Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-09@05:04:16 GMT

حضور نظامی ترکیه در خاک خود را نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۹۷۰

حضور نظامی ترکیه در خاک خود را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه عراق با اشاره به مخالفت بغداد با حضور نظامی ترکیه در این کشور، تأکید کرد که تلاش می‌کنند به این مسئله پایان دهند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد علی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که این کشور مخالف حضور نیرو‌های ترکیه در خاک خود است.

الحکیم در جریان سخنرانی خود در روز بعدظهر سه‌شنبه (روز گذشته) در اتحادیه عرب گفت که عراق حضور نظامی ترکیه در خاک خود را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از الحکیم گزارش داد که عراق با ابزار‌های مختلف، تلاش خواهد کرد که به حضور نظامی ترکیه پایان دهد.

وی اظهار داشت که عراق برای همکاری امنیتی با ترکیه اعلام همکاری کرده است؛ البته به شیوه‌هایی که مورد توافق بین دو کشور است.

الحکیم درباره رایزنی‌های عراق با ترکیه برای خروج نظامیان این کشور از خاک عراق، اعلام کرد: «ما همیشه در سطح وزرای خارجه، دفاع و اطلاعات، در این زمینه، در تماس هستیم. برادران ترکیه‌ای نیز از حساسیت و اهمیت این منطقه اطلاع دارند».

وی با اشاره به اینکه «ما از مواضع و خطر سازمان حزب کارگران کردستان اطلاع داریم» خاطر نشان کرد که عراق در این زمینه با ترکیه فعالیت‌هایی انجام داده است.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه این کشور به نیابت از همه کشورها، با تروریسم مبارزه کرده، تصریح کرد که عراق توانست تروریسم را شکست دهد، ولی هنوز در مرز‌های سوریه و عراق حضور دارند.

الحکیم در پایان خاطر نشان کرد که «برای مهار گروه‌های تروریستی در آنجا (مرز سوریه و عراق) با برادران سوری، همکاری خواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الحکیم وزیر خارجه عراق نظامیان آمریکا در عراق حزب کارگران کردستان گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • ترکیه 3 رزمایش بزرگ نظامی برگزار می کند
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد