Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد  در ویژه برنامه روز عاشورا در موقوفه عبدالله رضوی شاندیز، گفت: واقعه عاشورا میدان نمایش اسلام حقیقی و اصیل است و به ما درس ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن آموخت.

او ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) کشتی نجات و چراغ راه بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت مشهد گفت: مصائب عاشورا بسیار سخت و سنگین است با این حال حضرت امام حسین (ع) در برابر همه این مصیبت‌ها ایستادگی کرده و به ما درس مقاومت و فداکاری دادند.

حجت الاسلام فرزانه افزود: عاشورا اسلام را در زیباترین شکل آن نشان داد لذا اگر بخواهیم ایمان، اخلاق و احکام اسلامی را به معنای واقعی بیاموزیم باید به عاشورا نگاه کنیم. 

او تصریح کرد: مقاومت و صبر اسلامی در عاشورا متجلی است و برترین احکام، امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا برای تحقق آن همه چیز خود را فدا کرد.

امام جمعه موقت مشهد گفت: ملت انقلابی و شهید داده و ضد ظلم ایران همه چیز خود را از عاشورا دارد و اولین پیام عاشورا به ملت ایران این است که به هیچ خواسته‌ای از خواسته‌های دشمن پاسخ مثبت ندهند، با دشمن مذاکره نکنند و روز به روز خشم خود را نسبت به دشمن بیشتر نمایند.

حجت الاسلام فرزانه افزود: دومین پیام عاشورا این است که ملت ایران در مقابل دشمن سلطه طلب، تسلیم نشود و فرار نکند بلکه محکم ایستادگی نماید حتی اگر دشمن او را قطعه قطعه کند.

او ادامه داد: سومین پیام عاشورا این است، جامعه‌ای که ظالم در آن حاکم است و به حق عمل نمی‌شود، جای زندگی انسان نیست، در چنین جامعه‌ای باید اشتیاق مومن برای شهادت بسیار باشد و مرگ با شرافت، در این جامعه را افتخار بداند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: چهارمین پیام عاشورا این است که اگر دشمن انسان را بر سر دوراهی کشته شدن یا اسارت و ذلیل شدن قرار داد، باید راه شهادت را انتخاب کرد.

حجت الاسلام فرزانه افزود: پنجمین پیام عاشورا این است که در دفاع از دین باید بصیرت داشت و دشمن شناس بود و ششمین پیام نیز این است که جبهه باطل با همه قدرتی که دارد در برابر حق شکست می‌خورد و حق هرگز در برابر باطل شکست نمی‌خورد.

او تصریح کرد: دیگر پیام‌های عاشورا جدا نشدن از رهبری الهی به هر قیمت و قرار گرفتن همه از کوچک و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان در میدان نبرد حق علیه باطل است.

انتهای پیام//ف.س   عاشورا اسلام را در زیباترین شکل آن نشان داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رای، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزهها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته