Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@19:52:32 GMT

نامه خشم‌آلود استعفای بولتون به ترامپ +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۱۱۷

نامه خشم‌آلود استعفای بولتون به ترامپ +عکس

تصویر نامه استعفای بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز سه شنبه با انتشار توییتی از برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی خود خبر داد.

رئیس جمهوری آمریکا در این توییت نوشته بود: «شب گذشته به جان بولتون اعلام کردم که دیگر به خدمات وی در کاخ سفید نیازی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید: تحلیل عطوان درباره برکناری «جان بولتون» کنایه توئیتری ربیعی به اخراج جان بولتون واکنش کدخدایی به اخراج بولتون

ترامپ در ادامه با اشاره به مشاور امنیت ملی خود، چهره ای شناخته شده با سیبیل معروف و مواضع بسیار تند در قبال ایران، روسیه و یا کره شمالی تاکید کرد: «من همانند خیلی افراد دیگر در دولت با شماری از پیشنهاد های وی به شدت مخالف بودم.»

جان بولتون نیز در نخستین واکنش با انتشار توییتی اعلام کرده است که دوشنبه شب پیشنهاد استعفای خودش را با دونالد ترامپ مطرح کرده اما رئیس جمهوری آمریکا به او گفته است که «بگذار فردا در این باره صحبت کنیم.»

برخی منابع آگاه فاش کرده اند که اختلافات پیشین رئیس جمهوری آمریکا با جان بولتون بر سر مسائل مختلف پس از توافق اخیر واشنگتن با طالبان تشدید شد و مسئله برکناری مشاور امنیت ملی کاخ سفید از همین نقطه کلید خورد.

بر اساس این گزارش جان بولتون مخالف سرسخت توافق با طالبان بود و از این رو به طور کلی از روند مذاکرات فشرده فرستاده آمریکا و نمایندگان طالبان کنار گذاشته شده بود.

واشنگتن پست اخیرا به اختلاف نظرهای موجود میان ترامپ و بولتون در خصوص روند صلح با طالبان اشاره و از همین مسئله به عنوان دلیل اصلی دعوت نشدن مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یکی جلسات مهم دولت در باره بحران افغانستان یاد کرده بود.

متن نامه استعفای بولتون بسیار کوتاه است و بر اختلافات وی با ترامپ صحه می‌گذارد و به نوعی خشم نیز در آن دیده می‌شود. دیلی بیست در این باره نوشته استعفای بولتون نشان می‌دهد رابطه میان وی و ترامپ از مدتها قبل شکراب بوده است.

بولتون در نامه خود خطاب به ترامپ بدون هیچگونه مقدمه ای نوشته است: "بموجب این نامه استعفای فوری خود به عنوان دستیار رئیس جمهور در امور امنیت ملی را اعلام می‌دارم. از اینکه این فرصت را در اختیار من گذاشتید تا به کشورم خدمت کنم سپاسگزارم."

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان جان بولتون ترامپ طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جان سوینی» وزیر اول اسکاتلند شد

بعد از استعفای ناگهانی هفته گذشته "حمزه یوسف" از سمت وزیر اولی اسکاتلند "جان سوینی" برای عهده داری این سمت برگزیده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، پس از استعفای اخیر "حمزه یوسف" از وزیر اولی اسکاتلند "جان سوینی" این مسئولیت را عهده دار شده است. پارلمان منطقه‌ای ادینبورگ رهبر حزب استقلال SNP را به عنوان جانشین یوسف انتخاب کرد که پس از قطع همکاری دولت با سبزها از سمت خود استعفا داد. سوئینی تجربیات زیادی را با خود به ارمغان می آورد: این پیرمرد 60 ساله سال ها معاون نخست وزیر نیکولا استورجن بود. این سمت وی هنوز باید توسط شاه چارلز سوم تأیید شود و به طور رسمی منصوب شود که البته این اقدامی فرمالیته است.

انتخابات عمومی بعدی در این بخش بریتانیا در ماه می 2026 برنامه ریزی شده است. چندین حزب مخالف در این شرایط خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

سوینی بدون نامزد رقیب به عنوان رئیس حزب ملی اسکاتلند (SNP) انتخاب شد و در حال حاضر سومین وزیر اول این منطقه در 14 ماه گذشته است. سلف وی یوسف تنها در پایان مارس 2023 پس از استعفای غافلگیرکننده "نیکولا استورجن" به قدرت رسید.

SNP به عنوان قوی ترین جناح، مجاز است نامزدی را برای پست وزیر اولی معرفی کند، اما اکثریت پارلمان منطقه را ندارد. با این حال، سبزها که مانند SNP به دنبال استقلال از بریتانیا و ورود مجدد به اتحادیه اروپا هستند، به این نامزد رای ممتنع دادند. آنها اعلام کرده بودند که در مسیر انتخابات قرار نخواهند داشت. این حزب روشن کرده بود که اعتماد خود را به یوسف از دست داده است، اما نه به خود SNP.

پیش از این یوسف رسماً استعفای خود را به پادشاه چارلز سوم تقدیم کرده بود. وی هفته گذشته پس از لغو همکاری با سبزها در مناقشه بر سر اهداف آب و هوا و سیاست جنسیتی، این اقدام را اعلام کرد. سپس وی به رای عدم اعتماد تهدید شد و با استعفا از این درخواست جلوگیری کرد.

سوینی قبلاً SNP را به عنوان رهبر از سال 2000 تا 2004 مدیریت کرده بود، زمانی که او در اپوزیسیون بود. وی حالا با کار دشواری روبرو است و خطر چندین شکست برای حزب وجود دارد. یک قانون لیبرال جنسیتی که در SNP نیز بحث برانگیز بود، توسط دولت مرکزی بریتانیا وتو شد. آسیب های اجتماعی مانند تعداد بسیار بالای مرگ و میر ناشی از مواد مخدر هنوز حل نشده است. همچنین ماجرایی پیرامون امور مالی SNP وجود دارد. همسر استورجن، پیتر مورل، که مسئول امور مالی حزب به عنوان دبیر کل SNP بود، اخیراً با اتهامات اختلاس روبرو شده است.

در 29 ماه مارس 2023، حمزه یوسف اولین وزیر اول اسکاتلند و اولین رهبر مسلمان دموکراسی مدرن اروپای غربی شد و جانشین نیکولا استورجن مستعفی شد. اما درست بیش از یک سال بعد پس از درهم شکستن دولت مشترک با سبزها، کناره گیری کرد.

حمزه یوسف مورد استقبال مردم اسکاتلند قرار نگرفت و به طور فزاینده ای خود را در مسیر برخورد با شرکای ائتلافی خود از حزب سبز قرار داد. در چندین جبهه، سبزها بر مسیری «مترقی» تر از آنچه حمزه یوسف تمایل داشت، اصرار داشتند. در سیاست انرژی هم اختلاف نظرهایی وجود داشت.

هفته گذشته حمزه یوسف، وزیر اول اسکاتلند در پی مناقشات درون ائتلافی با شرکای خود بر سر برخی مسائل ناچار به کناره گیری شد و این کشور را با بحران مواجه کرد.

بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • واکنش بغض آلود دی دی به کشتار در غزه | این انگشتان ریز با ژنرال ها چه کار داشتند؟ | ویدئو
  • «جان سوینی» وزیر اول اسکاتلند شد
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • تبدیل یک ورزشگاه فوتبال به استخر گل‌آلود! (فیلم)
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ