Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بصیرت و غیرت عاشورائیان به عنوان رمز ماندگاری اسلام ناب محمدی(ص) گفت: معرفت و بصیرت از واقعه عاشورا مانع از بی‌هویتی و سرگردانی در جامعه می‌شود. ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسلامشهر، با اشاره به پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: خیزش عظیم عاشورا و پیام‌ها و عبرت‌های فراوان آن همچون حق‌جویی، آزادگی و عزّت‌طلبی ریشه در فطرت انسانی و عقل سلیم دارد که همگان را مورد خطاب قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان ملاک و معیارهای اباعبدالله‌الحسین(ع) در قیام عاشورا بیان کرد: برقراری حق و عدالت و شکست باطل و ظلم معیار امام حسین(ع) در حالی بود که حاکم فاسد به ناحق بر مسند خلافت مسلمانان تکیه زده و همه را به پیروی از باورهای غلط و بدعت‌ها فرا می‌خواند.

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: امام حسین(ع) و یارانش فرهنگ را بر نبرد مقدم دانسته و از آنجا که تبلیغات سوء و هجمه فرهنگی دشمن شخصیت آن‌ها را ترور کرده و چهره غیرواقعی از امام و یارانش را به مردم ارائه داده بود، به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن پرداخته و در قالب رجزها و اشعار به معرفی امام حسین(ع) و زدودن غبار جهل و نادانی پرداختند.

ذوالقدر در ادامه به نقش برجسته زنان در پیش از قیام روز عاشورا و پس از آن اشاره کرد و گفت: نقش مهّم زنان از هنگامی آغاز شد که فاجعه عاشورا به پایان رسید و بانوان اهل بیت پیامبر(ص) هر جا توانستند با شجاعت حکومت یزید را افشا و اهداف قیام عاشورا را تشریح کردند.

شیخ محمدعلی امینی: از دیدگاه اهل سنت واقعه عاشورا «جهاد جبهه حق علیه باطل» استتعزیه‌خوانی عاشورای حسینی در شهرها و روستاهای استان بوشهر اجرا شد + تصاویرخطبه امام حسین(ع) در روز عاشورا/ اباعبدالله (ع) چه نکته‌ای را به دشمنان خود متذکر شدند؟

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در میان بانوان نقش بی‌بدیلی داشت و در میان مردم کوفه آن چنان سخنرانی کرد که اهل کوفه را به شدّت پشیمان و شرمنده ساخت تا جایی که ممکن بود مردم علیه حکومت یزید شورش کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آگاهی و بصیرت برای برقراری عدالت و رفع ظلم مهم‌ترین ابزار هستند و جوانان و بانوان باید این موضوع را همواره در نظر داشته باشند.

ذوالقدر با بیان این که بدون شک وجود مجموعه‌ای از صفات و ویژگی‌های والای انسانی در مردان و زنان کربلا بود که یاد و خصوصیات آن را به عنوان اسوه در طول تاریخ زنده نگهداشته و جاودانه کرده است افزود: ایمان راسخ، بصیرت، عفاف، غیرت و همیّت عاشورائیان سبب شد هدف والایشان محقق و اسلام ناب محمدی(ص) زنده بماند.

وی همچنین افزود: این ویژگی‌ها برای سلامت جامعه و طی کردن مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی یک ضرورت است و مسئولان باید قوی و با عزمی جزم به شناساندن و تبیین خصوصیات، شخصیت‌ها و فراهم کردن بستر مناسب برای رشد و تعالی جامعه بپردازند تا جامعه درگیر بی‌هویتی و سرگردانی نشود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه در اثر گسترده شدن شبکه مجازی و تبلیغات مغرضانه این ارزش‌ها با مخاطراتی روبه‌رو شده خاطرنشان کرد: وظیفه ما مسئولان است که با شکیبایی و پرهیز از خشونت، با ارائه برنامه‌های قوی نسبت به تنویر اذهان افراد در مسیر پیش‌رو بپردازیم و با محکم کردن پایه‌های اعتقادی و بصیرتی جوانان با فرهنگ‌سازی صحیح باورهای درست را در آنان نهادینه کنیم.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد