Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:26:08 GMT

هر کس در جهت اختلاف شیعه و سنی قدم بردارد دشمن ما است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۷۰۴۶

هر کس در جهت اختلاف شیعه و سنی قدم بردارد دشمن ما است

‍به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه تایباد، در مراسم پایانی روز عاشورا، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) برای احیای دین پیامبر خدا محمد(ص) بود و به این دین به دلیل تقوا و معنویت، بر سایر ادیان برتری داده شده است.

وی افزود: امت پیامبر(ص) چند خصلت دارد که این خصلت‌ها، دین اسلام را از سایر ادیان متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماز، زکات، روزه ماه رمضان، حج، جهاد، جمعه وجماعت، قرآن، علم و عاشورا، ده خصلتی است که دین اسلام را از سایر ادیان متمایز کرده است.

امام جمعه تایباد تصریح کرد: امام حسین (ع) از آن کل عالم است؛ این ادعا در اربعین ثابت می‌شود و مکتب او یک خط‌کش است و هرکس وارد آن شد، سعادتمند است. یک قطره اشک برای امام حسین علیه السلام  ثواب واجر شهید را دارد.

ملکی ابرده در ادامه خاطر نشان کرد: مردم‌ در عاشورا جمع می‌شوند تا بر مظلومیت حسین (ع) گریه کنند. ملت ما ملت گریه نیست، بلکه ملت قدرت است؛ گریه یعنی اعلام همبستگی با شهید و انتقام از ظالم، باید از دل گریه، برائت و تقوا بوجود آید و انسان را به دعا، نماز، تقوا و قرائت قرآن امام‌حسین ع وصل کند.

وی همچنین بیان کرد: اینکه در شهرستان تایباد تشیع وتسنن در عزای امام حسین (ع) شرکت می‌کنند، قابل ستایش است. در مراسمات امسال در حسینیه آقا، یک شب یکی از برادران اهل سنت ما خرج عزاداران نمود، باید تقدیر کرد از چنین مسلمانانی، هر کس قدمی در جهت اختلاف بین ما و برادران ما بردارد، نه شیعه است و نه سنی بلکه دشمن همه ماست.

گفتنی است که هیئت‌های عزاداری شهرستان مرزی تایباد در روز عاشورا، مسیر خیابان‌های اصلی شهر تا مسجد جامع امام صادق (ع) را به عزاداری پرداختند و پس از پایان مراسم، نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه تایباد و با حضور عزاداران حسینی، اقامه شد.

کد خبر 4715312

منبع: مهر

کلیدواژه: تایباد ماه محرم عاشورا امام جمعه تایباد ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت مراسم عزاداری ایلام گرگان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی عاشورا خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: اسلام برای نجات بشر است و باید در هر بخشی به خواسته‌های اسلام عمل کرد.


آیت الله عبادی افزود: امروز پیام جمهوری اسلامی جهان را فرا گرفته و هرچه دشمن بیشتر رذالت و جنایت می‌کند، مردم دنیا آگاه‌تر می‌شوند.


وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینگیر کردن رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و ۲۳ کشور منطقه برای پیشگیری از ضربه ایران آماده بودند، اما ضربه فنی ایران از همه این موانعی که کشور‌های حامی اسرائیل ایجاد کرده بودند گذشت و دشمن پوشالی پرادعا را بر زمین زد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در بیداری جامعه دارند گفت: آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و در این راه ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.


فرمانده مراکز آموزش فراجا هم گفت: دشمن برای بی حجابی در کشور و مسائل مربوط به آن و پس از آن برنامه ریزی کرده و باید جوانان را با زبانی نرم و ایجابی راهنمایی کنیم.


سردار هوشیار ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم در طرح نور گفت: پلیس به خوبی در طرح نور ظاهر شده و با جدیت و دغدغه، پیگیر است.

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت