Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@08:02:13 GMT

بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه شورای توسعه

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۰۶۴۵

بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه شورای توسعه

به گزارش ایکنا؛ چهل و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز 26 شهریورماه به منظور بررسی سه دستور و چندین پیش از دستور با حضور اعضای این شورا برگزار می‌شود.

بر همین اساس اولین دستور این جلسه، ارائه و بررسی پیش‌نویش شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی است. این شاخص‌ها طی سال‌های گذشته در جلسات شوریاری توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شده اما در آن زمان به دلیل تصویب نشدن اسناد کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار نگرفت و به بعد از تصویب اسناد موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین دستور جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ارائه گزارش یکساله کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم است. بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، هر سند پس از ابلاغ باید گزارش سالانه خود را به صحن شورا بیاورد، با توجه به گذشت یک سال از تصویب سند تبلیغی و ترویجی، لذا گزارش فعالیت یکساله این سند از سوی کمیسیون ارائه خواهد شد.

ارائه پیشنهادات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم یکی دیگر از دستورجلسات این جلسه خواهد بود. پس از اینکه مسئولیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت،‌ این سازمان ملاحظاتی در مورد برخی موارد دارد که مقرر شده است در جلسه اخیر شورای توسعه مورد بررسی قرار بگیرد.

بر اساس گزارش ایکنا در این جلسه پیش‌دستورهایی همچون بررسی عضویت کمیته امداد امام خمینی(ره) در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، این دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 98 است که بر اساس برنامه باید در تیرماه برگزار می‌شد، اما بعد از چندین نوبت تعویق زمان برگزاری آن به 12 شهریورماه موکول شد که در این تاریخ نیز بنا به دلایلی جلسه شورای توسعه برگزار نشد، تا اینکه زمان نهایی برگزاری این جلسه روز 26 شهریورماه اعلام شد.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی شورای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی