Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@15:12:24 GMT

آمریکا جاسوس ارشد خود را از روسیه خارج کرده است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۹۴۳۱

آمریکا جاسوس ارشد خود را از روسیه خارج کرده است

سی‌ان‌ان به نقل از چند مقام دولت دونالد ترامپ گزارشی درباره این عملیات منتشر کرده که در آن گفته شده مقام‌های اطلاعاتی آمریکا از ترس آن که پوشش این جاسوس از طرف خود مقام‌های دولت آمریکا لو برود او را از روسیه خارج کرده‌اند.

این تصمیم اندکی بعد از جلسه‌ای گرفته شده که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شکلی غیرمنتظره اطلاعات طبقه‌بندی‌شده ایالات متحده را با مقام‌های روسیه در میان گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌گوید جاسوسی که از روسیه خارج شده یکی از مهم‌ترین منابع آمریکا در داخل روسیه بوده است.

نیویورک‌تایمز هم در گزارشی نوشته است که این جاسوس خارج از حلقه نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده، اما به صورت مرتب به پوتین دسترسی داشته تا این حد که می‌توانسته از مدارک روی میز رئیس جمهور روسیه عکس بگیرد.

بنا بر گزارش‌ها این فرد که بیش از یک دهه برای آمریکا جاسوسی می‌کرده، توانسته جای خود را تا رده‌های بالای دولتی در روسیه باز کند.

نیویورک تایمز گزارش داده است که این منبع اطلاعاتی نقشی مهم در ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا داشته که به این نتیجه رسیده بودند ولادیمیر پوتین مستقیما در دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش داشته است.

به گزارش نیویورک تایمز اطلاعات ارسالی این جاسوس تا حدی حساس بوده که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، جان برنان، مدیر وقت سی‌آی‌ای، مدارک مربوط به او را در پوشه‌ای مهر و موم شده و به صورت جداگانه در اختیار رئیس جمهور می‌گذاشته است.

سی‌آی‌ای حاضر نشده درباره گزارش‌های مربوط به این جاسوس اظهار نظر کند و سخنگوی کاخ سفید هم گفته که گزارش سی‌ان‌ان "نه تنها نادرست است... بلکه می‌تواند باعث به خطر افتادن جان افراد شود. "

منبع: بی بی سی

منبع: فرارو

کلیدواژه: پوتین آمریکا جاسوس آمریکا در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران