Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه تایباد گفت: اینکه در شهرستان تایباد اهل تشیع و تسنن در عزای امام حسین(ع) شرکت می‌کنند، قابل ستایش است و هر کس در جهت اختلاف این برادران قدم بردارد، دشمن اسلام است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه تایباد، در مراسم پایانی روز عاشورا، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) برای احیای دین پیامبر خدا محمد(ص) بود و به این دین به دلیل تقوا و معنویت، بر سایر ادیان برتری داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: امت پیامبر(ص) چند خصلت دارد که این خصلت‌ها، دین اسلام را از سایر ادیان متمایز کرده است. نماز، زکات، روزه ماه رمضان، حج، جهاد، جمعه وجماعت، قرآن، علم و عاشورا، ده خصلتی است که دین اسلام را از سایر ادیان متمایز کرده است. امام جمعه تایباد تصریح کرد: امام حسین (ع) از آن کل عالم است؛ این ادعا در اربعین ثابت می‌شود و مکتب او یک خط‌کش است و هرکس وارد آن شد، سعادتمند است. یک قطره اشک برای امام حسین علیه السلام  ثواب واجر شهید را دارد. ملکی ابرده در ادامه خاطر نشان کرد: مردم‌ در عاشورا جمع می‌شوند تا بر مظلومیت حسین (ع) گریه کنند. ملت ما ملت گریه نیست، بلکه ملت قدرت است؛ گریه یعنی اعلام همبستگی با شهید و انتقام از ظالم، باید از دل گریه، برائت و تقوا بوجود آید و انسان را به دعا، نماز، تقوا و قرائت قرآن امام‌حسین ع وصل کند. وی همچنین بیان کرد: اینکه در شهرستان تایباد تشیع وتسنن در عزای امام حسین (ع) شرکت می‌کنند، قابل ستایش است. در مراسمات امسال در حسینیه آقا، یک شب یکی از برادران اهل سنت ما خرج عزاداران نمود، باید تقدیر کرد از چنین مسلمانانی، هر کس قدمی در جهت اختلاف بین ما و برادران ما بردارد، نه شیعه است و نه سنی بلکه دشمن همه ماست. گفتنی است که هیئت‌های عزاداری شهرستان مرزی تایباد در روز عاشورا، مسیر خیابان‌های اصلی شهر تا مسجد جامع امام صادق (ع) را به عزاداری پرداختند و پس از پایان مراسم، نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه تایباد و با حضور عزاداران حسینی، اقامه شد. منبع:مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تایباد شیعیان اهل سنت وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تبریک روز معلم، اظهار کرد: خداوند جایگاه والایی برای علم، علم‌آموزی و عالم قرار داده است.

امام جمعه سنندج افزود: خداوند از سینه معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد و در روز قیامت خداوند مرکب عالمان و دانشمندان را همراه و همتراز با شهدا قرار داده است.

وی اضافه کرد: علما و معلمین از چنان جایگاهی برخوردار هستند که پیامبر مکرم اسلام در مورد آنها می‌فرمایند نزدیک‌ترین افراد در جامعه بشری به پیامبری اهل علم هستند.

امام جمعه سنندج همچنین با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، ابراز امیداری کرد، بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.

ماموستا رستمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به جامعه مهمترین اصل در دین اسلام است، عنوان کرد: احساس مسئولیت، تعامل با جامعه، امانت‌داری و تلاش در مسیر توسعه و آبادانی از دستورات دین اسلام است که پیامبر مکرم هم همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام در ترویج دین اسلام خشکاندن ریشه‌های شرک در دوران جاهلیت سخت‌ترین شرایط را به جان مبارک خریدند و چراغ دین اسلام را که هرگز و در هیچ زمانی خاموش شدنی نیست روشن نمود و جامعه بشریت را از جهل و نادانی نجات داد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های دینی بکار گرفته و در این راستا بانوان را بیش از سایر اقشار جامعه هدف توطئه‌هایشان قرار داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد