Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:23:38 GMT

فریاد «وای حسین کشته شد» در آسمان اراک

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۷۴۸۳

فریاد «وای حسین کشته شد» در آسمان اراک

امروز عاشقان و دلباختگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با روز عاشورای حسینی در جای جای استان شهید پرور  مرکزی در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان به سوگ نشستند و به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، در روز دهم ماه محرم الحرام و هم ‌زمان با عاشورای  حسینی مردم استان مرکزی با راه انداختن دسته های عزاداری بار دیگر ارادت و دلداگی خود را به خاندان عصمت و طهارت ﴿ع﴾  نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم کلانشهر اراک امروز در عاشورای حسینی با تجمع باشکوه در دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی از صبح امروز به صورت متمرکز در خیابان این شهر به عزاداری پرداختند.

 

دسته های عزاداری با حرکت از تکایا و مساجد مناطق مختلف شهر پس از عبور از خیابان های شهر در مصلای بیت المقدس اراک تجمع کردند و نماز ظهر عاشورا را به امامت آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام‌ جمعه اراک اقامه کردند.


در شب عاشورا نیر هیئات عزاداری با تجمع در مقابل آستان مقدس امامزادگان عبداله و آمنه خاتون و مسجد سیدها یکپارچه در غم شهادت سرور و سالار آزادگان جهان سوگواری کردند.


همچنین نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا در نقاط شهری و روستایی خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، کمیجان، فراهان، خنداب و شازند اقامه شد.

 

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، پس از اقامه نمازظهر عاشورا در سوگ شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و ۷۲تن از اصحاب باویشان  نوحه سرایی کردند.

 

گفتنی است، جمعی از جوانان اراکی همزمان با عزاداری‌های حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا طرح نذر فرهنگی را در این کلان‌شهر به اجرا گذاشتند و اقدام به پاکسازی معابر و فضای شهری از ظروف یک‌بار مصرف و پسماندهای پراکنده کردند.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم تاسوعای حسینی مسجد شیرخوارگان حسینی محرم حسینی همایش شیرخوارگان حسینی عاشورای حسینی خبرگزاری شبستان عزاداری محرم مراسم عزاداری عزاداری امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: هرگز حریف را تحقیر نمیکنم

به گزارش "ورزش سه"، مجتبی حسینی، سرمربی آلومینیوم اراک روز فراموش نشدنی‌اش را با دو بار کامبک دوگله مقابل پرسپولیس و پیروزی برابر این تیم در ضربات پنالتی تجربه کرد‌.

او در نشست خبری‌اش پس از این برد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه آیا این برد، شیرین‌ترین پیروزی تاریخ مربیگری او بوده گفت: آن موقع که ما با اقای گل محمدی بودیم و دو دفعه قهرمان حذفی شدیم از این بردها داشتیم. من بیشتر از همه برای مردم عزیز اراک و شکل فوتبال‌مان بدون تحقیر مربی مقابل و کری‌خوانی خوشحالم. ما فقط به کار خودمان فکر می‌کنیم.

او ادامه داد: اینکه در کنفرانس‌ سوال‌هایی کنیم و طرف مقابل را تحقیر کنیم اشتباه است. این توصیه را به عزیزانی که همکار من هستند می‌کنم، سرشان در کار خودشان باشد و بتوانند با کار کردن پیشرفت کنند و وارد حاشیه نشوند.

دیگر خبرها

  • حسینی: هرگز حریف را تحقیر نمیکنم
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی