Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: امروز همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت و عاشقان امام حسین (ع) در شهرها و روستاهای استان مرکزی از ساعات اولیه صبح، آئین های مختلف عزاداری را برگزار کرده و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

غم و ماتم شهادت سیدالشهدا(ع) و یارانش، امروز مردم دیندار و ولایتمدار جای جای استان مرکزی را به مکان های عزاداری در این استان کشاند و هزاران نفر از عزاداران حسینی با شور و غم به سوگواری روز عاشورا پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سوگواری روز عاشورای حسینی که با حضور اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد، ارادتمندان سالار شهیدان با مرثیه خوانی مداحان، در رثای آن حضرت و دیگر شهدای کربلا، سینه زنی و سوگواری کردند.

در دهمین روز از محرم الحرام، بقاع متبرکه استان مرکزی میزبان برگزاری برنامه‌های روز عاشورا با حضور گسترده مردم بود و عزاداری سنتی و تاریخی خاص هر منطقه از استان، از جمله آئین علم گردانی روستای هزاوه و نخل گردانی خمین با حضور جمع گسترده مردم برگزار شد.

همچنین جمع گسترده هیات های سینه‌زنی، زنجیر زنی و اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه‌ها و سطح خیابان‌های استان مرکزی عزاداری روز عاشورا را برگزار کردند و عشق و ارادت خود را به شهیدان دشت کربلا اینگونه نشان دادند.

در شهر اراک از اوایل صبح روز عاشورا، هیات های مذهبی و دسته های عزاداری از مرکز شهر به سمت مصلای بیت المقدس این شهر حرکت کردند و در طی این مسیر به انجام برنامه های نوحه خوانی، سینه زنی، زنجیر زنی و سوگواری پرداختند.

برگزاری مراسم مداحی در رثای سیدالشهدا(ع) و همچنین نماز ظهر عاشورا در مصلای بیت المقدس شهر اراک و دیگر شهرهای استان، از دیگر برنامه های روز عاشورا در این استان بود.

کد خبر 4715262

منبع: مهر

کلیدواژه: عاشورا سوگواره عاشورایی ماه محرم ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت ایلام مراسم عزاداری گرگان شهرکرد اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام خاضع در جلسه بزرگداشت دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای تبیین عقاید و باور‌های دینی جامعه برای پاسخ گویی به شبهات است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبیین جایگاه عفاف و حجاب مهمترین مسائلی است که باید در این دهه به آن توجه کرد.
خاضع تجلیل از دختران کارکنان، برگزاری جشن، اعزام مبلغ به مناطق محروم و کمتر برخوردار، آذین بندی ادارات و بازار، برپایی ایستگاه صلواتی، استفاده فرهنگی از ظرفیت تلویزیون‌های شهری، تولید محتوا برای فضای مجازی، توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان، کمک برای زادی زنان و دختران جرائم غیرعمد و برپایی نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان عنوان کرد..
مدیرکانون‌های خدمت رضوی استان هم گفت: امسال ۴۰ عنوان برنامه شامل جشن‌های زیرسایه خورشید در شهر‌ها و روستا‌ها با حضور خادم‌های رضوی برگزار می‌شود.
ستار هدایت خواه گفت: در کانون‌های خدمت رضوی روز میثاق با امت و ولایت در نماز جمعه، میثاق یاران و بازدید از خانواده‌های شهدا، اهدا هدیه‌های جشن تولد، بحث کتاب و کتاب خوانی و نقد و بررسی آنها، برگزاری اجتماع رضوی، چهارشنبه‌های امام رضایی درمدارس، شعرخوانی، برپایی اجتماع برای حمایت از مردم غزه، غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از خادم یاران، برپایی نمایشگاه، پیاده روی و نذرخون، از برنامه‌های کانون خدمت رضوی در استان است.
آیت اله حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید با نگاه خاص و به صورت ویژه برگزار شوند.

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان