Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:40:06 GMT

برخی افراد ارز دولتی را در بازار آزاد فروخته‌اند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۵۳۷

برخی افراد ارز دولتی را در بازار آزاد فروخته‌اند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هنوز برای ما مشخص نیست که ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در اختیار چه کسانی قرار گرفته و برخی افراد این ارز را در بازار آزاد فروخته‌اند. ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه هنوز برای ما مشخص نیست که ارز دولتی 4200 تومانی در اختیار چه کسانی قرار گرفته است،گفت: روند تخصیص ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی تاکنون به گونه‌ای بوده است که یا کالایی وارد نشده و یا اینکه این ارز در بازار آزاد فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه 98 پیش بینی کرده بود که 14 میلیارد دلار صرفا برای تامین 25 قلم کالای اساسی هزینه شود، افزود: این در حالی است که بسیاری از مردم هنوز از گرانی کالاهای اساسی گله می‌کنند و می‌گویند که کالای ارزان قیمت در اختیار آنان قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متذکر شد: ما در زمان بررسی این موضوع در مجلس، پیشنهاد توزیع کالاهای اساسی با روش الکترونیکی را مطرح کردیم اما دولت زیر بار آن نرفت در حالی که اگر اینگونه بود، شاهد رانت و فساد در توزیع ارز دولتی نبودیم.

حاجی‌دلیگانی گفت: طبق گزارش‌های واصله برخی از افرادی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، به جای وارد کردن کالاهای اساسی ارزان قیمت، کالاهای دیگری را وارد کردند که برایشان سودآوری بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نداشته است، خاطرنشان کرد: عدم شفاف‌سازی نحوه تخصیص ارز دولتی، منجر به سوء‌استفاده برخی از افراد شده است که دولت باید روش توزیع را تغییر دهد و اجازه ندهد که کسی از رانت واردات کالا با ارز 4200 تومانی به نفع خودش بهره برد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانهها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند