Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@01:42:39 GMT

اشتغال تنها مانع برای خروج از کشور دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۴۰۲۴

رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی کاهش انگیزه ترک کشور در بین دانشجویان را فقط با ایجاد اشتغال شدنی دانست.

سعدالله نصیری قیداری (رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اولویت‌های مدیریتی خود در دانشگاه گفت: اولویت اول من در ابتدا کار است. تمام اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه باید به وظایف خود عمل کرده و کارشان را جدی بگیرند، در این صورت نور چشم من هستند و امیدوارم که همه همینطور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه درخصوص اهمیت حوزه پژوهشی دانشگاه گفت: برنامه‌های زیادی برای دانشگاه در نظر داریم مانند ارتقای حوزه پژوهشی دانشگاه. به عنوان مثال در حوزه پژوهش به ارتقای بودجه پژوهشی و همچنین حراست و صیانت از بودجه پژوهشی اهمیتی زیادی قائلم، از این رو نباید به گونه‌ای رفتار شود که بودجه پژوهشی دانشگاه در جاهای دیگر برود و در آنجا هزینه شود. این مساله حتما مورد توجه ماست که بودجه‌ها در ردیف خودشان هزینه شوند و همچنین جا به جایی ردیف‌ها را به هیچ وجه نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر صیانت از حوزه مالی دانشگاه گفت: همچنین انضباط مالی، صرف درست بیت المال و بحث اقتصاد مقاومتی را در حوزه مالی جدی خواهیم گرفت.

نصیری قیداری در خصوص اقدامات حوزه آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سعی خواهیم کرد، پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی را به سمت حل مشکلات  کشور سوق دهیم. طبق فرمایشات رهبری که فرمودند، هر پایان‌نامه باید یک حامی از بیرون داشته باشد، توجه به پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی بسیار مهم است. خوشبختانه بعضا اساتید ما هم استاد و هم یادگیرنده هستند؛ من نیز افتخارم این است که در سن ۶۰ سالگی به دانش آموختن بیشتر بها داده‌ام تا انتقال دانش به دانشجویان. ما باید فضایی را ایجاد کنیم که استاد و دانشجو همه با هم به شکل مادام العمر یادگیرنده باشند.

وی درباره برنامه‌های حوزه دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: دوست داریم جوانان دانشجوی ما درعین حال که هوشمندی سیاسی خود را تقویت می‌کنند مراقب باشند تا اسیر بازی‌های سیاسی نشوند. من هیچ سلیقه فکری را بر دیگری ترجیح نخواهم داد، ضمن اینکه ارزش‌های اخلاقی و دینی  نیز برای ما حائز اهمیت است و امیدوارم همه دانشجویان به وظیفه ملی و انقلابی خود عمل کنند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: از نظر ما لازم است که در پروژه‌هایی که اساتید دانشگاه‌‎ها از صنعت می‌گیرند با دانشجویان مشارکت کنند، زیرا این مساله موجب می‌شود که هم زمینه اشتغال به راحتی برای دانشجویان فراهم شود و همین که چشم دانشجویان به خارج از کشور دوخته نشود و انگیزه ترک کشور در آنها کاهش پیدا کند. از طرفی یک فضای اعتماد و نشاط در میان دانشجویان ما ایجاد شود.

 نصیری قیداری با اشاره به اهمیت تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها گفت: طبق فرمایش حضرت رسول اکرم (س) که می‌فرماید باید علم را در هر جایی که باشد یاد بگیریم، باید اقدام کنیم. این اقدام محقق نمی‌شود مگر اینکه ما به تعامل با دنیا بها دهیم و تجربیات علم و فناوری را در همه جای دنیا یاد بگیریم و بومی سازی کنیم.

وی تاکید کرد: جوانان ایرانی دارای پتانسیل‌های بالایی هستند. همانطور که پیشتر هم گفته شده ایرانیان بانی قدیمی‌ترین دانشگاه جهان بودند و علم، فرهنگ و تولید خود را داشتند. قطعا اینگونه جوان‌ها همچنان در میان دانشجویان ما وجود دارند اما نیاز به یک حمایت و باغبانی خوب دارند تا این گل‌ها شکوفه کند و کشور ما راه توسعه علمی را پیدا کند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000F7n برچسب ها: جوانان ، خارج ، اشتغال

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: جوانان خارج اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، گفت: کمیته امداد نهاد پیشران در حوزه اشتغال در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدجواد ایروانی، شب گذشته در مراسم افتتاح زائرسرای شماره 2 کرامت ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد، گفت: کمیته امدادامام خمینی ره بدون شک یکی از بزرگترین نهادهای خیریه‌ مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهادهای دیگر متمایز می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد نشان‌دهنده نیات خیر و ظرفیت‌های دولتی است که در جهت توانمندسازی محرومان بسیج شده است.

ایروانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، تاکید کرد: این روش‌ها و سازو کارها بسیار ارزشمند و باید الگوگیری شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه گسترش عدالت، ذات جمهوری اسلامی است، افزود: ایجاد صندوق امداد ولایت با یک طهارت مالی بالا، تاسیس صندوق ضمانت اشتغال، جذب گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان و ایجاد راهبران شغلی از دستاوردهای بزرگ کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد نزد مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور، ایجاد کسب و کارهای کوچک و عرضه محصولات تولیدی و زنجیره‌سازی کسب و کارهای آنهاست.

ایروانی خاطر نشان کرد : امیدواریم با فراهم کردن زمینه اشتغال، چرخه فقر را در کشور بشکنیم و با کمک مردم، دولت و سایر نهادها، خدمات بیشتری به این جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است