Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری روز یازدهم محرم در حسینیه واعظ شهیدی در خصوص اهمیت واقعه کربلا، اظهار کرد: یازدهمین روز محرم آغاز فصل دوم انقلاب کربلاست، جنبه عملیاتی انقلاب عاشورا از یازدهمین روز محرم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حقیقت اتفاقاتی که از روز یازدهم محرم تا حضور اهل بیت(ع) در شام رخ داد به خوبی منعکس نشده است، افزود: اهل بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا درگیر مصائب زیادی از جمله اسارت، بیماری و سقط جنین بانویی از همراهان کاروان شدند، اما عواطف ما مسلمانان که از روی عشق و محبت در مورد واقعه کربلا جریحه‌دار است، باعث شده نتوانیم واقعیت حرکت اهل بیت(ع) در واقعه عاشورا را درک کنیم، چراکه عملکرد اهل بیت(ع) فراتر از یک رویکرد انفعالی و براساس مظلومیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: حقیقت امر این است که سپاه دشمن با انگیزه منافع و مطامع سیاسی، در روز عاشورا به عرصه جنگ با امام زمان خود آمده بودند. 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: فرماندهان لشکر عمر سعد همان مردم کوفه بودند که از امام حسین(ع) دعوت کرده بودند که به کوفه بیایند و وقتی حضرت از آن‌ها پرسید« مگر خودتان نبودید که من را دعوت به بیعت کردید؟» حرفی برای گفتن نداشتند، چراکه همه آن‌ها و نیز عمر سعد با انگیزه سیاسی و کسب امتیاز قدرت به میدان آمده بودند. 

وی با تأکید بر اینکه اگر کاندیدا شدن در انتخابات مختلف از جمله شورای شهر، نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری با انگیزه قدرت و کسب منافع سیاسی باشد، می‌تواند انسان را تبدیل به عمر سعد کند، گفت: بخشی از لشکر عمر سعد از رؤسای قبیله‌های حجاز و عراق بودند. گروه دیگر، اعراب بیابانی بودند که دشمنی و دوستی را نمی‌فهمیدند و تنها با انگیزه گرفتن غنیمت وارد جنگ شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه هم امام حسین(ع) و همراهان ایشان و هم دشمن برای حضور در صحرای عاشورا برنامه داشتند، ابراز کرد: لشکر دشمن با وجود اینکه می‌دانست حضور در مقابل فرزند پیامبر(ع) برای آن‌ها در گران تمام می‌شود اما این بها را به جان خریدند تا به منافع سیاسی خود برسند و در کنار آن از قدرت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا یزید برای فرماندهان سپاه خود جایزه در نظر گرفته بود، اظهار کرد: عمر سعد دستور داد در طول راه انتقال کاروان اسرای کربلا آنقدر به آن‌ها گرسنگی و تشنگی بدهند تا آنان تبار خود را از یاد برده و اینگونه قدرت و صلابت نسل پیامبر(ص) به بنی امیه منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای خانواده‌ای که امام را در عاشورا همراهی می‌کردند انتخاب شده بودند، افزود: همه آنان خود را آماده چنین واقعه‌ای کرده بودند، دشمن نمی‌دانست که هر کدام از آن‌ها یک قهرمان هستند و برای انجام رسالت خود که تثبیت ولایت پیغمبر(ص) و براندازی شرک و کفر است، با امام خود در عاشورا همراهی می‌کنند.

کد خبر 4715959

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی ماه محرم انتخابات ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه شهرکرد ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

به دنبال انتشار خبر صدور حکم اعدام توماج صالحی، روز گذشته قوه قضائیه اعلام کرد که حکم اعدام توماج صالحی خواننده ایرانی که در حوداث سال ۱۴۰۱ دستگیر شده بود، بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

در این راستا، عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای اصولگرا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود، اما ظاهرا جمهوری اسلامی باید هزینه اعدام را پرداخت کند.

حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ او هنوز استاد دانشگاه تربیت مدرس است. اما خرداد ۱۳۸۲ بیش از صد مجروح در زد و خورد‌های درون دانشگاهی داشتیم.

منبع: خبر آنلاین

tags # توماج صالحی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • (ویدئو) بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی
  • خلاصه بازی مس رفسنجان ۱ (۵) - پیکان ۱ (۴)
  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!
  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد