Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@13:15:02 GMT

افزایش ۲۴۰ درصدی خروج زائران ایرانی از مرز مهران

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۷۹۰۳

مجتبی سلیمانی مدیر پایانه مرزی مهران ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس در ایلام گفت: از ابتدای ماه محرم(۱۰شهریور) تا روز گذشته ۴۴ هزار و ۴۹۶ زائر ایرانی و خارجی از مرز مهران وارد کشور عراق شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۳۶ هزار و ۴۵ زائر از مرز مهران جهت زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شده‌اند.

مدیر پایانه‌های مرزی مهران اظهار کرد: آمار تردد زائرین از مهران در شش ماهه اول سال‌جاری ۳۷/۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: درصد خروج زائران از مرز مهران به کشور عراق در نه روز اول ماه محرم سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۰ درصد افزایش داشته است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی مهران یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی کشور است که سالانه تردد زیادی از زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

گفتنی است؛ ظرفیت پایانه مرزی مهران برای تردد 20 هزار نفر زائر در نظر گرفته شده است، این در حال ایست که تنها در ایام اربعین امسال در یک شبانه‌روز بیش از ۲۵ هزار نفر از این مرز تردد کردند.

پایانه مرزی مهران در 90 کیلومتری ایلام قرار دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرزتمرچین پیرانشهر، گفت: پارسال در مجموع ۸۹۰ هزار و ۷۶۵ مسافر ورودی و خروجی از این مرز تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت ۱۰۴ هزار و ۴۴۲ دستگاه ناوگان باری نیز از این مرز تردد داشتند که ۳۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین پارسال ۹ هزار و ۱۳۷ دستگاه اتوبوس و ۴ هزار و ۷۲۲ دستگاه سواری از مرز تمرچین پیرانشهر تردد داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین