Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه با هدف ارتقای علوم اعصاب در جامعه افتتاح شد که طرح اضطراب‌زدایی از جامعه نیز یکی از طرح‌های این دپارتمان است.

به گزارش قدس آنلاین، پرفسور علی گرجی با اشاره به اینکه «دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دو بخش آزمایشگاهی و کلینیکال ایجاد شده است»، اظهار کرد: در این دپارتمان با استفاده از بافت‌های انسانی یا استفاده از نمونه‌های حیوانی برای یافتن راهکارهای درمانی جدید در حوزه اعصاب تلاش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه «یکی از اقدامات این دپارتمان، استفاده از بافت مغز انسان و سلول‌های بنیادی است که در همین راستا راهکارهای درمانی تشخیصی برای درمان بیماری‌های علوم اعصاب بررسی می شود»، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون حمایت‌های معنوی خوبی از سوی مسئولین دانشگاهی انجام شده است و دپارتمان‌های دیگر نیز همکاری خوبی با این دپارتمان دارند که از آن جمله می توان به همکاری دپارتمان معارف با دپارتمان علوم اعصاب در خصوص اجرای طرح اضطراب‌زدایی از جامعه اشاره کرد. رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «یک قسمت از دپارتمان آزمایشگاهی و یک قسمت کلینیکال علوم اعصاب است»، عنوان کرد: مقالات مناسبی به همت اساتید و دانشجویان در این دپارتمان تهیه شده است و در این مرکز به جز اساتید که از سطح علمی خوبی برخوردار هستند، دانشجویان نیز مشغول آزمایش و تحقیق هستند.  گرجی با بیان اینکه «قسمت کلینیکال دپارتمان در بخش علوم اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) افتتاح شده است»، بیان کرد: در حال حاضر تمرکز اصلی بر بیماری صرع است چراکه در جهان، یک درصد مردم هر  جامعه‌ای درگیر این بیماری هستند اما در کشور ما با توجه به تصادفات جاده ای این آمار بالاتر است. رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «استان خراسان هفت یا هشت میلیون جمعیت دارد که به صورت تقریبی حدود ۷۰ هزار بیمار صرع دارد»، اضافه کرد: باید به این بیماران رسیدگی کرد. معمولا هفتاد درصد بیماران با دارو بهبود پیدا می‌کنند ولی ۳۰ درصد از بیماران علی‌رغم دریافت دارو باز هم دچار تشنج هستند که نیاز به کارهای تشخیصی بیشتری دارند. وی افزود: از همین رو در بخش علوم اعصاب بیمارستان امام رضا تقریبا حدود ۳۰ بیمار صرع مقاوم به درمان بستری هستند که مراحل تشخیصی برای این بیماران انجام شده است. رییس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «امیدواریم با افزایش تخت‌های بخش تعداد بیماران بیشتری پذیرش شوند»، عنوان کرد: علوم اعصاب یک علم استراتژیک است  از همین رو در آینده شاهد موفقیت های بیشتری از سوی دپارتمان علوم اعصاب هستیم. وی گفت: از مهر ماه سال جاری دانشجوی PHD جذب می‌شود که این موضوع هم یک گام مناسب در این راستا است. علاوه‌براین ارتباطات بین المللی دپارتمان با دانشگاه‌های خارج از کشور برای دانشگاه و رتبه‌بندی دانشگاه موثر بوده است که با توسعه این فعالیت‌ها شاهد موفقیت‌های بین‌المللی کشور در آینده خواهیم بود. منبع: ایسنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌‌های بهداشت انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  30 سال مراجعه کننده 30 درصد مبتلا به فشار خون (از هر 3 نفر یک نفر)، 13 درصد مبتلا به دیابت (از هر 7 نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان  قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به 30 دقیقه ورزش سبک و 7 هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی 50 تا 70 سال، بالای 30 سال و 30 تا 60 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در 3 تا 5 روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور 98 درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین 2 درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین میزان مبتلاها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان بوده و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین