Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:29:05 GMT

آخرین جمله خاشقجی قبل از کشته‌شدن چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۷۰۳۲

آخرین جمله خاشقجی قبل از کشته‌شدن چه بود؟

باشگاه خبرنگاران: یک روزنامه چاپ ترکیه با انتشار جزئیات فایل صوتی گفتگو‌های تیم قتل جمال خاشقجی، ابعاد جدیدی از نحوه قتل او را برملا کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، روزنامه صباح ترکیه که جزئیات فایل صوتی مربوط به گفتگو‌های تیم قتل جمال خاشقجی را منتشر کرده، نوشته است: در این نوار صورتی یکی از اعضای تیم قتل می‌پرسد: آیا حیوان قربانی شد؟ دیگری می‌پرسد آیا این کیسه برای جسد او کافی است؟

به نوشته این روزنامه این صدا‌ها در ساعت سیزده و دو دقیقه ظهر یعنی ۱۲ دقیقه قبل از رسیدن خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفتگو بین ماهر عبدالعزیز مطرب، که گفته می‌شود سرهنگ اطلاعاتی عربستان در لندن بوده و صلاح محمد الطبیقی، جریان داشته که جسد خاشقجی را مثله کرده است.

الطبیقی درخواست حمایت از سران عربستان کرده و پرسیده بود چه کسی از من حمایت خواهد کرد؟ که این مسئله اشاره به مسئولیت او در مثله کردن جسد دارد به خصوص اینکه خود وی اشاره کرده بود رؤسای او در پزشکی قانونی نمی‌دانند او چه کار خواهد کرد.

در این نوار صورتی گفتگو‌های بین خاشقجی و مطرب شنیده می‌شود. مطرب از خاشقجی می‌خواهد در پیامی به پسرش بنویسد که ”من در استانبول هستم و اگر به من نرسیدید نگران نشوید...». خاشقجی با این درخواست مخالفت کرد و آن را نوعی آدم ربایی دانست.

مطرب ادامه می‌دهد: زود باش بنویس تا بتوانیم کمکت کنیم. ما در نهایت تو را به عربستان برمی‌گردانیم و خودت خوب میدانی اگر به ما کمک نکنی چه اتفاقی برایت خواهد افتاد.

خاشقجی به میز نگاه می‌کند و می‌گوید: آلت قتل آنجاست. آیا به من دارو می‌دهید؟ مطرب می‌گوید: بیهوشت می‌کنیم.

به نوشته صباح، خاشقجی بعد از خوردن قطره‌ای از دارو فریاد زد و قبل از اینکه بیهوش شود، گفت: من آسم دارم. این کار را نکنید. مرا خفه می‌کنید. این آخرین جمله او بود قبل از اینکه جلاد با گذاشتن کیسه‌ای بر روی سرش او را خفه کند.

در این نوار گفت‌وگوی اعضا تیم کشتار شنیده می‌شود از جمله اینکه: بیهوش شد؟... سرش را بلند کرد.. با فشار بیشتر ادامه بده. به نوشته صباح بعد از صدای مثله کردن جسد خاشقجی با اره شنیده می‌شود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: جمال خاشقجی قتل مثله کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود

سیل در ایالت ریوگرانده در جنوب برزیل حداقل ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود برجای گذاشت و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است.

روز گذشته یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از روز دوشنبه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا روز یکشنبه آتی ادامه یابد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه‌ در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • تصادف خودروی پژو و کامیون در یاسوج ۳ کشته برجای گذاشت
  • سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود
  • تصادف در جاده جنت آباد قم با یک کشته و ۸ مصدوم 
  • تصادف زنجیره‌ای و حریق ۳ خودرو ۲ کشته بر جای گذاشت
  • ریزش مرگبار بزرگراه در چین با ۳۶ کشته