Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@21:58:05 GMT

گفتن از ناگفته‌های عاشورا زیر خیمه نوجوانان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۶۵۵

گفتن از ناگفته‌های عاشورا زیر خیمه نوجوانان

یکی از زیباترین جلوه های عاشورا، همراهی کودکان، نوجوانان و زنان با کاروان کربلا است که در قیام حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا بهترین و حماسی ترین صحنه ها را خلق کردند.

به گزارش ایمنا، دفتر تخصصی نوجوان عصر امروز چهارشنبه ۲۰ شهریورماه از ساعت ۱۷ جهت آشنایی بیشتر نوجوانان با حماسه آفرینی نوجوانان، زنان و مردان کربلا و پاسخ به دغدغه ها و ذهنیات آن‌ها، به برگزاری روضه با همیاری و همکاری خود نوجوانان اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماسادات نکویی، مدیر دفتر تخصصی نوجوان با بیان اینکه نوجوانان و گفتن از ناگفته ها در ادامه طرح پاتوق نوجوانان با عنوان "به وقت نوجوانی" برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه توسط نوجوانان افزایش مسئولیت پذیری، شرکت پذیری و تقویت روحیه دینی در مشارکت های اجتماعی آن‌ها است.

نکویی با اشاره به جزئیات برنامه خاطرنشان کرد: به منظور شفاف سازی واقعه کربلا، پرسش و پاسخ نوجوانان با حضور ابراهیمی مسئول بنیاد فرهنگی امام صادق (ع) در زمینه عاشورا، دغدغه ها و خرافاتی که وارد این جریان شده است، برگزار می‌شود و در ادامه نوجوانان به مقتل خوانی و روضه خوانی و پخت نذری می پردازند.

کد خبر 389050

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نوجوان خانه نوجوان عاشورا خیمه حسینی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز