Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@08:59:44 GMT

افزایش قربانیان مرگبار حادثه کربلا

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۵۰۵

افزایش قربانیان مرگبار حادثه کربلا

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بنا بر اطلاعات واصله از عراق، شمار جان‌باختگان حادثه کربلا به ٣۶ تن رسیده و تعداد مصدومان نیز ١٢٢ تن گزارش شده است. حادثه کربلا

منابع خبری عراق پیش‌تر به نقل از وزارت بهداشت این کشور گزارش دادند، در حادثه مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در کربلا، ٣١ زائر جان باختند و ١٠٠ تن دیگر مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه در جریان برگزاری مراسم «رکضه طویریج» (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا در بین‌الحرمین برگزار می‌شود، رخ داد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

عراق

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، مدیرکل عتبات سازمان حج به استناد فهرست مجروحان و جان‌باختگان این حادثه که در اختیارش قرار گرفته است، به ایسنا گفت: در بین اسامی منتشر شده تا این لحظه، هنوز نام زائر ایرانی مشاهده نشده است اما ستاد ویژه‌ای برای شناسایی زائران در کربلا تشکیل شده است.

این درحالی است که رضایی، معاون سازمان حج و زیارت به یک خبرگزاری اعلام کرده است: در بین مصدومان حادثه عاشورای کربلا، هفت ایرانی مجروح شده‌اند که پس از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شده‌اند. او گفت، تا این لحظه هیچ ایرانی بین جان‌باختگان این حادثه شناسایی نشده اما یک بیمارستان هنوز برای بررسی باقی مانده است.

رحمانی اما به ایسنا گفت: هنوز اطلاعات زائران ایرانی مصدوم شده و یا جان‌باخته، به طور دقیق مشخص نشده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت

با ورود جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به دویست و یکمین روز، ارتش این رژیم حملات شدیدی را علیه این منطقه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها شد.   به گزارش ایسنا، در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۶ کشتار در نوار غزه شد که ۷۹ شهید و ۸۶ زخمی برجای گذاشت.   در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد قربانیان جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۲۶۲ شهید و ۷۷ هزار و ۲۲۹ زخمی رسید.   ارتش رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته حملات شدیدی را علیه نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.   خبرنگار المیادین در نوار غزه اعلام کرد بعد از حمله رژیم صهیونیستی به تعدادی از شهروندان در نزدیکی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه چهار تن شهید شدند.   به گفته منابع، درگیری‌های شدیدی میان مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال النصیرات رخ داد و این رژیم یک بالگرد را برای حمله به اطراف این منطقه فرستاد.   همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در محله السلام در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه سه تن شهید و چند تن زخمی شدند.   وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد آمار شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن و تعداد زخمی‌ها به ۷۷ هزار و ۱۴۳ تن رسید.   رژیم صهیونیستی در ساعات اخیر حملات خود را علیه مناطقی در نوار غزه تشدید کرده است. توپخانه رژیم صهیونیستی محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه و اطراف محله تل الحوا در جنوب غرب این شهر را هدف قرار داد.   همچنین پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه غرب شهر غزه به پرواز درآمدند.   به گفته خبرنگار المیادین حملات رژیم صهیونیستی شهر دیرالبلح در مرکز غزه و زمین‌های کشاورزی در منطقه الزوایده را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد.   جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق بیت لاهیا، شیخ زاید، بیت حانون و مناطق دیگری در شمال غزه را هدف قرار دادند.   در جنوب غزه نیز تانک‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را هدف قرار دادند.   رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند بعد از بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه، ارتش هیچ کدام از اهداف خود را محقق نکرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان