Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آئین عزاداری ظهر عاشورا با حضور پرشور مردم متدین و خداجوی استان سمنان در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و در ده‌ها شهر و روستای دیار قومس در حالی برگزار شد که امروز هم‌زمان با سالروز شهادت امام حسین(ع) همگان یکسر اشک و آه هستند.

استان سمنان در رثای امام حسین(ع) سرور و سالار شهیدان جهان امروز عزاداری کرد و گریست تا یاد مظلومیت‌های دشت کربلا و یاران امام حسین(ع) بار دیگر زنده نگه‌داشته شود، امروز دل‌های مردم دیار قومس همگی کربلا بود آن‌هم کنار دل زینب(س).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرها بر نیزه است

امروز تجلی «ما رأیت الا جمیلاً» و درخشش نور در سرزمین کربلا است، عاشورا روزی است که سرهای بر نیزه ماه تابان شدند امروز روزی است که امام حسین(ع) به شهادت رسید. آن وعده دیدار و لقاء باخدای عزیز...

امروز همچنین در بسیاری از شهرها و روستاهای استان سمنان آئین نخل‌گردانی نیز برگزار شد، مردم دامغان با برداشتن نخل عزای امام حسین(ع) شور حسینی را در دیار صددروازه به اوج رساندند و صدای ناله دامغانی‌ها امروز اوج فلک را می‌شکافت. مهدی‌شهری‌ها نیز شاهد نخل گردانی بودند تا عزاداری امام حسین(ع) را به اوج برسانند.

در سمنان و شاهرود و گرمسار و دیگر شهرها و روستاهای استان سمنان نیز آئین گرامی داشت ظهر عاشورا با حضور دسته‌های عزاداری، نخل گردانی، طبخ حلیم و اطعام عزاداران با حضور صدها و هزاران زن و مرد و پیر و جوان برگزار شد.

پویش نذرخون برگزار شد

امروز همچنین آئین ویژه بصیرت عاشورایی نیز در بیش از ۶۰ نقطه استان و در بقاع متبرکه هم‌زمان با سایر شهرهای ایران اسلامی در رثای امام حسین(ع) برگزار شد، اداره کل اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری این مراسم بود که سخنرانی مذهبی و ادعیه و نوحه‌خوانی و دسته‌های عزاداری هدر زمره مراسم این سوگواره بودند.

پویش نذر خون نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که با حضور هزاران عاشق به اباعبدالله(ع) در پایگاه‌های انتقال خون هم‌زمان با عاشورای حسینی برگزار شد، در این مراسم مردم عاشق اهل‌بیت(ع)، بسیجیان، مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی و نظامی و ... روحانیان و طلاب و عزاداران حسینی حضور داشتند و صحنه‌های باشکوهی را رقم زدند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا

نماز ظهر عاشورا نیز در سراسر استان سمنان برگزار شد. یادآور آخرین نمازی که امام حسین(ع) بجای آورد و راهی میدان نبرد شد تا در برابر همه کفر بایستد و شهد نوشین شهادت را نوش کند ...

نماز ظهر عاشورا در هشت شهرستان، ۲۰ نقطه شهری و ده‌ها روستای استان سمنان هم‌زمان با ظهر سه‌شنبه با حضور مردم متدین و نمازگزار برگزار شد.

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز عاشورا و اهتزاز پرچم متبرک حسینی (ع) و اقامه نماز ظهر و عصر در میدان امام حسین(ع) سمنان وعده‌گاه مردم متدین و عاشق اهل بیت(ع) شهر سمنان بود مردمی که هزاران هزاران از دور و نزدیک آمده بودند تا در نماز ظهر عاشورا حضور یابند، آمده بودند که در عزاداری ظهر عاشورا و در سوگ سالار شهیدان بگریند.

نماز ظهر عاشورا در شاهرود نیز به میزبانی ساعت گل با حضور هزاران هزار عاشق دلباخته امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) برگزار شد، دسته‌ها و هیئات عزاداری حسینی از گوشه و کنار شهر خود را به مرکز این شهر رساندند تا در نماز باشکوه ظهر عاشورا حضور یابند. در دیگر شهرهای استان سمنان نیز نماز ظهر عاشورا با حضور پرشور مردم اقامه شد.

تعزیه خوانی در ظهر عاشورا

آئین تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام حسین(ع) نیز در جای‌جای استان سمنان برگزار شد، تا در گوشه‌ای بسیار اندک و محدود از حوادث روز عاشورا و عظمت آن در شهادت یاران حسین(ع) و پا به میدان نهادن سالار شهیدان امروز با حضور دلدادگان حسینی و تعزیه‌خوانان برجسته به تصویر کشیده شود.

ظهر عاشورای حسینی(ع) در جای‌جای استان سمنان باسیل اشک و آه همراه شد تا مردم بار دیگر نشان دهند که دلداده کوی حسین(ع) هستند. امروز دل‌های مردم استان پیش دل‌های اسرای کربلا است که هم اسیری را باید تحمل کنند و هم از جنازه شهدای دشت کربلا دل بکنند و چه کسی می.داند چه‌ها در دل سجاد(ع) می‌گذرد، امروز ... در این ظهر دشت کربلا ...

امروز لب تشنگان دشت کربلا بدون بابا و برادر و پشتیبان و همسر و یار خویش باز می‌گردند چرا که همه نور و روشنایی بر همه ظلم و کفر پیروز شده است ... امروز روز خدایی شدن است، امروز روز عاشورای حسینی است.

کد خبر 4715326

منبع: مهر

کلیدواژه: عزاداران حسینی کربلا عاشورا شاهرود سمنان دامغان ماه محرم نماز ظهر عاشورا ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت ایلام مراسم عزاداری گرگان شهرکرد اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند