Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،و به نقل از دفتر آیت الله علوی بروجردی،موبد اردشیر خورشیدیان،رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران در مراسم عزاداری ماه محرم در دفتر آیت الله علوی بروجردی اظهار کرد: ماه محرم روز‌های عزیزی است که انقلاب بزرگ و شکوهمند معنوی امام حسین (ع) گرامی داشته می‌شود و ما زرتشتیان مفتخریم که پای ثابت شرکت در این مجالس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان این که نام اباعبدالله الحسین (ع) در جریده عالم ثبت و ضبط است، گفت: امام حسین (ع) فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه بشریت و جهانیان است و بر همین اساس، زرتشتیان از کهنترین زمان ها، پای ثابت شرکت در مجالس عزاداری‌ها هستند.


رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران، خاطرنشان کرد: زرتشتیان از ابتدایی که متوجه شدند امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان،از سوی یزید و یزدیان به شهادت رسیدند، همه متأثر شدند و از کهنترین زمان ها، سعی کردیم در این مجالس شرکت کنیم و بازهم شرکت خواهیم کرد؛ و امروز هم سپاسگزاریم که به این مجلس دعوت شدیم.


خورشیدیان  با بیان این که امام حسین (ع) متعلق به همه جهان و جهانیان است و فقط ویژه مسلمین نیست، گفت: ما غیرمسلمانان و پیروان دین زرتشت هم از انقلاب و قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا، درس‌های زیادی گرفتیم.


او با بیان این که ما زرتشتیان هم در غم شما شیعیان برای عزاداری امام حسین (ع) شریک هستیم، گفت: ما گرچه غیرمسلمان هستیم، اما پیام امام حسین (ع) را شنیده ایم و بازهم سعی می‌کنیم بشنویم و در عین حال این پیام‌های والا را برای دیگران هم بازگو کنیم.


رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران افزود: ما زرتشتیان سعی می‌کنیم ضمن شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا (س)، روح بلند و معنویت ایشان را در جان و دل خود جا دهیم تا حق خواهی و حق گویی ایشان، بعنوان سرمشق تمام مراحل زندگی مان باشد.


او  تأکید کرد: شعور امام حسین (ع) چیزی است که همه ما انسان‌ها باید درک کنیم، چرا که عملکرد ایشان، کار‌های بزرگ و از خودگذشتگی‌هایی که ایشان کردند، در تاریخ بشریت بی نظیر است.


رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران افزود: ما باید با بهره گیری از شعور حسینی و اندیشه امام حسین (ع)، بتوانیم با یزید و یزیدیان زمانه، در هر کجای دنیا که هستند، مقابله کنیم.


خورشیدیان  با بیان این که اندیشه و تفکر حسینی، مانند نوری است که تاریکی‌ها را از بین خواهد برد و تمام جهان را سراسر روشنی و پر از وحدت و دوستی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگرچه زرتشت می‌گوید ما خواهان آن هستیم تا در زمره کسانی باشیم که مردم را به سمت راستی و نیکی سوق می‌دهند، شما مسلمانان هم به رفتن در صراط مستقیم و حی علی خیرالعمل تأکید دارید، و همین دو وا‍ژه بزرگ می‌تواند انسجام ملی را بیشتر کرده و روز به روز وحدت را افزایش دهد تا اگر دشمنان این اتحاد ما را ببینند، بترسند و اگر دوستان می‌بینند خوشحال شده و آن‌ها هم به ما ملحق شوند.


رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران با بیان این که امام حسین (ع) از بهترین محور‌های وحدت میان کل انسان هاست و دوام و ماندگاری ایشان نیز، به دلیل اندیشه‌های والای شان، در جریده کل عالم ثبت و ضبط است، گفت: ما زرتشتیان از همان دوران کودکی در مجالس ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) بعنوان یک شخصیت والا شرکت می‌کردیم و خودمان را با شما شیعیان و محبان اباعبدالله (ع) همدرد می‌دانیم.


او  با بیان این که از خدا می‌خواهیم این انسجام ملی را بیش از پیش افزایش داده و دل‌ها را به هم نزدیک کند، گفت: یکتاپرستی جز ایجاد فضای همدلی و یکدلی میان انسان‌ها توسط اندیشه و گفتار نیک یا همان راه راست و صراط مستقیم و خیرالعمل، چیز دیگری نیست و باید این راه را طی کنیم تا ایرانی آبادتر و پیشرفته‌تر از گذشته بسازیم.

انتهای پیام/ش

رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال در شرایطی به مصاف ذوب آهن می‌رود که نکونام کمترین تغییر را در این دیدار نسبت به بازی گذشته خواهد داشت.

آبی‌پوشان در بازی قبل حسینی، سیلوا و سهرابیان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند و به احتمال بسیار زیاد دو مدافع آبی‌ها در این دیدار حداقل در ترکیب اصلی غایب هستند.

ترکیب احتمالی استقلال به شرح زیر است:

سید حسین حسینی، روزبه چشمی، حسین مرادمند، ایمان سلیمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، زبیر نیک نفس (امید حامدی فر)، جلال الدین ماشارپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو.

گفتنی است نیک نفس در تمرین روز پنجشنبه آسیب دید، ولی بعید است این بازیکن به بازی با ذوب آهن نرسد، اما در صورت غیبت وی در ترکیب اصلی حامدی فر جای او را خواهد گرفت.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان گلستان
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • آئین عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در ورامین
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد