Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در مرداد ماه امسال حجم صادرات از منطقه ویژه پارس جنوبی به کشور‌های مختلف نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمد پورحیدر مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی منطقه پارس جنوبی را بزرگ‌ترین میدان گازی جهان دانست و اظهار داشت: تاسیسات بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان قرار دارد که این مهم ظرفیت قابل توجهی در عرصه تولید، اشتغال و صادرات فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پارس جنوبی را به عنوان قطب انرژی و گازی ایران دانست و بیان کرد: پارس جنوبی علاوه بر دارا بودن عنوان پایتخت انرژی ایران، قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی و میعانات گازی کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین صادرات پارس جنوبی محصولات جانبی از تاسیسات گازی و مجتمع‌های پتروشیمی است، افزود: در مرداد ماه امسال ۴۳۳ محموله صادراتی از منطقه ویژه پارس جنوبی به کشور‌های مختلف صادر شد که تعداد محموله‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

پورحیدر با اشاره به صادرات ۱.۵ میلیون تن محصولات غیرنفتی از پارس جنوبی در مرداد ماه امسال خاطر نشان کرد: در ماه گذشته ۱.۵ میلیون تن محصولات غیرنفتی از پارس جنوبی به کشور‌های مختلف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۸ درصدی دارد.

او ارزش محموله‌های صادراتی یاد شده را ۵۸۱ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: در مرداد ماه امسال ۱۴ هزار تن محصولات مورد نیاز کشور به ارزش ۱۰.۹ میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی وارد و ترخیص شده که نسبت به سال قبل افزایش دارد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از واردات ۲۹۵ محموله پروژه‌ای از گمرک پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در مجموع ۳۰۷ محموله وارداتی با وزن ۲۷ هزار تن به ارزش ۲۷۳ میلیون دلار در مرداد ماه امسال از گمرک پارس جنوبی وارد کشور شده است.

پورحیدر کشور‌های چین، امارات، کره جنوبی، هند ژاپن، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر و کویت را مقصد محموله‌های صادراتی پارس جنوبی دانست و خاطر نشان کرد: متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، آمونیاک، گوگرد، استایرن از جمله محموله‌های صادراتی است.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان به خارج از کشور ارسال شد، که این میزان در مقایسه با صادرات هفت میلیون دلاری سال ۱۴۰۱، رشد دو برابری داشته است.
نورالله عبداللهی با بیان اینکه این آمار صادراتی جدا از ارسال شخصی هنرمندان است، افزود: دست بافته‌های داری، سفال، قلمکار و محصولات چوبی و فلزی همچون مینا از صنایع دستی است که در کشور‌های خارجی خریداران زیادی دارد.
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، عراق و افغانستان از کشور‌های مقصد صادراتی گمرکی صنایع دستی استان اصفهان هستند.
به گفته مجد الدین تاج رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، استان اصفهان ۱۰۰ هنرمند شناسنامه دار فعال دارد.
استان اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی جهان، مهد این هنر‌های دستی است.
۶۰۲ رشته صنایع دستی در دنیا شناسایی شده که ۲۹۹ رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد، استان اصفهان میراث دار ۲۰۰ رشته است.
رشته‌های مینا، قلمکار، گلیم، قلمزنی، خاتم، فیروزه کوبی، منبت، خراطی و سفال از جمله صنایع دستی بومی استان اصفهان است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه