Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به جایگاه حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان پیام رسان کربلا، گفت: تبعیت محض از ولایت، ویژگی برجسته حضرت زینب سلام الله علیها است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از البرز، به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان البرز « آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی» طی دهه محرم سال جاری در مصلی نماز جمعه کرج پیرامون عاشورا و اهمیت آن مسائل و مباحثی را مطرح کردند که معرفی و بیان جایگاه حضرت زینب (س) جای تأمل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در شب دهم محرم به جایگاه والای حضرت زینب سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری سلام الله علیها شخصیت بزرگ این حرکت و قافله سالار این حرکت است. سخن گفتن از او خیلی سخت است. بخواهم صحبت هم بکنم حق مطلب ادا نمی شود که هم زبانم الکن است هم مطالعاتم قصور دارد؛ اما بعضی از مطالبی را که یادداشت کردم برای شما می گویم. روز پنجم جمادی الاول سال پنجم و یا ششم هجری با یک سال اختلاف، متولد شد. مادر از امیرالمومنین تقاضا کرد که نام فرزند را بگذارد. حضرت گفت من بر پیغمبر سبقت نمیگیرم. پیغمبر مسافرت بودند برگشتند، بچه را بردند خدمت پیغمبر. پیغمبر فرمود من از خدا سبقت نمیگیرم. جبرئیل نازل شد و سلام خدا را رساند و گفت خدای تعالی برای این نوزاد نام زینب را انتخاب کرده است. نام حضرت زینب مثل نام امام حسین انتخاب خداست.  بعد هم خود حضرت جبرئیل شروع کردند مسائل و مشکلاتی که برای حضرت زینب پیش می‌آید را گفتند. اولین روضه را خود جبرئیل خواند. پیغمبر اکرم به گریه افتاد و فرمود هر کس برای این دختر گریه کند مانند کسی است که بر حسن و حسین گریه کرده است. تا ۵/۶ سالگی تحت تربیت پیغمبر اکرم و مادرش صدیقه طاهره بود. این بانو ۵/۶ سال از منبع عظیم وحی نوشید. رسول خدا و حضرت زهرای اطهر مستقیماً او را تربیت کردند. بعد از ۵ سال تربیتش به دست امیرالمومنین افتاد. چون پیغمبر اکرم از دنیا رفت و زهرای اطهر شهید شد. خصلت های والای اخلاقی و الهی را از پیغمبر و مادرش یاد گرفت و بعد هم در اختیار امیرالمومنین بود. آنقدر شخصیتش بالا آمد که شد امین معصوم. ودایع امامت تا مقطعی از زمان در اختیار حضرت زینب بود. حتی بعد از عاشورا امام سجاد -علیه السلام- قسمتی از مسئولیت هایش و کارهای امامت را تا آنجایی که می‌شد تا مدتی به حضرت ‌زینب سپرده بود.

 

القاب و ویژگی های حضرت زینب

القابی که برای این بانوی بزرگوار گفتند را هرکدام که بگویم یک منشاء و عقبه ای دارد.  شان نزول هر کدام از این اسم ها را که بخواهم بگویم طول می کشد. فقط آن اسم ها را برای شما می خوانم. عالمه غیر معلمه، نایبه الزهرا، عقیله النساء، ام المصائب، نائب الحسین، شریکه الشهدا، کامله، ولیده الفصاحه، صدیقه صغرا، عارفه، موثقه، فاضله، معصومه صغرا، صابره محتسبه،  بطله کربلا، سلیله الزهراء، امینه الله، محدثه، ناموس کبریا، قرهالعین مرتضی، عقیله بنی هاشم، محبوبه المصطفی، زاهده، عابده، شریکه الحسین، ولیه الله، راضی به رضا الله.

انبیا الهی ۱۲ خصلت دارند که تمام این ۱۲ خصلت که عمومی همه پیغمبر هاست و همه آنها باید داشته باشند، هر ۱۲ مورد را حضرت زینب دارد. یقین، قناعت، صبر، مروت، حلم، جود، سخا، شجاعت، غیرت، حسن خلق، صدق و امانت.

 

توحید حضرت زینب

در قله توحید به سر می برد. به معارف توحیدی کاملاً مسلط و واقف بود. جریان عدد گفتن آن را در جلسات گذشته برای شما گفتم‌ که نشان دهنده توحید اوست. اینکه چرا آن قدر امیرالمومنین به او محبت داشت. به خاطر همین چیزهاست. در همین زمان طفولیت باز امیرالمومنین او را نشانده بود و داشت مطالبی را تعلیم می داد. حضرت زینب یک دفعه سوال کرد: بابا آیا ما را دوست داری؟ حضرت فرمودند بله. چرا دوست ندارم! عزیزم فرزندان ما پاره های جگر ما هستند. «أولادُنا أکبادُنا» بلافاصله عرض کرد: دو محبت در یک دل جا نمی شود. یا باید ما را دوست داشته باشی یا خدا را دوست داشته باشی.  ظرافت هایش اینجاست که حضرت آمد جواب بدهد که چطور من می توانم هم تو را دوست داشته باشم هم خدا را دوست داشته باشم، حضرت زینب خودش مطرح کرد که: پدر جان حالا که ناچاری ما را دوست داشته باشی پس نسبت به ما مهربان باش و شفقت داشته باش اما محبت خالصت برای خدا باشد. امیرالمومنین در اینجا او را بغل گرفت و به خودش چسباند و فرمود انتِ زَینُ اَب.  این بحث توحید حضرت بود.

 

نبوغ و دانش حضرت زینب

در بحث نبوغ حضرت که از نبوغ و دانش فراوانی بهره مند بود و این حالت را از بچگی و کودکی اش داشت. شما ببینید یک کودک ۶ ساله همراه مادر به مسجد رفته. مادرش یک خطبه خوانده به نام خطبه فدکیه. خطبه فدکیه بسیار مفصل است. دیده اید که یک کتابچه است. حضرت زهرا که خودشان جایگاه رفیعی را داشت شروع کرد به خطبه خواندن. زینب کبرا گوش داده حفظ کرده و تنها راوی خطبه فدکیه حضرت زینب است. بقیه روات هم که نقل می کنند از حضرت زینب نقل می کنند. این خطبه آتشین را به تمام و کمال حفظ کرد. ابن عباس می گوید «عَقیلَتُنا زینب حَدَّثشنی»  چون راوی روایت بعد از حضرت زینب ابن عباس است. ابن عباس می گوید من این روایت را از عقیله‌مان دانشمند خاندانمان، عاقل خاندان‌مان زینب برای شما نقل می کنم. بعد خطبه حضرت زهرا را بیان می کند. این نبوغش است. شیخ صدوق رضوان الله علیه از محدثین بزرگ ماست. او می گوید حضرت زینب -سلام الله علیها- به خاطر علم و دانش زیادی که داشت از طرف امام حسین -علیه السلام- نیابت خاص داشت و مردم در مسائل شرعی به او مراجعه می‌کردند. یعنی امام حسین -علیه السلام- گفته بود که هر کس سوال شرعی دارد خدمت زینب برود. خود خطبه های زینب -سلام الله علیها- پر است از توحید و مطالب اصولی دین و اثبات حقانیت رسالت و امامت و دفاع از ولایت تا جایی که امام سجاد -علیه السلام- به عمه اش گفت الحمدالله تو دانشمند و عالمه بدون معلم هستی و خردمند و عاقلی هستی که بدون استاد این مسیر را طی کرده. کار به جایی رسید که یزید در مجلس خودش به فصاحت و بلاغت و تواناییهای حضرت زینب اقرار کرد.

 

زینب کبری؛ شخصیت بزرگ نهضت کربلا

در بعد عبادتی معروف به عابده آل علی است.  امام سجاد فرمود: عمه ام زینب در طول راه کوفه و شام همواره نماز شب را برپا می داشت. در برخی از منازل بین راه دیدم که از فرط خستگی ورنجوری و آزاری که دشمن به او داده بود به ناچار نمازش را نشسته می خواند.  از امیرالمومنین -سلام الله علیها- شهامت و شجاعت را به ارث برده بود. از هیچ کس غیر از خدا هراس نداشت. در شرایط سخت از دین خدا دفاع کرد. استکبار و قدرتهای آن روز را به ذلت کشاند. مجلس ابن زیاد و مجلس یزید را ببینید. اوج عفاف و حجاب در شخصیت او نمایان است. شخصی است به نام یحیی مازنی می‌گفت: من همسایه امیرالمومنین بودم. سالیان سال نمی‌دانستم که امیر المومنین زینب دارد و هرگز صدای او را نشنیدم. در کربلا وقتی که آثار حمله دشمن نمایان شد، دخترها و خانمها را در یک خیمه جمع کرد و گفت هر چه لباس خوب دارید و هرچه جواهرات دارید یک گوشه بریزید. این ها عن‌قریب به ما حمله می کنند. این ها را بردارند ببرند به ما کاری نداشته باشند. به تل زینبیه آمد و صدا زد: عمر سعد میخواهید حمله کنید، از ما جواهرات می خواهید، همه ما آنها را کنار گذاشتیم آنها را بردارید و به آل رسول خدا نظری نداشته باشید. ایثار و گذشت و صبر همراه با بصیرت به معنای کامله در او متجلی بود و کربلا اوج آن بود که دیدید در صحنه هایی که برای زینب کبرا به وجود آمد، نه تنها کمرش شکسته نشد، بلکه کمر مصیبت‌ها را در مقابل خودش خم کرد.  زیارت ناحیه مقدسه را ببینید. می گوید ملائکه آسمان ها از صبر زینب به تعجب در آمدند. دلسوزی و مهربانی و پرستاری همه آن کاروان به خصوص ولی خدا امام سجاد را کرد.  از کودکی البته نقش پرستاری را داشت. اول پرستار مادر مظلومه اش بود، بعد پرستار امیرالمومنین بود، پرستار امام حسن بود، بعد پرستار امام حسین شد، بعد پرستار امام سجاد شد، بعد هم پرستاری اهل خیام  و فرزندان اهل بیت را داشت.

 

رویای صادقه و مصائب زینب

البته در این مسیر هم که می خواست قدم بگذارد و این محنت را بکشد در عالم رویا دیده بود و برای جدش رسول خدا -صلی الله علیه و آله و سلم-  بازگو کرده بود. آمد خدمت رسول اکرم و گفت یا جداه دیشب در عالم خواب دیدم که باد شدیدی وزیدن گرفت. بر اثر این باد دنیا تاریک شد. من از شدت این باد از این سمت به آن سمت می رفتم. نمی توانستم خودم را نگه دارم. می افتادم تا بالاخره درخت بزرگی را دیدم. به شاخه های این درخت بزرگ پناه بردم ولی باد چنان تکانی به این درخت داد که از ریشه در آمد. دست من رها شد و به زمین افتادم. دوباره به یک شاخه ای پناه بردم. باد شدت گرفت شاخه شکست. به شاخه دیگر دست زدم. باد شدت گرفت آن شاخه هم شکست. بعد دیدم که دو شاخه به هم پیوسته هستند. دستم را به این دو شاخه گرفتم. این دو شاخه هم بر اثر شدت باد از همدیگر شکستند و من از خواب بیدار شدم. یا رسول الله تعبیر این خواب چیست؟ رسول خدا وقتی شنیدند شروع به گریه کردند. فرمودند: درختی که در اولین بار دیدی خود من هستم که به زودی از دنیا خواهم رفت. شاخه اول مادرت زهرا اطهر، شاخه دوم  پدرت  امیرالمومنین، و این دو شاخه به هم پیوسته برادرانت حسن و حسین هستند  که با شهادت آنها دنیا تاریک خواهد شد.

 

تبعیت محض از ولایت، ویژگی برجسته حضرت زینب

معلم قرآن بود. یک سال بعد از اینکه امیرالمومنین در کوفه مستقر شد تعدادی از خانم ها و دخترها آمدند خدمت امیرالمومنین گفتند: شنیدیم که زینب‌کبری مثل مادرش عالم است و دانشمند است. اجازه بدهید و به ایشان بفرمایید که برای ما کلاس درس بگذارد. امیرالمومنین هم به زینب کبرا فرمودند. حضرت درس تفسیر شروع کرد و پاسخ به سوالات و شبهات دینی میداد. اصلا عنوان کلاس هم همین بود. حضرت شبهات دینی را پاسخ می داد. تا مدت ها در آن جا کلاس درس تفسیر داشت. ایشان راوی حدیث است. از مادر و پدرش، از برادرانش، از ام سلمه، از ام هانی و از زنان دیگر. دیگران هم از او حدیث نقل می کنند. ابن عباس نقل می کند. امام سجاد نقل می کند. عبدالله بن جعفر نقل می کند. فاطمه صغرا نقل می کند. تعدادی از شخصیت ها نقل می کنند. از ویژگی‌های دیگر او تبعیت از ولایت است که ویژگی برجسته او است. تبعیت محض از امام عصر خودش. شرایط سخت دوران امام مجتبی که اوضاع سیاسی اجتماعی خاص بود و همراهی با برادرش حسین که برای این که همراهی با ولی خدا را از دست ندهد شرط ضمن عقد کرد که نمی خواهم از کنار ولی خدا دور بشوم و همراهی امام حسین را جزو شرایط عقد خودش قرار داد.

 

همه با تأسی به زینب کبری پیرو ولایت فقیه باشیم

امروز بانوان ما باید با تاسی به زینب با پیروی از ولایت فقیه از مسیری که نائب امام عصر ارواحنا فداه مشخص می‌کند نباید عدول کنند. بلکه مردان ما، چون او الگو ست. الگو که شد هم برای مرد میتواند باشد هم برای زن.  اگر ما واقعاً ولایت مداریم باید در این مسیر محکم قدم برداریم. در مسیر شیطان و گمراهی نباید حرکت کرد. جایگاه زن را باید بیش از پیش بیان کرد. باید رفعت بخشید و آنطور که اسلام میخواهد نشر و گسترش داد. مسائل دیگر هم همینطور. الان ولی فقیه و امام جمعه از جامعه چه می خواهد؟ از مسئولین چه می‌خواهد؟ الان همین بیانیه گام دوم. بیانیه گام دوم خطاب عام دارد.  البته در یک قسمت هایی افراد خاص مشمول آن می شوند. مثلاً جوان ها مشمول آن هستند. علما و دانشمندان مشمول می‌شوند، ولی خطاب، خطاب عام است و همه باید به آن بپردازیم. ما می آییم پای منبر می‌نشینیم، سینه می زنیم، بر سر خودمان می زنیم، برای اینکه بتوانیم اینها را یاد بگیریم و عمل کنیم.

 

کوفه، شهری که زینب بانوی او بود

مهمترین کار زینب کبری پیام رسانی کربلا بود.  به بهترین وجه آن را انجام داد و ما امروز همه سر سفره زینب نشسته ایم. قهرمان کربلا که چون کوه مقاوم بود و امواج خروشان بلا که به صخره وجود او می خورد متلاشی می شد، بلاگردان کاروان اسرا بود. شب را در کربلا ماندند. بعد از ظهر روز یازدهم به سمت کوفه شروع به حرکت کردند. اول صبح به کوفه رسیدند. کوفه را هم تزیین کرده بودند. آن ملعون دستور داده بود که زینت کنند. به دروازه کوفه که رسیدند با طبل و شیپور به استقبال آمدند. شهری که ۲۰ سال قبل بانوی آن شهر زینب بود. دارالعماره را به خوبی می‌شناسد. چون پدرش در آنجا حاکم بود. تمام کوچه پس کوچه ها و همه جای این شهر را به خوبی می‌شناخت. زنان و کودکان از شب عاشورا نخوابیده بودند. روز عاشورا هم که آن فجایع و مصیبت های سخت بود. زینب کبرا با خیمه سوخت ها خیمه‌ای درست کرد و همه را در آنجا جمع کرد. صبح حرکت کردند. سرهای شهیدان بالای نی جلوی آنها در حرکت است. زین العابدین -سلام الله علیه- با غل و زنجیر جلوی کاروان و حضرت زینب انتهای کاروان به ریسمان بسته شدند. زینب دارد دنبال می کند. یادش می آید که ما در این شهر چطور بودیم؛ وقتی از مدینه حرکت کردیم چه کسانی با ما بودند. وارد مجلس عبیدالله بن زیاد شدند. وارد مجلس یزید شدند. خیلی خوب دفاع کرد. در مجلس یزید در شام با سخنان کوبنده اش یزید را رسوا کرد. زنی در لباس اسارت با آن همه مصیبتی که دید با صلابت در مقابل استکبار و بزرگان سخن گفت و شخص مقابل خودش را تحقیر کرد و مفتضح کرد. گفت: ای پسر کسی که جدم  شما را اسیر کرده. خوارش کرد.  یزید نشسته بود با چوب خیزران داشت با لب و دندان حسین بازی میکرد. زینب کبرا خونش به جوش آمد و شروع کرد با صلابت سخن گفتن. چون نمی‌خواهم وارد مسئله شام شوم آن را از اول گفتم.

وارد کوفه که شدند کوفه دو جریان است. یکی در شهر کوفه دید که همه دارند هلهله می کنند، می خندند و شادی می کنند. یواش یواش نگاه کردند دیدند این زینب است که می آورند.  بالاخره با این خاندان آشنا بودند. شروع کردند به گریه کردن. یک ذره متاثر شدند؛ اما هیاهو و هلهله بود. دارد به این که «وَ قَدْ أَشَارَتْ إِلَى اَلنَّاسِ بِأَنْ أَنْصِتُوا فَارْتَدَّتِ اَلْأَنْفَاسُ وَ سَکَنَتِ اْلْأَجْرَاسُ» حضرت چون ولیه الله است می تواند در عالم تصرف کند.  وقتی که گفت ساکت باشید، نفسها به سینه برگشت و زنگ ها خود به خود ایستادند. حضرت تصرف کرد. بعد از حمد الهی و درود بر پیغمبر گفت: «یَا أَهْلَ اَلْکُوفَهِ یَا أَهْلَ اَلْخَتْرِ وَ اَلْغَدْرِ وَ اَلْحَدْلِ…» یا اهل کوفه ای اهل نیرنگ و فریب ای حق بازها، آیا گریه میکنید؟! ای کاش هیچ گاه اشک چشمانتان خشک نشود. هرگز ناله های تان خاموش نشود. همانا مثل شما مثل زنی است که رشته خویش را پس از خوب رشتن پنبه کند. شما سوگند های خود را دستاویز فساد در بین خویش قرار دادید. با لاف زدن و دروغ مانند کنیزان چاپلوس. گفت و گفت و ناله از کوفه بلند شد. گفتند زودتر اینها را به دارالخلافه ببرید. آنها را به دارالخلافه آوردند. آن ملعون هم آنجا نشسته بود. «فَدَخَلَتْ زَیْنَبُ أُخْتُ الْحُسَیْنِ(ع) فِی جُمْلَتِهِمْ مُتَنَکِّرَهً وَ عَلَیْهَا أَرْذَلُ‏ ثِیَابِهَا» با حالت وقار و سنگینی زینب وارد مجلس شد. توجه ابن زیاد جلب شد و پرسید که تو که هستی؟ جواب نداد. بار دوم و سوم یکی از کسانی که آنجا بود گفت او زینب است. گفت زینبی؟! «وَ قَالَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِی فَضَحَکُمْ وَ قَتَلَکُمْ وَ أَکْذَبَ أُحْدُوثَتَکُمْ» ابن زیاد گفت: الحمدلله که خدا شما را مفتضح کرد. شما را کشت و دروغ شما را آشکار کردو حضرت زینب بلافاصله گفت: «فَقَالَتْ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِی أَکْرَمَنَا بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ طَهَّرَنَا تَطْهِیراً إِنَّمَا یَفْتَضِحُ اَلْفَاسِقُ وَ یَکْذِبُ اَلْفَاجِرُ وَ هُوَ غَیْرُنَا» حمد برای آن خدایی است که ما را کریم کرد به وجود پیغمبر و خدا فاجر و فاسق را مفتضح کرد و آن هم غیر ماست و آن تویی. «هَبَلَتْکَ أُمُّکَ یَا اِبْنَ مَرْجَانَهَ» مادرت به عزایت بنشیند پسر مرجانه. (سابقه اش را گفت چون مرجانه برای همه معلوم بود که کیست. ذوات الاعلام بود.  زنان بدکاره در آن منطقه روی خانه‌هایشان پرچم هایی می زدند که یعنی اهل این خانه بدکار اند). «فَقَالَ کَیْفَ رَأَیْتِ صُنْعَ اَللَّهِ بِأَهْلِ بَیْتِکِ. قَالَتْ مَا رَأَیْتُ إِلاَّ جَمِیلاً هَؤُلاَءِ قَوْمٌ کُتِبَ عَلَیْهِمُ اَلْقَتْلُ فَبَرَزُوا إِلَى مَضَاجِعِهِمْ وَ سَیَجْمَعُ اَللَّهُ بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُمْ فَتُحَاجُّ وَ تُخَاصَمُ فَانْظُرْ لِمَنِ اَلْفَلْجُ» ابن زیاد پرسید نظرت راجع به کاری که خدا با شما کرد چیست؟ (باز زینب کبری در اینجا توحیدی جواب داد). شهادت را برای آنها مقدر کرده بود به زودی خدای تعالی تو و آنها را در یک جا حاضر می کند داوری می کند و در آن روز معلوم می‌شود که پیروز کیست. تو الان ظاهر کارت پیروزی است. اگر از من می پرسی چطور دیدم جز زیبایی چیزی ندیدم.

بعد هم قافله را حرکت دادند به سمت شام و بعد برگشتند مدینه و در این مسیر هم اربعین بود و قضایایی که پیش آمد. ظاهراً این طور شد که در مدینه قحطی آمد، با  عبدالله بن جعفر آمدند  به سمت مصر. بعضی ها گفتند که دوباره آمدند به سمت شام و در آنجا هم از دنیا رفت. دو سال بعد در سن ۵۷ سالگی. درست در همان سنی که امام حسین به شهادت رسید، حضرت زینب هم از دنیا رفت. این گوشه ای بود از جریان حضرت زینب.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم تاسوعای حسینی عزاداری محرم مسجد شیرخوارگان حسینی عاشورای حسینی عاشورا امام حسین ع محرم حسینی حضرت زینب سلام الله علیها ولایت پذیری نماینده ولی فقیه در البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: همه خطاها زیر سر حب دنیا است و نباید بنده دنیا باشیم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب تشیع حق این حضرت را در اسلام و مسلمین بالا توصیف کرد و گفت: این امام همان توانست معارفه و احکام دینی را به خوبی تبیین کنند و امروز به برکت تلاش‌های این امام، مذهب ما اسلام ناب جعفری است.

وی با عنوان اینکه حضرت امام زمان (عج) به امام صادق محبت والایی داشته است، افزود: ۴۰۰ نفر از شهدای مازندران روحانی و شاگرد مکتب امام صادق هستند و یادواره این شهیدان فردا در بهشهر برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از وجود پدیده سقط جنین در جامعه گفت: سالانه شمار زیادی از فرزندان حلال زاده سقط می‌شود و نباید ماماهای شریف تن به این کار پست و قتل نفس دهند و مسؤولان این آسیب بزرگ را مدیریت کنند.

امام جمعه ساری به حماسه وعده صادق انجام شده توسط سپاه اشاره واضافه کرد: هر حماسه‌ای نیازمند جهاد تبیین است و باید به مردم این فتح بزرگ را گزارش داد وگرنه در تاریخ ماند.

آیت الله لائینی روایتگری حماسه وعده صادق را لازم دانست و گفت: در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم و در این دولت هشت هزار واحد تولیدی راکد فعال شدند.

وی گفت: در حوزه‌های مختلف مشکلاتی داریم و مسؤولان با وعده صادق این مشکلات را رفع کنیم.

امام جمعه ساری بر لزوم مشارکت و حماسه آفرینی در مرحله دوم انتخابات تاکید کرد و گفت: مرحله دوم انتخابات در برخی شهرهای استان برگزار می‌شود و باید مشارکت کرد.

آیت الله لائینی با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین گفت: صهیونیست‌ها در باتلاق گیر کردند وبدانند که امروز مظلومان جهان و فلسطین یقه ظالمان را چسییدند و تا تسویه کامل نکنند رها نمی‌کنند.

وی گفت: هزاران نفر از دانشجویان در حمایت از غزه قهرمان و فلسطین در حال اعتراض هستند و این نشان آن است که افکار جهانی جرثومه‌های فساد را تحمل نمی‌کنند و دوران حکومت صهیونیست غاصب به پایان رسیده است.

کد خبر 6095626

دیگر خبرها

  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • شناخت درست اهل بیت و تبعیت از آنها از واجبات است
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان