Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:01:10 GMT

درمان بیماران خارجی با داروهای زیستی ایرانی سرعت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۸۰۹

درمان بیماران خارجی با داروهای زیستی ایرانی سرعت گرفت

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه داروهای زیستی ایرانی به دروازه‌های جهانی رسیده است، گفت: درمان بیماران دیگر کشورها با داروهای زیستی ایرانی سرعت گرفته است.

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی در نشست ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به رتبه نخست شرکت‌های دانش‌بنیان زیستی در بین دیگر شرکت‌ها، اظهار کرد: ۵۰ درصد درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان و ۶۰ درصد صادرات دانش‌بنیان کشور مربوط به حوزه زیست فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع نشان می‌دهد ایران در این حوزه رشد بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: ایران در حوزه بیوتکنولوژی به خصوص در زمینه پزشکی رشد خوبی دارد و به مرحله‌ای رسیدیم که علاوه بر تامین نیازهای داخل، اقدام به صادرات داروهای بیوتکنولوژی به خارج از کشور می‌کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، روسیه، عراق، سوریه، پاکستان، مالزی و ترکیه را مهم‌ترین مشتری‌های داروهای زیستی ایرانی دانست و گفت: انتقال دانش بیوتکنولوژی این داروها به کشور آرژانتین نیز در حال شکل‌گیری است.

قانعی همچنین تصریح کرد: حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش تولیدات محصولات بیوتکنولوژی کشور است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این رقم افزایش یابد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری تاکید کرد: صنعت زیست‌فناوری صنعتی ارزش‌آفرین است و توجه به تمام زوایای آن راهگشای توسعه اقتصادی است. به طور مثال در این حوزه بخش‌های مختلفی چون جلبک، کشاورزی زیستی، سوخت‌های زیستی و غیره هم وجود دارد که توسعه آنها می‌تواند به رونق اقتصادی در کشور منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زیست فناوری داروهای زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم

روایت محمد درویش، فعال محیط زیست از جلسه‌ شورای‌عالی محیط‌زیست و اظهارات محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت که در واکنش به درخواست ۴۰ هزار هکتار زیستگاه قوچ ارمنی ناباورانه گفت: «۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون‌هم ارمنی؟!» را ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی