Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:07:04 GMT

نخست وزیر الجزایر استعفا می دهد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۷۴۹۱

نخست وزیر الجزایر استعفا می دهد

دو منبع بلندپایه الجزایری در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کردند که نخست وزیر این کشور به زودی برای تسهیل در روند اجرای انتخابات در سال جاری از سمت خود کناره گیری می کند.

به نوشته رویترز، ارتش الجزایر، برگزاری انتخابات را تنها راه برای پایان دادن به اعتراضات مردمی در این کشور می داند.

کنار رفتن بدوی مهمترین خواسته معترضان الجزایری است که طی تظاهرات چند ماه خود عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری پیشین خود را کنار زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم الجزایر همچنین اجرای انتخابات جدید تا زمانی که تغییر اساسی در ساختار قدرت این کشور ایجاد نشود، را نمی پذیرند.

معترضان روز جمعه گذشته بعد از نماز جمعه به خیابان ها آمدند و بار دیگر پافشاری خود را بر ایجاد تغییری بنیادین و انتقال دمکراتیک قدرت نشان دادند و خواستار کناره گیری تمام مقامات دولت قبل، حکومت افراد شایسته و آزادی بازداشت شدگان جنبش مردمی شدند.

الجزایری ها با سر دادن شعارهایی چون "دولتی مدنی و نه نظامی" مخالفت خود را با نظامیان و در رأس آن ها فرمانده ارتش اعلام و سخنرانی قاید صالح را تاکیدی بر حکومت وی بر کشور تلقی کردند.

اعتراضات الجزایری ها از اسفند ماه گذشته با نامزد شدن بوتفلیقه رییس جمهوری سابق برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و سرانجام به برکناری بوتفلیقه ۸۲ ساله منجر شد.

طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی "عبدالقادر بن صالح" رییس شورای امت به صورت موقت قدرت را در دست گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الجزایر تظاهرات مردمی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین