Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@10:41:36 GMT

دولت آلمان برای نجات اقتصاد این کشور دست به کار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۴۰۱۷

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، اولاف شولتس- وزیر دارایی آلمان - در جمع اعضای کمیته بودجه مجلس این کشور گفت که آلمان آماده است تا "خیلی خیلی میلیارد یورو" پول به اقتصاد خود تزریق کند تا جلوی کاهش بیشتر رشد اقتصادی گرفته شود. شولتس هم چنین از آمادگی برلین برای اتخاذ سیاست‌های محرک اقتصادی خبر داد و افزود آلمان در شرایط فعلی باید کارهای بیشتری برای مواجه نشدن با بحران اقتصادی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که تنها چند روز تا برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا زمان باقی مانده است، بسیاری از کارشناسان این اظهارات را چراغ سبز برلین به ماریو دراگی- رئیس بانک مرکزی اروپا - برای کاهش بیشتر نرخ بهره در منطقه یورو ارزیابی می کنند.

شولتس در ادامه سخنان خود گفت: به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپا خیلی مهم است که ما بتوانیم با روند منفی اقتصادی مقابله کنیم. با توجه به بنیان های نیرومند اقتصادمان می‌توانیم بر بحران های اقتصادی غلبه کنیم.

نرخ بهره در سطح منطقه یورو یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بهره کشورهای توسعه یافته است و بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است تا زمان رسیدن متوسط تورم این منطقه یه سطح دو درصد و افزایش رشد اقتصادی کشورهای عضو، اجرای سیاست انبساطی ادامه خواهد داشت. در شرایطی که نرخ رشد اقتصادی برخی از بزرگ‌ترین اقتصادهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه که اولین و دومین اقتصادهای بزرگ‌ منطقه یورو محسوب می‌شوند، شدیدا کاهش پیدا کرده است، به نظر نمی رسد نرخ بهره در منطقه یورو افزایش زیادی پیدا کند.

رشد اقتصادی آلمان در سه ماه دوم امسال به منفی ۰.۱ درصد رسید و این احتمال وجود دارد که رشد اقتصادی آلمان در سومین فصل سال برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ نیز منفی شود. پس از مدت ها رشد اقتصادی نیرومند، اقتصاد آلمان به دلیل مشکلاتی نظیر کاهش تقاضا برای محصولات آلمانی و چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با رشد منفی مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلمان آمریکا اقتصاد المان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان