Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:18:47 GMT

نماز ظهر عاشورا در سراسر استان گلستان اقامه شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۶۳۸۹

نماز ظهر عاشورا در سراسر استان گلستان اقامه شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با عاشورای حسینی مردم مومن گلستان در مناطق مختلف این استان با به راه انداختن دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری اوج عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایشان در دشت کربلا نشان دادند.

در این روز مردم عزادار، به یاد آخرین نماز امام حسین (ع)، نمازظهر عاشورا را اقامه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمازظهر امروز با حضور هیات های مذهبی و دسته جات عزاداری و هزاران نفر از مردم در صفوف به هم پیوسته در جای جای گلستان اقامه شد.

برپایی اقامه نماز جماعت در ظهر عاشورا بخشی از حرکت فرهنگی امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن برپایی نماز جماعت است.

قبل از نماز هم مردم استان گلستان در بسیاری از شهرها و روستاها به خیابان‌ها آمده و نشان دادند که پس از گذشت سال‌ها از واقعه عاشورا، هم چنان با آرمان‌های حسینی مأنوس و همراه هستند.

خیابان های گرگان هم از ساعات اولیه امروز (سه شنبه) مملو از دسته جات و هیات های عزاداری بود و مردم دیار دارالمومنین عاشقانه در غم شهادت مظلومانه امام سوم شیعیان به سوگ نشستند.

نمازظهر عاشورا در مرکز گلستان به امامت آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان اقامه شد.

عاشورائیان در مرکز استان گلستان، همگام با مردم سراسر ایران، نمازظهر عاشورا را نشانه مظلومیت و حقانیت قیام حسینی دانسته و آن را به حرمت شهیدان کربلا در خیابان امام خمینی (ره) گرگان اقامه کردند.

کد خبر 4715313

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان نماز ظهر عاشورا آیت الله نورمفیدی ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت ایلام مراسم عزاداری گرگان شهرکرد اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان در سال جاری، گفت: خدای متعال شما را برای مهم‌ترین مساله زندگی دعوت کرده است تا حاجیان ما سرمایه‌های معنوی جامعه و برکات زندگی ما باشند.

وی اضافه کرد: روحانیت معظم، اساتید بزرگوار و روحانیون کاروان با دنیایی از تجربه در خدمت این همایش بزرگ و معنوی هستند، بنابراین اولین کار این است که آموزش‌ها و کلاس‌ها را جدی بگیرید، سؤال‌هایتان را بپرسید و خودتان را از نظر شناخت و معرفت نسبت به کاری‌که می‌خواهید انجام دهید تقویت کنید، حتی اگر لازم شد قبل از اینکه از ایران حرکت کنید، از کتاب‌ها و جزوه‌های موجود بهره‌مند شوید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه برای زائران باید نماز جماعت و حضور در مساجد مهم باشد، ادامه داد: شما اکنون می‌خواهید به مرکز مساجد عالم بروید، اگر به نماز، نماز جماعت، احکام نماز، کیفیت نماز، معنا و مفهوم نماز توجه کنید، اینها همه به معنای زمینه‌سازی و مهیا شدن برای حج است.

وی ادامه داد: در عصر غیبت باید ببینیم نایب امام عصر راجع به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چه می‌گوید؟ راجع به کشور‌های اسلامی و مسلمانان و وظیفه ما در حمایت از محرومین و مستضعفین چه می‌گوید؟ ما در حمایت از مردم مظلوم غزه، فلسطین و یمن و حتی حمایت از مستضعفان غیرمسلمان وظیفه داریم، پس گوش ما باید به امام و رهبرمان باشد و فرمایشات نایب امام زمان را با گوش جان بشنویم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند