Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد سعادتی شهرداری منطقه ۱۲ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح آخرین اقدام‌های انجام شده برای احداث خانه موزه شهید محمد جواد تندگویان وزیر اسبق نفت جمهوری اسلامی ایران (وزیر نفت کابینه شهید محمد علی رجایی) گفت: مالکیت ساختمان محل زندگی شهید تندگویان متعلق به وزارت نفت است و تا به امروز تمام هزینه ها از سوی شهرداری تهران برای مرمت و بازسازی این خانه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۲ با تأکید بر این نکته که تبدیل محل زندگی شهید تندگویان به موزه برای منطقه ۱۲ امتیاز فرهنگی محسوب می‌شود افزود: اگر این اقدام انجام شود شهروندان با بازدید از این موزه خواهند دید که وزیر اسبق نفت جمهوری اسلامی ایران در کدام محله و به چه شکلی زندگی کرده است.

شهرداری منطقه ۱۲ تهران تصریح کرد: متأسفانه تا به امروز وزارت نفت به صورت جدی پای کار مرمت و احداث خانه موزه شهید تندگویان نیامده و تنها ساختمان را در اختیار شهرداری تهران (شرکت توسعه فضای فرهنگی) جهت مرمت واگذار کرده است.

سعادتی تأکید کرد: اگر قرار است این اتفاق (احداث خانه موزه شهید تندگویان) رخ دهد باید وزارت نفت و خانواده شهید تندگویان نیز وارد عمل شوند و این انتظار که شهرداری منطقه باید صفر تا صد هزینه مرمت و بازسازی آن را یک تنه انجام دهد تصوری غلط است.

او با اشاره به بودجه وزارت نفت گفت: خوشبختانه وزارت نفت وزارتی پولدرار است و از همین رو انتظار می‌رود که این وزارتخانه برای وزیر شهید خود (شهید تندگویان) گام‌های مثبت عملیاتی بیشتری بردارد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به برگزاری جلسه‌های متعدد در این باره گفت: برای بررسی جوانب این اقدام جلسه‌های متعددی را برگزار کردیم که در این جلسه‌ها پیشنهاد شد هیئت امنایی با حضور خانواده شهید تندگویان، نماینده وزارت نفت و نماینده شهرداری تهران تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

سعادتی با اشاره به این نکته که مساحت ساختمان زندگی شهید تندگویان کوچک است گفت: برای احداث خانه موزه شهید تندگویان ما نیاز داریم تا چند ملک مجاور این ساختمان را نیز خریدرای کنیم تا با تجمیع آن‌ها خانه موزه شهید تندگویان را احداث کنیم، ولی متأسفانه وزارت نفت تمام مسئولیت به دوش شهرداری گذاشته است.

او تصریح کرد: حال با این نوع رفتار وزارت نفت شهرداری منطقه هم اگر برای احداث خانه موزه املاک مجاور خانه شهید تندگویان را نیز خریداری کند هیچ ضمانتی وجود ندارد که وزارت نفت نیز پای کار بیاید.

بیشتر بخوانید: بازگشت مجسمه تختی به پایتخت + عکس 

شهرداری منطقه ۱۲ تهران در پاسخ به این سوال که تا به امروز چه میزان هزینه برای مرمت و بازسازی خانه شهید تندگویان انجام شده است گفت: شهرداری تا به امروز نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی خانه موزه شهید تندگویان هزینه کرده است.

سعادتی تأکید کرد: اگر قرار بر این است شهرداری هزینه‌ای کند و وزارت نفت تنها نگاه کند ما ترجیح می‌دهیم به جای هزینه‌کرد برای خانه موزه شهید تندگویان مطالبات پیمانکاران خود را پرداخت کنیم که به اعتقاد من انجام فریضه واجب بر انجام فریضه مستحب ارجحیت دارد.

انتهای پیام /

یک و نیم میلیارد تومان تا به امروز هزینه بازسازی خانه موزه شهید تندگویان شده است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر چهارشنبه در اولین کنفرانس بین المللی موزه ها در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: موزه ها موسسه ای غیرانتفاعی برای نشان دادن سیر توسعه یافتگی هستند و در ایران و اردبیل این موزه ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به قدمت موزه و ارتباط آن با تاریخ تمدن بشر خاطرنشان کرد: موزه‌ها در واقع موسسه ای غیرانتفاعی برای نشان دادن سیر توسعه یافتگی هستند و ریشه بسیاری از علوم، صنایع و هنرها همچون ابداع چرخ ارابه، تیر و کمان و کشف آتش که منشا توسعه بوده، از تمدن‌های شرقی نشات گرفته و سپس به غرب راه یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: نخستین شکل از موزه در هزاره اول قبل از میلاد در بین النهرین متجلی شده است و در دو سده آخر قرن بیستم مکان‌هایی متاثر از اسطوره‌های رومی و یونانی و به عنوان موزه وجود داشته است.

محمدی ادیب تصریح کرد: همزمان با قرن ۱۶ و به روز عصر صفویه در ایران موزه تجلی بیشتری یافته است و احداث مکان‌هایی برای نشان دادن اشیاء تاریخی و نفیس در فرانسه رایج بوده است.

وی به دوره قاجاریه و پهلوی اشاره کرد و افزود: از دوره قاجاریه و پهلوی واژه موزه در ایران رواج یافته و بررسی سابقه موزه در ایران، ما را به عصر صفوی بر می‌گرداند و در دوره شاه عباس، نسخ خطی و تاریخی در موزه ای در اصفهان به نمایش گذاشته شده و شاه عباس با علاقه به اردبیل به عنوان پایتخت فکری و عقیدتی صفویان و زادگاه اجدادش، تصمیم گرفته عمارتی بی نظیر در جوار مرقد نیاکانش به دست مهندسی سرشناس بسازد که همان چینی خانه امروز بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به قدمت تاریخی موزه چینی خانه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: صحبت از موزه در ایران، بدون اشاره به اردبیل حق مطلب را ادا نمی‌کند و موزه چینی خانه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از قدیم محل نمایش هدایای امپراطوران چین بوده است و آن را به عنوان موزه فرهنگی هنری و قدیمی ترین موزه ایران معرفی می‌کنیم و امیدواریم امانتداری امین برای هویت و میراث فرهنگی کشور باشیم.

کد خبر 6087771

دیگر خبرها

  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم