موسسه پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق کمیته برنامه‌ریزی و بودجه وابسته به شورای آموزش عالی این رژیم نیز گفت: روابط بین‌المللی به منزله کپسول اکسیژن برای چهره‌های دانشگاهی است و این محافل آکادمیک نیز اکسیژن صنایع امنیتی وهای‌تک هستند و اگر به خطر بیفتند دانشگاه‌ها با زیان‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو می‌شوند و در پی آن اقتصاد و صنایع امنیتی نیز آسیب می‌بینند.

وبگاه روزنامه «تایمز اسرائیل» با اشاره به گزارشی که به تازگی از سوی وزارت نوآوری، علوم و فناوری این رژیم منتشر شده، اعلام کرد: این گزارش حاکی از کاهش شدید آمادگی پژوهشگران آکادمیک کشورهای اروپایی برای همکاری با همتایان صهیونیست خود از تاریخ هفتم اکتبر است.

این وبگاه در ادامه نوشت پس از حدود هفت ماه از نبود هیچ طرحی، وزارت علوم و فناوری می‌گوید کمیته‌ای را برای مقابله با تحریم‌های دانشگاهی در کشورهای اروپایی تشکیل خواهد داد.

همچنین این وبگاه گزارش داد از جمله کشورهایی که این تحریم‌ها را هدایت می‌کنند، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد، ایسلند و ایرلند هستند.

البته کشور ایتالیا که تاریخ طولانی و مهمی از همکاری‌های آکادمیک با رژیم صهیونیستی دارد و همین‌طور کشور بلژیک را که کشوری پیشرو در جامعه تحقیقاتی اروپا است، باید به این لیست افزود.

روند اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رو به افزایش رفته و مدیریت دانشگاه‌ها در تلاش هستند با متفرق کردن تحصن‌ها و توسل به زور، جنبش‌های دانشجویی را سرکوب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • آزادی بیان آمریکایی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر