Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:34:53 GMT

تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۱۳۳۷

تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه

حجت الاسلام هادی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکیل کمیته ایثارگران جهت برنامه ریزی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در روز چهارم مهر ماه ساعت ۱۱ همزمان با سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه همچنین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از خانواده شهدا برای حضور در مراسم غبار روبی دعوت می شود، بیان کرد: در طول هفته دفاع مقدس سرکشی از خانواده های معظم شهدا نیز در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با تاکید بر همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی، گفت: برنامه ریزی های لازم برای سخنرانی پیام آوران ایثار قبل از خطبه های نماز جمعه در هفته دفاع مقدس انجام شده است.

وی بیان داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های فرهنگی و عزاداری به مناسبت تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس در حسینیه های شاهد و مراکز فرهنگی شاهد استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عسگری از بازدید اقشار مختلف به ویژه دانشجویان و دانش آموزان از موزه شهدا واقع در گلزار شهدا خبر داد و گفت: همچنین در طول هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس و آثار هنری در تمام شهرستان های تابعه استان برپا خواهد شد.

این مسئول برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر، پخش  وصیت‌نامه تعدادی از شهدای دفاع مقدس در صدا و سیما و انجام تبلیغات محیطی در سطح استان از دیگر برنامه ریزی های انجام شده است.

وی  همچنین از برپایی ایستگاه صلواتی در محل گلزار شهدا خبر داد و بیان کرد: در یکی از حسینیه های مزین به نام شهدا با همکاری بنیاد شهید گردهمایی هیئت‌های مذهبی برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از برگزاری یادواره شهدای روستایی و عشایری با همکاری ادارات خبر داد و عنوان کرد: همچنین مزار شهدای روستایی و عشایر در نخستین روز از هفته دفاع مقدس گلباران خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه زنگ ایثار در روز یکم مهر ماه در سطح تمام مدارس استان کرمانشاه نواخته خواهد شد، گفت: برپایی نمایشگاه های عکس، برگزاری ورزشهای بومی و محلی و همایش دوچرخه سواری و دومیدانی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، یک هزار و ۸۰۰ آزاده و ۲۱ هزار و ۵۰۰ جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

کد خبر 4715555

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه هفته دفاع مقدس شهدا ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی ماه محرم و صفر شهرکرد خرم آباد تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره عاشوریان ظهر دوشنبه در جلسه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس در استانداری گیلان با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان اظهار کرد: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همواره نقش برجسته ای داشتند بنابراین الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان مهم و اساسی است.

وی با بیان اینکه بر مبنای تعریف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگوی جدید از «زن» تاریخ ساز است، افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صحنه ظهور زنانی دانستند که اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد، شهادت و مقاومت عجین کرده و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه بانوان شهیده گیلانی بیان کرد: تمام تلاش مجموعه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس گیلان باید به گونه‌ای باشد که روحیه مقاوم و محکم بانوان، استقامت، ایستادگی، پایداری و ایثار زنان در راستای آرمان‌های نظام اسلامی ایران الگوسازی شود.

عاشوریان با اشاره به برگزاری موفق دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در گیلان و معرفی اولین بانوی شهیده رسانه کشور افزود: با پیگیری سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان، «شهیده طاهره حدادنژاد» به عنوان اولین بانوی شهیده رسانه و شهید سازمان بسیج رسانه کشور معرفی شده است که برنامه‌های متعددی در این باره در استان برگزار خواهد شد.

لزوم الگو سازی در حوزه زن و دفاع مقدس

«زهرا یعقوب نژاد» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه زنان شهید و جانباز نماد ایثار، ازخودگذشتگی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب هستند و درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند، افزود: شایسته است تا پایان اردیبهشت برنامه‌ها و طرح‌ها در قالب کارگروه‌ها همراه با منابع تأمین اعتبار به این کمیته اعلام شود.

یعقوب نژاد با بیان اینکه در سال جاری دو یادواره شهدای زن در دو شهرستان برگزار می‌شود، افزود: شایسته است تا کتابی مختص شهدای زن استان نوشته و معرفی گردد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط همه اعضا کارگروه‌ها جهت هماهنگی برنامه‌ها افزود: طرح‌ها و ایده‌های مطروحه در جلسه برای دبیرخانه ارسال شود.

یعقوب نژاد تصریح کرد: هدف ما جریان سازی و الگو سازی در حوزه زن و دفاع مقدس است، تا زمان کنگره، سه کلید واژه زن، کودک، خانواده در سطح اهداف عالیه قرار بگیرد.

کد خبر 6098372

دیگر خبرها

  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است