Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@06:25:23 GMT

دلایل توقف رمزهای یکبار مصرف بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۶۱۴۹

دلایل توقف رمزهای یکبار مصرف بانک‌ها

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، فرهاد دژپسند، در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، افزایش عمق بازار سرمایه در کشور را به عنوان دستاوردهای مثبت اقتصاد کشور در یک سال گذشته دانست و افزود: حجم گسترده‌ای از میزان نقدینگی در اقتصاد ممکن است زمینه ایجاد مشکلاتی در کشور را فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضرورت ورود نقدینگی در بورس را مورد تاکید قرار داد و گفت: ورود نقدینگی به بورس از جمله راه‌هایی است که می‌تواند کمک کننده به بخش تولید باشد، در یک سال گذشته تمرکز خاصی بر روی این سیاست وجود داشت که تاکنون این اقدام با موفقیت همراه شد.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، دولت در تلاش است تا زمینه‌های لازم برای واگذاری دارایی‌های خود و بانک‌ها را فراهم کند که از این راه فعالان بورس با تنوع بیشتری در معاملات روبرو خواهند شد.

وی پیرامون بازارهای موازی با بورس هم توضیح داد: با توجه به اینکه صاحبان وجوه نقد، سرمایه گذاری در بازار، بورس را ترجیح می‌دهند، بنابراین در صورت حفظ پایداری بورس به ندرت زمینه جمع آوری بازارهای اختلال‌زا فراهم خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، بازار ارز به عنوان بازاری با ریسک بالا تلقی می شود که رشد بورس، مانع ورود سرمایه ها به سمت بازارهایی با ریسک بالا خواهد شد.

تحقق درآمدهای مالیاتی تا پایان سال

دژپسند با بیان اینکه افزایش قابل توجه درآمدهای مالیاتی و رعایت حال بنگاه‌های اقتصادی از جمله مسایلی است که باید امسال مورد توجه قرار بگیرند، افزود: بنگاه‌های اقتصادی در شرایطی قرار دارند که چنانچه خیلی به آنها فشار وارد شود، ممکن است با مشکل روبرو شوند.

وی معتقد است که رشد اقتصادی در سال گذشته با شرایط قابل قبولی همراه نبود، امسال باید رعایت کرد تا اهرم قرار دادن مالیات ، مزاحمتی برای درآمدهای دولتی و بخش خصوصی ایجاد نکند.

وزیر اموراقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اینکه درآمدهای مالیاتی در پنج ماه نخست امسال بالغ بر سه درصد رشد داشته است، گفت: اکنون تلاش می شود تا افرادی که به دنبال فرار از پرداخت مالیات هستند، حقوق قانونی از آنها اخذ شود و در این زمینه عملکرد موفقی داشته ایم.

دژپسند در پاسخی به سوالی مبنی بر علت توقف رمزهای یکبار مصرف بانک‌ها گفت: اجرای این اقدام متوقف نشده و به تازگی بانک مرکزی توصیه بر اجرای این اقدام داشته و سیاست در اوایل کار به گونه‌ای تغییر کرده که ترغیبی انجام شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دژپسند وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم